معرفی انواع لنز سونی

به طور کلی، لنزهای فول فریم میرورلس سونی برای انواع مختلف عکاسی ارائه شده‌اند و هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت‌های خود را دارند. برای دوربین‌های فول فریم میرورلس سونی، چندین لنز عالی وجود دارد که با کیفیت بالا و انعطاف پذیری برای تصویربرداری در شرایط مختلف عرضه شده‌اند.ایده آل دوربین (نمایندگی دوربین سونی) خدمات تعمیر تمامی لنزهای سونی را به بهترین نحوه و در کوتاه‌ترین زمان توسط متخصصان مجرب تحت نظر مدیر مجموعه جناب عمران قاسمی انجام می‌دهد. همچنین شما عزیزان می‌توانید از خدمات تعمیر در محل مجموعه ما نیز بهره‌مند شوید. جهت اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما با شماره 02162999596 در ارتباط باشید.

استفاده از لنزهای APS-C (Sony E) برای دوربین‌های میرورلس فول فریم سونی با اعکال ضریب کراپ به میزان 1.5x همراه خواهد بود و در این شرایط سیاه شدن گوشه‌های تصویر یکی از مشکلاتی است به طور معمول به وجود می‌آید.

در ادامه به برخی از بهترین لنزهای موجود برای دوربین‌های فول فریم میرورلس سونی را برای شما عزیزان شرح داده‌ایم.

انواع لنز سونی

لنزهای زیادی با ویژگی‌های متفاوتی برای دوربین‌های سونی ارائه شده است که با توجه به نیازی که دارید، می‌توانید لنز مورد نظر و کاربردی خود را انخاب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با برخی از بهترین لنزهای سونی آشنا شوید.

  • Sony FE 24-70mm f/2.8 GM

    • این لنز یک گزینه عالی برای عکاسی چند منظوره است و دارای دیافراگم f/2.8 است که امکان عکاسی در شرایط نوری کم را فراهم می‌کند.
  •  
  • Sony FE 16-35mm f/2.8 GM

    • این لنز واید زاویه مناسبی برای عکاسی مناظره فراهم می‌کند و با دیافراگم f/2.8، در شرایط نوری کم هم عملکرد خوبی ارائه می‌دهد.
  •  
  • Sony FE 85mm f/1.4 GM

    • یک لنز پرتره با دیافراگم f/1.4 که برای عکاسی پرتره و پرسود استفاده می‌شود.

 

بهترین لنز زوم استاندار برای دوربین sony

لنز های زوم استاندارد ابزارهایی پویا و انعطاف پذیر وهمه کاره هستند که از یک زاویه دید نسبتا باز تا فواصل کانونی زوم را در اختیار عکاس قرار می‌دهند. این لنزها به طور سنتی برای عکاسی پرتره استفاده می‌شوند.

تصویر لنز سونی

 Sony FE 24-105mm F4 G OSS

لنز سونی Sony 24-105mm F4 را یکی از بهترین لنزهای موجود در سیستم لنزهای E-mount به شمار می‌آید. این لنز تقریبا تمامی فواصل کانونی مفید را تحت پوشش قرار داده و از سرعت فوکوس نسبتا بالایی نیز برخوردار است. همچنین در تمای دیافراگم‌های موجود، تصاویر به دست آمده با این لنز دارای حالت شارپ نسبتا مطلوبی نیز می‌باشند. سیستم استابیلایزر اپتیکال این لنز حالت تثبیت تصویر در فواصل کانونی بلند را به وجود می‌آور .

 

بهترین لنز پرایم برای دوربینن سونی

لنزهای پرایم با دارا بودن یک فاصله کانونی ثابت پیچیدگی‌های لنزهای زوم را به کنار گذارده و با ارائه یک بدنه کوچک؛ سبک و کم حجم تصاویر شارپ و با کیفیتی را از شرایط نسبتا کم نور ارائه می‌دهند.

تصویر لنز FE 28mm F2

 Sony FE 28mm F2

لنز سونی 28mm F2 یکی از بهترین لنزهای زاویه دید باز است که به طور معمول توصیه می‌شود. این لنز با بدنه‌ای کوچک و کم حجم و سرعت عمل بالا؛ برای عکاسی در بسیاری از موقعیت‌ها مناسب است. اتوفوکوس سریع، دقیق و بدون صدا نیز لنز سونی 28mm F2 را به یکی از بهترین لنزهای پرایم ساخت سونی مبدل ساخته است.

