بهترین لنزها برای دوربین SONY a7 IV کدامند؟

 

چندی پیش مقاله‌ای تحقیقی در خصوص لنزهای مناسب برای دوربین a7 IV ارائه نمودیم که طی آن کارشناسان ایده‌آل دوربین لنزهایی را که در عمل به با دوربین a7 IV بهترین بازدهی را دارند برایتان لیست کرده بودند. مقاله مذکور بسیار مورد توجه قرار گرفت، لذا در مقاله جاری تحقیقی انجام شد که طی آن ، نظر کاربران سراسر جهان را در خصوص به کارگیری لنزهای مختلف با این دوربین ،  مورد بررسی قرار دادیم و نتیجه را در ذیل برایتان تدوین کردیم.

تشخیص بهترین لنزها برای دوربین سونی A7 IV قدری مشکل است، چرا که لنزها بر اساس قابلیت‌های مختلفی دارند که بسته به نیازها و علاقه‌های شما، ممکن است مناسبتان باشند ولی ممکن هم هست که به کار شما نیایند. در ادامه، به برخی از بهترین لنزها برای این دوربین اشاره خواهم کرد، انتخاب این لنزها بر اساس علایق و نیاز یک گروه یا یک قشر از عکاسان خاص نیست، این لیست بر اساس بهترین بازدهی لنز با دوربین a7 IV را مدنظر گرفته‌ایم.

اگر یک دوربین سونی A7 IV دارید یا قصد خرید آن را دارید، حتماً باید از لنزهای مناسب برای آن استفاده کنید. در واقع، بیشتر لنزهایی که در دست عکاسان این مدل دوربین است ، همان‌هایی است که به صورت کیت عرضه می‌شوند و به طور کلی عموم "لنزهای کیت"، قدرت و قابلیت کامل دوربین A7 IV را به خوبی نشان نخواهند داد.

 

سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین / تعمیرگاه مرکزی دوربین بزرگترین

و مجهزترین مرکز تعمیرات دوربین و لنز سونی در ایران است

 

اگر شما می‌خواهید پرتره‌ها یا عکاسی عروسی انجام دهید، یا می‌خواهید جانوران و مناظر طبیعی را عکس‌برداری کنید، باید برخی از لنزهای بسیار خاص را در نظر بگیرید. حتی اگر شما فقط به دنبال عکاسی عادی هستید یا قصد دارید یک ولاگ در مورد زندگی روزمره‌تان بسازید، انتخاب لنز می‌تواند تفاوت چشم‌گیری را ایجاد کند.

اگر قرار است برای A7 IV خود لنز انتخاب کنید ، ابتدا به سؤالات ذیل پاسخ دهید و سپس از بین پیشنهادات ما لنز یا لنزهای مورد نیاز خود را شناسایی کرده و انتخاب کنید:

 

سؤالاتی که باید به آن پاسخ دهید :

  • نوع عکاسی ما چیست
  • لنزهای مناسب برای این ژانر عکاسی در دوربین A7 IV چیست؟
  • در چه شرایطی قرار است که کار انجام پذیرد؟  
  • بودجه شما چقدر است؟

سپس، پیشنهادات ما را بر اساس پاسخی که به سؤالات فوق داده‌اید بررسی کنید و لنز مورد نیازتان را انتخاب کنید.

برای سهولت در پیدا کردن لنزتان در لیست،  ما آن‌ها را به ترنیب واید تا تله فوتو مرتب کرده‌ایم.

حال برای اینکه شما بتوانید به سؤالات فوق پاسخ درست‌تری بدهید، ما سعی کردیم که این سؤالات را به صورت گسترده‌تری برایتان تشریح کنیم ، تا بتوانید پاسخ دقیق‌تری به آن‌ها بدهید و در نتیجه انتخاب بهتری نیز از بین لنزها داشته باشید.

 

نوع عکاسی شما یا موضوعات عکاسی شما چیست؟

اولین و قابل توجه‌ترین موضوع، این است که دوربین سونی A7 IV یکی از چندکاره‌ترین و کامل‌ترین دوربین‌ها در بازار است... یک روز ممکن است عکس‌های غیررسمی از دوستان و خانواده‌تان را بگیرید و روز بعد شاید عکاسی یک عروسی با ارزش میلیون‌ها تومان را با همان دوربین به عهده بگیرید. سپس، روز بعد ممکن است در سراسر جهان سفر کنید و از جانداران در معرض خطر عکس‌برداری کنید! واقعاً، سونی A7 IV یک دوربین کم‌ نظیر و چندکاره است.

بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید، مربوط به نوع عکاسی است که می‌خواهید انجام دهید و اینکه چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید؟ منطقی است که شما در لنزهایی که بیشترین تطبیق را با آن موضوع دارند با سرمایه‌گذاری بیشتری کنید و بعد از آن اولویت را به  سایر لنزهایی بدهید که هزینه کمتری دارند اما  می‌توانند نیازهای دیگر شما را پوشش دهند.

ما در هنگام ارائه پیشنهاداتمان در این مقاله، این موضوع را در نظر خواهیم گرفت تا شما بتوانید به طور کلی بودجه خود را در نیز نظر بگیرید و بتوانید آن را  به طور متناسب با نیازهایتان تقسیم و توزیع کنید.

 

نوع شرایط کاری شما

این نیز به همان اندازه مهم است و تأثیری بر همه‌ی لنزهایی که خریداری می‌کنید دارد. آیا شما بیشتر در داخل فضاها کار می‌کنید و قادر به مراقبت محافظتی از تجهیزات خود هستید؟

آیا شما همیشه در فضاهای باز مشغول عکاسی می‌باشید و  ممکن است در آب و هوای نامناسب نیز مکرراً با لنزها سروکار داشته باشید؟

ما همواره توصیه می‌کنیم لنزهای با کیفیت خوبی را خریداری کنید که بتوانند حتی برای نوعی کارهای کم‌تقاضا و پر ریسک نیز دوام بیاورند، اما اگر از تجهیزات دوربین خود واقعاً "بیش از حد توان" کار می‌کشید، مدنظر داشتن این عامل بسیار مهم خواهد بود.

 

قابلیت تثبیت عکس و جلوگیری از لرزش دست:

پاسخ به این سؤال بسیار راحت است چرا که از دو حالت خارج نیست ، شما یا به یک لنز دارای لرزشگیر نیاز دارید یا به آن نیازی ندارید.

اگر شما عکاس منظره هستید، ویا عکاس پرتره که محل کارتان فقط در داخل آتلیه است  و یا تصویر بردار هر نوع عکس‌هایی که شامل صحنه‌های ثابتی غذا یا املاک است، مسلماً کار شما و نوع عکسبرداری که می‌کنید ، لرزش زیادی ندارند و در نتیجه شما نیازی به تثبیت کننده تصویر نیز ندارید. در طرف مقابل، اگر شما در حال عکاسی از اجسام پر تحرک هستید و این عکاسی را نیز به صورت دستی انجام می‌دهید، خصوصاً در شرایط نوری کم، بطور قطعی به لنزی که دارای لرزشگیر است  نیاز دارید!

در برخی موارد، تصمیم گیری کمی پیچیده تر است. به عنوان مثال، اگر شما یک عکاس پرتره هستید، ممکن است از یک دوربین با لرزشگیر داخلی خود دوربین که اصطلاحاً لرزشگیر سنسوری نامیده می‌شود،  استفاده کنید و ترجیح دهید با دیافراگم‌های سریع مانند f/1.4 یا f/1.2 کار کنید. بدیهی است که بهتر است لرزشگیر بودن خود لنز را از لیست خرید خود حذف کنید، در مقایسه با یک عکاس جانوران وحشی که اغلب با یک لنز f/4 یا f/5.6 کار می‌کند و سعی می‌کند در طلوع یا غروب خورشید عکسی از یک موضوع بگیرد خرید لنزی که خودش لرزشگیر داخلی دارد، بسیار حائز اهمیت است.

 

سرعت فوکوس خودکار: بیشتر عکاسان به یک لنزی که فوکوس خودکار خیلی خوب و همچنین سرعت فوکوس کشی بالایی دارند نیازمند هستند و این امر به جز در موارد نادر ، تقریباً برای همه‌ی عکاسان صدق می‌کند ، پس مهم است که این گزینه در هنگام خرید لنز همیشه مدنظرتان باشد تا بتوانید از سیستم اتوفوکوس بسیار عالی دوربین سونی A7 IV استفاده کنید.

