معرفی لنز سونی Sony 70-300mm F4.5-5.6 G SSM II

 

لنز سونی Sony 70-300mm F4.5-5.6 G SSM II یک لنز زوم تله فتو با کیفیت نسبتا عالی است که برای استفاده به همراه دوربین های فول فریم و همچنین دوربین های کراپ سنسور کمپانی سونی طراحی شده است . این لنز طیف گسترده ای از فواصل کانونی را پوشش می دهد و زمانی که از آن به همراه یک دوربین APS-C استفاده می شود ، فاصله کانونی معادل با 105-450mm ارایه می دهد .

اگر چه در نگاه اول طول فواصل کانونی و حالت دیافراگم این محصول ممکن است شبیه به لنز های کیت کم کیفیت به نظر برسد اما طراحی آن در رده محصولات سری 'G' ، کیفیت برتر آنرا نمایان می سازد. در ساختار داخلی این لنز از سیستم فوکوس دهی SSM ultrasonic استفاده شده است و از یک دکمه نگهدارنده فوکوس برای ثبیت فوکوس دهی در فواصل کانونی مختلف برخوردار می باشد. در این مدل که یک محصول 'Mark II' می باشد از کوتینگ Nano AR برای کاهش حالت های روح و شعله استفاده شده است ، قدرت تعقیب فوکوس در آن به میزان 4 برابر بهبود یافته است و در عین حال بدنه آن در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار مهر و موم شده است.

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

ویژگی های اصلی لنز سونی Sony 70-300mm F4.5-5.6 G SSM II

نوع لنز : لنز زوم

فاصله کانونی لنز : 70–300 mm

استابیلایزر تصویر : ندارد

نوع مانت لنز : Sony/Minolta Alpha

بازترین حالت دیافراگم : F4.5–5.6

بسته ترین حالت دیافراگم :‌F22–29

حداقل فاصله فوکوس دهی لنز : 1.20 m

وزن بدنه لنز : 750 g

طول بدنه لنز : 136 mm

 

لنز زوم تله فوتو 70–300 میلیمتری F4.5–5.6 G SSM II

یک طراحی اپتیکال پیشرفته با فناوری اصلی Nano AR Coating سونی به طور موثری انعکاس ها را برای بهبود قابل توجه کیفیت کلی تصویر و به حداقل رساندن انحرافات و همچنین کنتراست بالا برای وضوح عالی در سراسر محدوده زوم سرکوب می کند. ردیابی AF تقریباً 4 برابر سریعتر از مدل قبلی است و طراحی جدید مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت قابلیت اطمینان کار با این لنز را به حداکثر می رساند. کارشناسان نمایندگی تعمیر دوربین و لنز سونی بر این باورند که این محصول یک انتخاب عالی برای عکاسی ورزشی در فضای باز و عکاسی حیات وحش است، و در عین حال قابلیت آن برای ارایه حداقل فوکوس 4 فوت (1.2 متر) استفاده از آن برای عکاسی پرتره ها و عکاسی از گل ها را نیز نیز میسر می نماید.

 

فن آوری شیشه ED (پراکندگی بسیار کم) / شیشه Super ED

همانطور که فاصله کانونی طولانی تر می شود، لنزهایی که با شیشه نوری معمولی ساخته می شوند با انحراف رنگی مشکل دارند و در نتیجه تصاویر از کنتراست پایین تر، کیفیت رنگ پایین تر و وضوح پایین تر رنج می برند. برای مقابله با چنین مشکلاتی، عدسی های ED ساخته شدند و در برخی از لنزهای با کیفیت گنجانده شدند.  با استفاده از این فناوری ، انحراف رنگی را در محدوده تله فوتو به طور چشمگیری کاهش یافته و کنتراست عالی را در کل تصویر، حتی در تنظیمات دیافراگم بزرگ، می توان ارایه داد . عدسی های شیشه ای  Super ED حالت های جبران بهتری را برای انحراف رنگی فراهم می کند.

