نقد و بررسی دوربین سونی Sony a6600

نقد و بررسی دوربین سونی Sony a6600

دوربین سونی Sony a6600 یکی از برترین دوربین های میرورلس کمپانی سونی در رده مدل های APS-C به شمار می آید . این دوربین با برخورداری از یک سنسور 24 مگاپیکسلی ؛ قادر به انجام فیلمبرداری با کیفیت 4K است و اگر چه در نگاه اول شباهت بسیار زیادی با سایر دوربین های a6000 دارد اما در هر صورت باتری بزرگتر به همراه جنس بدنه بهتر و مقاوم تر از این مدل ؛ یک دوربین متفاوت به وجود آورده است .

از بزرگترین تفاوت های دوربین سونی Sony a6600 با سایر مدل های میرورلس APS-C  برخورداری از استابیلایزر داخل بدنه است که در این رده ؛ به ندرت شاهد وجود آن بوده ایم . این ویژگی به برتری این دوربین در زمان های عکاسی در محیط های کم نور بسیار کمک می نماید و در هر صورت قدرت آن در تعقیب نقطه فوکوس موجب شده است تا این مدل یکی از بهترین دوربین ها در رده APS-C به شمار آورده شود.

نمایندگی دوربین سونی

ویژگی های اصلی دوربین سونی Sony a6600 عبارتند از :

سنسور 24MP APS-C CMOS

سیستم اتوفوکوس پیشرفته با قابلیت تعقیب سوژه

استابیلایزر داخلی بدنه

ویزور الکترونیکی 2.36M dot OLED

صفحه ال سی دی بازشونده لمسی با کیفیت 0.9M dot

انتقال تصاویر با استفاده از وای فای و NFC

قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K

قابلیت شارژ با درگاه USB

طول عمر باتری برای ثبت 810 عکس

 

دوربین سونی Sony a6600 از سال 2019 با قیمت 1400 دلار برای بدنه تنها و با قیمت 1800 دلار به همراه لنز کیت 18-135mm F3.5-5.6 kit ارایه می شود.

نمایندگی دوربین سونی

کیفیت تصاویر :

از آنجا که در این مدل از سنسور عینا مشابه با سنسور موجود در دوربین A6400 استفاده شده است از این روی تعجبی نخواهد داشت که کیفیت تصاویر در Sony a6600 عینا مشابه با دوربین قدیمی تر باشد . خروجی رنگ های به دست آمده با این دوربین در حالت مطلوبی قرار دارد و به طور کلی پروفایل رنگ مخصوص دوربین های سونی ؛ در این مدل نیز رعایت شده است . شاتر الکترونیکی آن در بالاترین سرعت تا 4000/1 ثانیه را پیشتیبانی می نماید و ازاین روی برخی از حالت های رگه رگه شدن تصویر ؛ ممکن است با این دوربین دیده شوند .

نمایندگی دوربین سونی

اتوفوکوس :

در دوربین سونی Sony a6600 از آخرین فناوری اتوفوکوس ساخت کمپانی سونی استفاده شده است . سیستم تعقیب سوژه مخصوص سونی که اصطلاحا 'Real-time Tracking AF' نامیده می شود ؛ در این دوربین نیز وجود دارد .

به طور کلی سیستم اتوفوکوس دوربین سونی Sony a6600 برای تعقیب سوژه هایی غیر از انسان ؛ تشخیص چشم و چهره انسان و برای عکاسی از برخی حیوانات طراحی شده است . این سیستم در حالت پیش فرض تنظیم شده نیست و کاربر با توجه به نیاز های خود ؛ نسبت به فعال نمودن آن می تواند اقدام نماید .

نمایندگی دوربین سونی

استابیلایزر داخل بدنه :

در دوربین سونی  Sony a6600 از همان سیستم استابیلایزر موجود در دوربین های a6500 استفاده شده است . این سیستم قادر است تا 5 استاپ کاهش لرزش دست را اعمال نموده و دارای رده بندی CIPA می باشد . با توجه به این امکان ؛ دوربین Sony a6600 یکی از بهترین مدل های APS-C است که امکان استفاده از سرعت شاتر پایین در زمان های عکاسی با دوربین روی دست را نیز فراهم می آورد .

