توسعه لنز 300-70 دوربین عکاسی سونی برای دوربین های عکاسی نیکون

کمپانی تامرون در حال توسعه لنز 70-300mm f/4.5-6.3 سونی برای نیکون  Z Mount است.

کمپانی تامرون اعلام کرده است که در حال توسعه اولین لنز سیستم Z-mount خود در لنز 70-300 میلی‌متری f/4.5-6.3 Di III RXD است که آن را کوچک‌ ترین و سبک‌ ترین لنز زوم تله فوتو برای دوربین‌های بدون آینه فول فریم معرفی کرده است.

 

به نظر می رسد این لنز 300- 70 میلی متری f/4.5-6.3 Di III RXD  مشابه لنزی  است که برای دوربین های E-mount سونی در سال 2020 ساخته شد ، همینطور بسیاری از تصمیمات طراحی شده ، از جمله ادعاهای " کوچکترین و سبک ترین زوم تله فوتو برای دوربین های فول فریم " نیز در آن لنز مطرح شده بود. همچنین دارای همان ساختار اپتیکی 15 عنصری در 10 گروه است که شامل یک عنصر لنز با پراکندگی کم است که کمپانی تامرون درباره آن می‌گوید : به‌طور دقیق برای سرکوب کردن انحرافات رنگی محوری و سایر انحراف هایی که احتمالاً در لنزهای زوم تله‌ فوتو رخ می‌دهند، چیده شده‌اند.

 

 

کمپانی تامرون می‌گوید که در 300 میلی‌متر، طراحی «رزولوشنی عالی» از لبه‌ای به لبه دیگر ارائه می‌کند و به لطف پوشش ضد انعکاس BBAR این شرکت، می‌تواند تصاویر واضحی را در کل محدوده زوم ایجاد کند.

 

این لنز به طور خاص برای دوربین های بدون آینه طراحی شده است و دارای طول تقریبی 15 سانتی متر با حداکثر قطر 77 میلی متر و وزن 581 گرم است. تامرون می گوید اندازه جمع و جور و وزن سبک آن برای سفر ایده آل است و دسترسی آسان به عکاسی منظره و ورزشی و همچنین پرتره، عکاسی از پرندگان، و "عکس های معمولی" را می دهد.

 

فوکوس خودکار لنز توسط درایو پله‌ای سریع فوق‌العاده بی‌صدا (RXD) Tamron تامین می‌شود که به گفته این شرکت فوکوس خودکار بسیار سریع و دقیقی را به کاربر ارايه می‌دهد و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا فوکوس واضح را روی سوژه‌هایی که به‌طور پیوسته در حال حرکت هستند و اغلب با لنزهای زوم تله فوتو گرفته می‌شوند، حفظ کنند.

 

این لنز کمپانی تامرون که برای بدنه های سونی توسعه یافته است با نرم افزار Tamron’s Lens Utility سازگار خواهد بود و به کاربران این اجازه را می دهد تا پس از خرید، سیستم عامل لنز را به روزرسانی کنند و همچنین این لنز در برابر رطوبت نیز مقاوم است.

 

در بررسی PetaPixel از نسخه E-mount لنز، مشخص شد که این لنز بسیار شارپ، نسبتا سریع و مقرون به صرفه است که آن را برای انتخاب بسیاری از عکاسان مناسب می کند. این لنز کیفیت ساخت لنزهای G یا G-Master سونی را نداشت، اما به لطف تطبیق پذیری و مقرون به صرفه بودن، آن را در سایر زمینه ها جبران کرد.

 

کمپانی تامرون قیمت لنز را فاش نکرده است و می‌گوید که انتظار می‌رود این لنز در پاییز امسال عرضه شود، اما اگر به قیمت نسخه اصلی E-mount پایبند باشد، انتظار می‌رود که قیمت آن حدود 500 دلار باشد.

 

تهیه و تنظیم : شرکت ایده آل دوربین - تعمیرگاه مرکزی دوربین عکاسی سونی