موتور فوکوس دهی SSM

SSM یک موتور پیزوالکتریک است که به دستیابی یک عملکرد نرم  و بی صدا AF کمک می کند. این موتور در زمان چرخش آهسته گشتاور بالایی تولید می کند و پاسخ های شروع و توقف فوری را ارائه می دهد. همچنین عملکرد آن به صورت بسیار بی صدا است که به بی صدا ماندن فوکوس خودکار کمک می کند. لنزهایی که دارای یک موتور فوکوس دهی  SSM هستند همچنین دارای یک آشکارساز حساس به موقعیت هستند تا به طور مستقیم میزان چرخش لنز را تشخیص دهد، عاملی که به طور کلی دقت AF را بهبود می بخشد.

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

دیافراگم دایره ای

به طور کلی، اگر در طراحی یک لنز از دیافراگم 7 یا 9 تیغه ای  استفاده شود، با کوچکتر شدن دیافراگم، شکل آن به حالت چند ضلعی 7 یا 9 وجهی تبدیل می شودو این شرایط در زمان به دست آوردن بوکه از نور های پس زمینه ای خارج از فوکوس تاثیر نامطلوبی را به وجود آورده و موجب به همر یختگی در شکل این بوکه ها خواهد شد.  . لنزهای سری α  کمپانی سونی با طراحی منحصربه‌فردی یک دیافراگم مدور از حالت کاملا باز تا زمانی که 2 استاپ بسته می‌شود، بر این مشکل غلبه می‌کنند. در نتیجه در زمان کار با این لنز ها می توان فوکوس نرم تر و طبیعی تری را به دست آورد.

 

دکمه نگه داشتن فوکوس

هنگامی که نقطه فوکوس را در محل مورد نظر خود در کادر تصویر تنظیم کردید ، با فشار دادن این دکمه از روی بدنه لنز، حالت فوکوس لنز در آن فاصله قفل می شود. عملکرد پیش نمایش را نیز می توان از طریق تنظیمات سفارشی دوربین به این دکمه اختصاص داد.

 

محدود کننده محدوده فوکوس

این عملکرد به شما امکان می دهد محدوده قابل فوکوس برای لنز خود را تعیین کنید و این امکان موجب می شود ، شما در حین عملکرد فوکوس خودکار در زمان خود صرفه جویی کنید - زیرا با استفاده از این عملکرد لنز شما مجبور نیست تا در کل محدوده فوکوس به جستجو بپردازد  در لنزهای ماکرو، این محدودیت می تواند در محدوده نزدیک یا دور باشد. برخی از لنزها محدودیت را فقط برای بردهای دور تعیین می کنند، در حالی که برخی دیگر را می توان در محدوده دور یا محدوده ای که خودتان تعیین می کنید تنظیم کنید.

کوتینگ نانو AR

فناوری اصلی سونی Nano AR Coating پوششی برای عدسی به وجود می آورد که دارای ساختار نانوی منظم و  دقیقاً تعریف شده ای است که امکان انتقال دقیق نور را فراهم آورده و در عین حال به طور مؤثر بازتاب‌هایی را که می‌توانند باعث ایجاد حالت های شعله و روح شوند را سرکوب میکند. ویژگی‌های سرکوب حالتهای بازتاب نور با  Nano AR Coating نسبت به پوشش‌های ضد انعکاس معمولی، از جمله پوشش‌هایی که از ساختار نانو نامنظم استفاده می‌کنند، برتری دارد و بهبود قابل‌توجهی در وضوح، کنتراست و کیفیت کلی تصویر ارائه می‌کند.

 

ویژگی های اضافی

حالت نورسنجی فلاش ADI

Advanced Distance Integration اطلاعات دقیق فاصله را از طریق رمزگذار فاصله لنز تا فلاش داخلی یا فلاش های خارجی خاص Sony (HVL-F60M، HVL-F43AM، HVL-F32M، HVL-F20M) ارائه می دهد. ADI نورسنجی خودکاری را ارائه می‌کند که عملاً تحت تأثیر بازتاب یا سوژه‌های بسیار تاریک یا پس‌زمینه قرار نمی‌گیرد و نوردهی مطمئن‌تری از فلاش ایجاد می‌کند.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین – نمایندگی دوربین و لنز سونی در ایران