طراحی جدید بدنه و افزوده شدن ویژگی های حرفه ای در دوربین جدید سونی a9 II

نمایندگی دوربین سونی

طراحی جدید بدنه و افزوده شدن ویژگی های حرفه ای در دوربین جدید سونی a9 II

جدید ترین محصول کمپانی سونی در زمینه دوربین های دیجیتال ؛ یک محصول تماما حرفه ای است که نکات جدیدی در طراحی بدنه آن دیده می شوند . این دوربین با برخورداری از بسیاری از ویژگی های متناسب برای عکاسی حرفه ای ؛ از طراحی بدنه ای شبیه به دوربین Sony a7 mk iv برخوردار است .

در درون بدنه دوربین سونی a9 II از یک سنسور 24MP فول فریم استفاده شده است و به همراه آن یک پردازنده پر قدرت Bionz X قرار گرفته است که سرعت و دقت اتوفوکوس در این دوربین را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش می دهد .

نمایندگی دوربین سونی

سیستم اتوفوکوس این دوربین از نوع 693 نقطه ای PDAF است که مشابه آن را در دوربین سونی a9 دیده بودیم اما در هر صورت این دوربین از الگوریتم های جدیدتری در سیستم اتوفوکوس خود برخوردار بوده  و قابلیت تعقیب سوژه در آن به نحو موثر تری افزایش یافته است .

تعمیر دوربین سونی

شاتر الکترونیک این دوربین امکان عکاسی با سرعت 20 fps را فراهم می آورد اما در حالت شاتر مکانیکی سرعت عکاسی متوالی به 10 فریم بر ثانیه کاهش می یابد . این دوربین در حالت استفاده از شاتر مکانیکی دارای سیستم anti-flicker نیز می باشد که عکاسی در شرایط تابش نور مصنوعی را تا حد زیادی امکان پذیر می نماید .

با توجه به امکانات جدید و تغییرات پیشرفته ای که در این دوربین به وجود آمده اند ؛ استفاده از این دوربین در محیط های داخلی کم نور و سبک های عکاسی ورزشی ؛ به خوبی امکان پذیر خواهد بود .

تعمیرات دوربین سونی

بدنه دوربین سونی a9 II نسبت به مدل قبل از خود دارای بدنه بزرگتری است . این بدنه دارای حالت مهر و موم در برابر شرایط اقلیمی است و دایل کنترل پشتی دوربین به قسمت بالای بدنه آن منتقل شده است .

همچنین دکمه های جبران نوردهی و AF-On و جوی استیک پشتی دوربین ؛ کمی بزرگتر شده اند . عمر باتری این دوربین نیز افزایش یافته است و امکان شارژ آن با استفاده از درگاه یو اس بی USB 3.2 Type C فراهم آمده است . دو درگاه کارت حافظه SD با قابلیتن پشتیبانی از کارت های UHS-II در این دوربین وجود دارند .

نمایندگی دوربین سونی

سیستم استابیلایزر داخل بدنه نیز در دوربین a9 II  کمی پیشرفته تر می باشد و اکنون امکان کاهش لرزش تصویر به میزان 1/2-stop بهبود یافته است . ویزور الکترونیکی با کیفیت 3.76M نقطه و و صفحه ال سی دی باز شونده و قدرت فیلمبرداری با کیفیت 4K همچنان در این دوربین نیز وجود دارند .

اما بزرگترین تغییری که در دوربین سونی a9 II می توان مشاهده نمود سرعت انتقال و اشتراک گذاری تعداد زیادی از تصاویر با استفاده از این دوربین می باشد .

نمایندگی رسمی سونی

در این دوربین از سیستم وای فای Gigabit Ethernet, 5GHz (802.11ac) Wi-Fi و قابلیت ثبت توضیحات صوتی بر روی تصاویر استفاده شده است .

دوربین سونی a9 II از اواسط پاییز با قیمت 4500 دلار در بازار های جهانی در دسترس خواهد بود .