 

بدنه و کنترل ها :

طراحی بدنه دوربین سونی Sony a6600 به میزان زیادی شبیه به مدل های قدیمی تر است  با  این تفاوت که دراین دوربین ؛ قسمت فلاش داخلی ؛ از بدنه آن حذف شده است.

یکی از نکات جالب توجه در طراحی بدنه دوربین سونی Sony a6600 آن است که در این دوربین از یک باتری NP-FZ100 میتوان استفاده نمود که شبیه به باتری مورد استفاده در دوربین های فول فریم سری a7 می باشد. با توجه به وجود این باتری ؛ دوربین سونی NP-FZ100 قادر است تا با هر مرتبه شارژ کامل باتری بیش از 800 عکس را به ثبت برساند و ازاین روی عملکردی شبیه به دوربین های DSLR را ارایه می نماید .

کلید ها و دایل های کنترل موجود بر بدنه این دوربین ؛ عینا مشابه با مدل های قدیمی تر می باشند و یکی از نقطه ضعفهایی که در طراحی این دوربین همچنان به چشم میخورند این است که در زمان به دست داشتن دستکش ؛ این کلید ها به آسانی قابل استفاده نمی باشند.

نمایندگی دوربین سونی

اتصالات و وای فای :

دوربین سونی a6600 قادر به انتقال تصاویر از طریق وای فای می باشد . این دوربین همچنان اتصال از طریق NFC را نیز ارایه می دهد که این یک شیوه اتصال سریع با دستگاه های جانبی هوشمند می باشد .

در هر صورت باید به این نکته توجه داشته باشیم که NFC یک ویژگی کاملا ضروری برای این دوربین به شمار می آید زیرا اگر چه این دوربین قادر به اتصال بااستفاده از بلوتوث نیز می باشد اما این روش از ثبات و دوام کافی برای زمان های طولانی برخوردار نیست.

نمایندگی دوربین سونی

فیلمبرداری :

بر اساس سنت مرسوم در میان محصولات سونی ؛ این دوربین نیز قادر به انجام فیلمبرداری 4K با کیفیت مطلوب است . اصلی ترین ویژگی های این دوربین در طول زمان های فیلمبرداری عبارتند از :

 

فیلمبرداری 4K با دستیابی به جزئیات مطلوب

فیلمبرداری فول اچ دی در 1080p

امکانات کافی در پروفایل تصویر شامل گزینه های Log  سونی

اتوفوکوس با قابلیت تعقیب سوژه

انجام تنظیمات نوردهی همانند زمان عکاسی

محدودیت فیلمبرداری در حالت 8-bit

 

نتیجه گیری :

دوربین سونی a6600 را یک دوربین کاملا موفق در رده خود باید بدانیم. این دوربین همچنان از کیفیت مطلوب مخصوص دوربین های سونی بهره مند است و در رده سنسور های APS-C یکی از با کیفیت ترین دوربین های سطح بازار به شمار می آید.

سیستم اتوفوکوس این دوربین در بین بهترین های موجود در جهان است و این فناوری به همراه عمر باتری مطلوب و استابیلایزر داخلی بدنه کیفیت بسیار مطلوبی را در زمان تولید فایل های RAW و JPEG به وجود می آورد. این دوربین قادر به انجام فیلمبرداری با کیفیت 4K است و در این کیفیت جزئیات بسیار دقیق را در تصاویر خود ارایه می دهد .بدنه دوربین از عمق بهتری برخوردار گردیده و حالت راحت تری را در زمان در دست گرفته شدن به وجود می آورد .

از سوی دیگر ؛ این دوربین هنوز از یک درگاه کارت حافظه استفاده می کند و به خصوص در مقایسه با دوربین های پیشرفته تر ؛ این یکی از نقاط ضعف اصلی آن می تواند محسوب شود . وجود یک کارت حافظه برای استفاده از دوربین در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری ، وضعیت چندان مطلوبی را ایجاد نمی نماید .

 

منبع : نمایندگی دوربین سونی