 

بودجه شما

در نهایت این  بودجه شماست که بسیار مهم و تعیین کننده است، و نکته‌ی مهم این است که  هر چه بودجه شما کمتر باشد، اهمیت بیشتری دارد که آن را به طور هوشمندانه صرف کنید! اگر بودجه شما محدود است، واقع گرا باشید،‌ ما توصیه نمی‌کنیم همه را به طور مساوی هزینه کنید. این به این دلیل است که شما احتمالاً از یک لنز بسیار بیشتر از هر لنز دیگری استفاده خواهید کرد که ممکن است این لنز ، یک لنز عکاسی پرتره باشد یا یک لنز تله زوم برای عکاسی از جانوران وحشی.

بنابراین، بیشترین سرمایه گذاری را برای آن لنزی قائل باشید که به احتمال زیاد قرار است لنز اصلی شما شود. همچنین، اگر همین حالا امکان خرید آن لنز را ندارید و جایگزین واضحی که تقریباً همان ارزش را با قیمت کمتری دارد وجود ندارد، توصیه می‌کنیم فعلاً دست نگه دارید و تلاش کنید که با صرفه‌جویی همان لنز مورد نیاز را خریداری کنید اما لنز ارزان‌تری که مورد نیاز شما نیست را نخرید وهمیشه سعی کنید که با  مراقبت از لنزها ، بتوانید مدتی طولانی آن‌ها را به خدمت بگیرید.

 

خدمات رایگان ایده‌آل دوربین در خصوص دوربین‌های سونی و لنزهای سونی ، خدمات گسترده‌ای است که تنها شرط استفاده از تمام آن خدمات رایگان ، فقط داشتن گارانتی این شرکت است.

 

بهترین لنزها برای دوربین سونی A7 IV

مهم است که بار دیگر بیان شود که دوربین سونی A7 IV یک دوربین عالی برای عکاسان جدی در همه‌ی زمینه‌ها است. بنابراین، ما قصد داریم لنزهایی را توصیه کنیم که با این سطح جدیت هماهنگ باشند. این لنزها ،  لزوماً گران‌قیمت‌ترین لنزهای پرچمدار نیستند، اما  جزء لنزهای ارزان‌ و سطح پایین نیز نیستند.

شما مطمئناً می‌توانید از این لنزها برای انجام کار حرفه‌ای به عنوان یک عکاس تمام وقت استفاده کنید، با این حال، این لنزها نیز خارج از دسترسی یک علاقه‌مند و عکاس جدی در کار هم نیستند! با این وجود، بیایید به بررسی آنها بپردازیم...

 

بهترین لنز واید-آنگل:

     1,098 دلار   ony 16-35mm f/4 G

 

لنز واید-آنگل سونی 16-35 میلی‌متر f/4 G ممکن است اولین لنز برای دوربین سونی A7 IV شما نباشد، اما بدون شک ارزش بررسی به عنوان یکی از اولین و بهترین نظرات پس از خرید را دارد. به عبارت دیگر، این باید لنز دومی باشد که خریداری می‌کنید یا اولین لنزی که راه‌اندازی می‌کنید اگر پیش از این کیفیتی از لنزهای قدیمی سونی E-mount داشته باشید.

لنزهای واید-آنگل به ویژه برای موارد بسیاری مفید هستند، از مناظر طبیعی و سفر تا ساده‌سازی زندگی روزمره به شیوه‌ای نزدیک و صمیمی.

لنز سونی 16-35 میلی‌متر f/4 بهترین انتخاب کلی در مورد لنزهای واید-آنگل برای دوربین سونی A7 IV است، زیرا بسیار حرفه‌ای است، اما نسبتاً قابل حمل و به قیمت مناسب. حتی بهترین لنزهای پرچمدار واید-آنگل هم به این اندازه تیز نیستند و به طور معمول قیمت آنها بسیار بیشتر و وزن آنها نیز بسیار بیشتر است. بنابراین، لنز سونی FE 16-35 میلی‌متر f/4 PZ انتخاب برتر ماست!