 

بهترین لنز زوم واید انگل برای دوربینن سونی

لنزهای زوم واید انگل به طور معمول برای عکاسی از محیط‌های داخلی؛ مناظر و معماری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تصویر لنز FE 12-24mm F4 G

Sony FE 12-24mm F4 G

لنز سونی Sony 12-24mm F4 یکی از بهترین لنزها در کلاس خود به شمار می‌آید و در مقایسه با سایر لنزهای مشابه، این لنز را یک محصول سبک و کم حجم می‌توان محسوب نمود. در تمامی فواصل کانونی، این لنز تصویری شارپ و یکدست را ارائه می‌دهد و بسیاری از حالت‌های اعوجاج تصویر در زمان استفاده از آن، اصلاح می‌گردند. بسیاری از کاربران دوربین‌های سری a7/a9 برای عکاسی در فضاهای خارجی به این لنز بسیار با کیفیت نیاز خواهند داشت.

 

بهترین لنز زوم تله فتو برای دوربین sony

لنزهای زوم تله فتو با ارائه فواصل کانونی نسبتا بلند امکان عکاسی از سوژه‌ها در فواصل دور را به وجود می‌آورند.

تصویر لنز FE 70-200mm F4 G OSS

Sony FE 70-200mm F4 G OSS

لنز تله فتو سونی 70-200mm F4 OSS در تمامی فواصل کانونی خود، تصاویر کاملا شارپ و با کیفیت همسان را ارائه می‌دهد. دیافراگم F4 به صورت ثابت در تمامی فواصل کانونی قابل استفاده است و از این روی به حفظ عمق میدان همسان در تمامی فواصل کمک می‌نماید. اگر چه در مقایسه با مدل‌های دارای F2/8 از سرعت عمل قابل ملاحظه‌ای برخوردار نیست اما در هر صورت وزن کمتر و بدنه کوچک‌تر آن تعادل و توازن بیشتری را در طول زمان عکاسی به وجود می‌آورد.

 

بهترین لنز برای عکاسی پرتره برای دوربین سونی

برای ثبت تصاویر نمای بسته از صورت افراد و یا عکاسی متداول از مراسم‌های عروسی و... یک لنز پرایم با فاصله کانونی متوسط یک گزینه ایده آل محسوب خواهد شد.

تصویر لنز 85mm F1.4 GM

Sony 85mm F1.4 GM

لنز سونی FE 85mm F1.4 به لحاظ ساختار اپتیکال؛ یکی از برترین تولیدات سونی به شمار می‌آید. این لنز با برخورداری از فناوری لنزهای سری ‘G Master’، سریع‌ترین لنز در رده خود نیست اما در هر صورت کیفیت تصاویر به دست آمده با آن گویای همه چیز خواهد بود.

 

بهترین لنز ماکرو برای دوربین سونی

لنزهای ماکرو با قدرت فوکوس دهی از فواصل بسیار نزدیک، امکان عکاسی از سوژه‌های کوچک در نماهای بسته را فراهم می‌آورند. از این لنزها برای عکاسی از گل‌ها و حشرات می‌توان استفاده نمود.

تصویر لنز Sony FE 50mm F2.8 Macro

Sony FE 50mm F2.8 Macro

لنز سونی Sony 50mm F2.8 Macro از لحاظ ساختار اپتیکال، کیفیت بسیار عالی را ارائه می‌دهد. تصاویر کاملا شارپ در فاصله کانونی 50 میلیمتر به همراه وزن سبک و قیمت قابل رقابت با سایر محصولات مشابه از جمله ویژگی‌های برتر این لنز به شمار می‌آیند.

 

بهترین لنز زوم مسافرتی برای دوربین sony

این گروه از لنزها نیز همانند لنزهای زوم استاندارد زوایای دید نسبتا باز تا فواصل کانونی بلند را ارائه می‌دهند و در بسیاری از شرایط عملکردی همچون لنزهای تله فتو را ارائه می‌دهند.

تصویر لنز Sony FE 24-105mm F4 G OSS

Sony FE 24-105mm F4 G OSS

لنز سونی Sony 24-105mm F4 را یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کار با دوربین سونی E mount می‌توان به شمار آورد. این لنز اکثر فواصل کانونی مفید را پوشش می‌دهد، از سرعت فوکوس قابل قبولی برخوردار بوده و در تمامی دیافراگم‌ها تصاویر نسبتا شارپ را ارائه می‌دهد. ساختار اپتیکال این لنز حالت مناسب تثبیت تصویر در فواصل کانونی بلند را به خوبی ایجاد می‌نماید.