نقد و بررسی دوربین سونی Sony a6100

دوربین سونی Sony a6100 یک دوربین میرورلس 24 مگاپیکسلی در رده سنسورهای APS-C است. این دوربین به طور خاص برای استفاده افراد و عکاسی در سطوح مبتدی طراحی شده است و در صورتی که بدون آگاهی از اصول عکاسی تمایل دارید تا یک عکس با ویژگی‌های مطلوب بگیرید؛ این یک دوربین مناسب برای شما خواهد بود. 

سیستم قدرتمند و جدید اتوفوکوس ساخت کمپانی سونی، این دوربین را به یکی از ساده‌ترین دوربین‌ها برای عکاسی تبدیل کرده است.

ویژگی‌های فنی دوربین سونی a6100 از آن یک دوربین شگفت آور به وجود نمی‌آورند؛ از این روی با توجه به مشخصات کلی آن، این دوربین با یک قیمت منطقی نیز عرضه می‌شود.

شما می‌توانید جهت خرید یا تعمیر دوربین خود به ایده آل دوربین (نمایندگی دوربین سونی در تهران) مراجعه کنید تا مشکل شما در کوتاه‌ترین زمان به بهترین نحو رفع گردد. جهت ارتباط با کارشناسان ما با شماره 02162999596 تماس بگیرید.

نمایندگی دوربین سونی

مشخصات دوربین سونی a6100

  • سنسور 24MP APS-C CMOS
  • سیستم اتوفوکوس پیشرفته با قابلیت تعقیب سوژه
  • ویزور الکترونیکی از نوع 1.44M dot OLED
  • صفحه ال سی دی بازشونده لمسی
  • قابلیت انتقال تصاویر با وای فای و NFC
  • قابلیت  فیلمبرداری با کیفیت 4K
  • قابلیت شارژ با استفاده از USB

 

اتوفوکوس

جدیدترین سیتم اتوفوکوس ساخت کمپانی سونی 'Real-time AF tracking' نام دارد و این سیستم یکی از بهترین سیستم‌های فوکوس دهی موجود در بازار محصولات عکاسی است که در دوربین سونی a6100 قرار دارد. این سیستم قادر است تا افراد را در درون کادر تشخیص داده و به تعقیب همزمان آن‌ها بپردازد .

در زمان استفاده از این سیستم؛ دوربین به محض تشخیص دادن هر فرد تلاش می‌کند تا چشم او را پیدا کرده و در فوکوس قرار دهد و در شرایطی که قادر به تشخیص دقیق نقطه فوکوس نباشد، تلاش می‌کند تا تمام چهره فرد را در فوکوس قرار دهد. این سیستم به اندازه‌ای هوشمند عمل می‌کند که در صورت روی چرخاندن سوژه از دوربین؛ ناحیه فوکوس را حفظ نموده و در زمان تشخیص مجدد چهره فرد؛ چهره و چشم او را مجددا در فوکوس خود قرار می‌دهد. در حال حاضر هیچ یک از دیگر سیستم‌های اتوفوکوس از این قدرت عمل برخوردار نیستند.

با توجه به این شرایط دوربین سونی Sony a6100 با برخورداری از یکی از بهترین سیستم‌های اتوفوکوس موجود در جهان، یکی از بهترین دوربین‌ها برای عکاسی در محیط‌های خانوادگی، مراسم و ... به شمار می‌آید.

 

نمایندگی دوربین سونی

 

بدنه و حمل و نقل

شکل ظاهر بدنه دوربین سونی Sony a6100 در مقایسه با مدل قدیمی تر  a6000 از شباهت بسیار زیادی برخوردار است و بر خلاف مدل‌های گران قیمت تر؛ این بدنه از جنس پلاستیک ساخته شده است. بدنه خشک پلاستیکی این دوربین با پوششی از لاستیک‌های چرمی پوشانده شده است و در این شرایط احساس کاملا راحتی را در درون دست به وجود می‌آورد.

گریپ جلویی دوربین از عمق کافی برخوردار است و از این روی در دست گرفتن آن به راحتی انجام می‌شود. دایل پشتی دوربین نیز از جانمایی مناسبی برخوردار است و انجام کنترل‌های دوربین را به آسانی قابل انجام می‌نماید. محل قرار گیری دکمه رکورد فیلم در لبه سمت راست دوربین؛ یکی از حالت‌هایی است که کمی باعث از بین رفتن احساس راحتی هنگام کار با دوربین می‌شود.

برخلاف بسیاری از مدل‌های قدیمی تر سونی، دوربین Sony a6100 دارای صفحه ال سی دی لمسی است. این حالت اهمیت بسیار زیادی دارد و به همراه قابلیت کاربری آسان؛ امکان کنترل سیستم فوکوس با استفاده از عملکرد صفحه لمسی یکی از ویژگی‌های بسیار برجسته این دوربین به شمار آورده می‌شود.