 

    699 دلار     Tamron 20-40mm f/2.8

بهرحال لنز 16-35 میلی‌متر برای بسیاری از کارها عالی است، اما برخی از عکاسان و فیلمبرداران ممکن است تمایل داشته باشند که دارای دیافراگم f/2.8 باشند، در حالی که دیگران ممکن است به بودجه بیشتری محدود باشند.

لنز Tamron 20-40mm f/2.8 یک لنز زوم "نرمال" کمی است که آن را برای ولاگینگ (vlogging) ایده‌آل می‌کند. محدوده‌ی کانونی آن منحصربه‌فرد است و برای بسیاری از انواع عکاسی روزمره، همچنین عکاسی عروسی یا عکاسی سفر، بهینه است. همچنین، این یکی از گزینه‌های با قیمت مقرون به صرفه‌تر f/2.8 است، اما نتایج تصویر آن حرفه‌ای و زیبا هستند.

 

       899 دلار     Sigma 20mm f/1.4

در دسته‌بندی لنزهای واید-آنگل، به عنوان آخرین پیشنهاد، ما نمی‌توانیم پیشنهادی جذاب را برای هر کسی که دوربین سونی A7 IV را دارد و واقعاً در حال گسترش محدوده‌ی خلاقیت است، نادیده بگیریم. اگر شما موضوعاتی چالش‌برانگیز مانند صحنه‌های شبانه یا راه شیری عکاسی می‌کنید، شما به یک لنز نیاز دارید که دیافراگمی سریع‌تر از حد ممکن داشته باشد، بسیار گسترده‌زاویه باشد و به طور همزمان بسیار تیز و واضح در کناره‌ها باشد.

در این دسته‌بندی، لنز Sigma 20mm f/1.4 DG DN به عنوان بهترین لنز واقعاً برجسته است. در واقع، در دسترس نیستند زیادی لنزهای f/1.4 20 میلی‌متری و این Sigma بهتر از همه آنها است. این لنز بسیار تیز است و دارای ابرشکافی کم، و همچنین برای یک لنز f/1.4، وینتینگ نسبتاً قابل قبولی دارد.

 

تعمیر دوربین a7 IV تنها در تعمیرگاه مرکزی دوربین به صورت اصولی انجام می‌شود و تنها در این مرکز است که پس از تعمیر ، دوربین را با دستگاه‌های اجاستمنت روز دنیا، دوباره کالیبره می‌شود.

 

بهترین لنز‌های استاندارد

تقریباً  برای همه افرادی که می‌خواهند از Sony A7 IV بهره‌وری مطلوبی داشته باشند  استفاده فقط از یک لنز واید-آنگل ، یک انتخاب محدود کننده خواهد بود. هوشمندانه این است که شما یک لنز میانی، و یا حتی بیشتر از آن یک لنز تکی یا زوم، را نیز به همراه مجموعه خود داشته باشید.

در مجموعه‌ توصیه‌های بعدی، ما پیشنهاداتی برای لنزهای تک‌کانونی و زومی را ارائه خواهیم داد اما ممکن است شما به دلیلی یکی را نسبت به دیگری ارجحیت دهید، که به آن‌ها نیز پرداخته شده است.

 

   2,298 دلار  Sony 24-70mm f/2.8 GM II

بازه‌ی  زومی 24-70 میلی‌متر، البته، بازهٔ زومی برای بسیاری از عکاسان بسیار رایج است. در این کلاس که پر از گزینه‌ها است، گزینه‌ی بهتر بی‌تردید Sony FE 24-70mm f/2.8 GM II است. این نسخهٔ "مارک 2" از سری لنزهای پرچمدار GMaster آن‌هاست و بهبودهایی که به دست آورده‌اند، واقعاً تحسین‌برانگیز است.

این لنز در کل دامنه فوکوس خود، حتی در دیافراگم f/2.8، بسیار تیز است. علاوه بر تیزی، آستانه تصویر، پس زمینه‌ای نرم و کلیت رنگ‌ها و وضوح تصاویر به شکل شگفت‌انگیزی است.