ویزور این دوربین اندازه نسبتا متوسطی دارد و با کیفیت 44/1 میلیون نقطه رزولوشن شبیه به 800 در 600 را به وجود می‌آورد. این ویزور قابل مقایسه با دوربین‌های پیشرفته و گران قیمت نیست اما در هر صورت باید به این نکته توجه داشته باشیم که بسیاری از دوربین‌های همرده با Sony a6100، ویزور ندارند.

 

نمایندگی دوربین سونی

 

منوها و رابط کاربری

علامت‌ها و برچسب‌های به کار رفته برای دکمه‌های پشت این دوربین شبیه به دکمه‌های موجود بر دوربین‌های پیشرفته‌تر کمپانی سونی می‌باشد و در رابطه با یک دوربین سطح مبتدی؛ این امر کمی زیاده روی به شمار آورده می‌شود.

منوهای دوربین Sony a6100 نیز کمی پیچیده به نظر می‌رسند و برای یک دوربین در این کلاس، وجود تعداد زیادی از گزینه‌ها، به خاطر سپاری آن‌ها را کمی دشوار می‌نماید.

توجه داشته باشید که در صورت خرید دوربین Sony a6100 از ایده آل دوربین، به شما آموزش رایگان جهت کار کردن با این دوربین داده می‌شود. جهت اطلاعات بیشتر با شماره 02162999596 تماس بگیرید.

 

نمایندگی دوربین سونی

 

وای فای و اتصالات

دوربین سونی a6100 قادر به انتقال تصاویر از طریق وای فای می‌باشد. اتصال وای فای این دوربین از طریق NFC و یا با استفاده از انتخاب عملکرد انتقال تصاویر در دوربین و نرم افزار مخصوص سونی امکان پذیر  ‌باشد. همچنین این دوربین قادر است تا اتصال بلوتوث را با دستگاه‌های هوشمند بر قرار نماید و با استفاده از این امکان؛ ثبت موقعیت مکانی بر روی عکس‌ها نیز میسر می‌گردد.

 

نمایندگی دوربین سونی

 

باتری

به منظور کاهش حجم بدنه دوربین سونی Sony a6100، از یک باتری NP-FW50 برای آن استفاده شده است و این باتری در هر مرتبه شارژ کامل قادر به ارایه 420 شات عکس می‌باشد. تعداد دقیق عکس‌های قابل ثبت با این دوربین به مقدار گزینه‌های فعال شده و یا حالت استفاده از فلاش در آن بستگی دارد.

 

نمایندگی دوربین سونی

 

ایزو خودکار

این دوربین دارای امکان استفاده از Auto ISO می‌باشد و در زمان استفاده از هر یک از مودهای خلاقانه عکاسی P,A,S,M از گزینه Auto ISO می‌توان استفاده نمود.

گزینه Auto ISO قادر است تا مقدار ایزو را در پایین ترین مقدار ممکن حفظ کند اما به محض کاهش مقدار نور؛ دوربین به صورت خودکار مقدار ایزو را افزایش می‌دهد تا بتوان از یک سرعت شاتر مناسب استفاده نمود. گزینه‌های Auto ISO و حالت جبران نوردهی در مود تنظیمات دستی وجود دارند و برای هر یک از این حالت‌های سرعت شاتر و دیافراگم نیز قابل تنظیم خواهند بود.

 

نمایندگی دوربین سونی

 

قیمت دوربین سونی a6100

با توجه به ویژگی‌هایی که دورربین سونی a6100 ارائه می‌دهد، قیمت آن منطقی بوده و مقرون به صرفه است. به علت تغییرات و نوسانات نرخ ارز نمی‌توان قیمت دقیق دوربین سونی a6100 را محاسبه کرد. به همین دلیل حتما برای اطلاع از قیمت روز این دوربین با کارشناسان ما از طریق شماره زیر تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 02162999596

نتیجه گیری:

دوربین سونی Sony a6100 را یکی از بهترین دوربین های برای عکاسی در سفر و محیط های خانئادگی باید دانست و سیستم اتوفوکوس کاملا مطمئن و دقیق آن استفاده از این دوربین برای به دست آوردن جزئیات کامل و مناسب از چهره افراد ؛ را کاملا مناسب می سازد .

اگر چه سیستم منو ها و رابط کاربری این دوربین کمی گمراه کننده به نظر می رسند اما به هر روی در صورتی که متمرکز شدن بر سوژه را بدانید ، این دوربین قادر است تا بقیه کار ها را به خودی خود انجام دهد . این دوربین به طور خاص برای استفاده افراد و عکاسی در سطوح مبتدی طراحی شده است و در صورتی که بدون آگاهی از اصول عکاسی تمایل دارید تا یک عکس با ویژگی های مطلوب را به دست آورید ؛ این یک دوربین مناسب برای شما خواهد بود.