اما اشتباه نکنید، این یکی از آن لنزهای حرفه‌ای است که می‌تواند به سادگی بودجه‌ی کل شما را بخورد و شما را بدون هیچ پولی برای لنزهای دیگر بگذارد. اگر بودجه‌ی محدودی دارید و/یا اگر می‌خواهید برخی یا بیشتر از بودجهٔ خود را برای لنزهای دیگر صرف کنید، ما به شدت توصیه می‌کنیم که در نظر داشته باشید دو لنز بعدی را در نظر بگیرید...

 

 

 

البته، برای عکاسانی که فوکال لنز مورد علاقه‌شان در یکی از دو طیف زاویه دید گسترده یا تله‌فوتو هست، خرج کردن بودجه‌ی کل بر روی یک لنز میانی مناسب نیست! به همین دلیل لنز Sigma 28-70mm f/2.8 C به عنوان بهترین لنز میانی قابل حمل، سبک و با قیمت مناسب با دیافراگم f/2.8 برای سونی A7 IV در لیست ما قرار می‌گیرد.

از یک طرف، لنز Sigma 28-70mm f/2.8 یک لنز بسیار با قیمت مناسب و کم حجم است که در کیف دوربین یک عکاس عروسی یا پرتره‌نگاری، اگر به ندرت به آن نیاز داشته باشد، خیلی جا نمی‌گیرد. از سوی دیگر، تصاویری که این لنز ایجاد می‌کند زیبا و حرفه‌ای است و بسیار احتمال دارد که این لنز به لنز مورد علاقهٔ شما تبدیل شود! به هر حال، اگر لنز 24-70mm f/2.8 برای شما کاملاً در دسترس نیست و/یا به دنبال یک لنز بسیار کوچک "عادی" هستید، این یک انتخاب عالی است.

بسیاری از عکاسانی که از یک لنز 24-70mm استفاده کرده‌اند، ممکن است بگویند که آن‌ها ترجیح می‌دهند 24 میلی‌متر را ترک نکنند؛ در واقع، آن‌ها آرزو می‌کنند یک لنز متوسط با دامنه زوم بیشتر وجود داشته باشد! به همین دلیل لنز Sony FE 20-70mm f/4 G بطور قطع باید در این لیست قرار گیرد. این یک دامنه زوم بسیار بی‌سابقه است که در آن 20 میلی‌متر در سمت گسترده‌ای قرار دارد. دیافراگم ثابت f/4 نتایج پایداری را برای حرفه‌ای‌ها و عکاسان جدی فراهم می‌کند و همچنین به لنز امکان حمل آسان و قابلیت تهیه برای بیشتر عکاسان جدی که دوربین A7 IV دارند را می‌دهد.

 

بهترین لنزهای پرایم

 1.398 دلار  Sony 35mm f/1.4 GM

هنگامی که به لنزهای Prime نسبت به لنزهای زوم فکر می‌کنیم، اگر هنرمند تمایل داشته باشد به یک فاکتور کانونی تعهد کند، بسیاری از خلاقیت‌های زیبا ممکن است. طراحی ظریف یک لنز Prime می‌تواند تقریباً هر صحنه‌ای را به یک فرصت هنری تبدیل کند.

یکی از لنزهای مورد علاقه ما برای خلاقیت، لنز Sony 35mm f/1.4 GM است. این لنز با دوربین Sony A7 IV کاملاً همخوانی دارد، هم از نظر توازن وزن در هنگام نگه داشتن دستی و هم از نظر نتایج حرفه‌ای که قادر است به آن دست یابد. این لنز مانند برخی از لنزهای پرچمدار، بیش از حد بزرگ یا سنگین نیست، اما تصاویری که ارائه می‌دهد، آن را به یک سرمایهٔ برای تمام عمر تبدیل می‌کند. برای گرفتن لحظات روزمره غیررسمی در خانه یا در محیط تعطیلات، ایجاد پرتره‌های حرفه‌ای یا عکاسی عروسی، این لنز می‌تواند بهترین لنز محبوب شما باشد.

 

1.298 دلار Sony 50mm f/1.4 GM 

لنز 50 میلیمتری Sony f/1.4 GM به عنوان بهترین لنز 50 میلیمتری برای سونی به شمار می‌رود. اگرچه ما به عنوان عکاسان عروسی اغلب 35 میلیمتر را برای محیط‌های غیررسمی ترجیح می‌دهیم، اما لنز پرایم 50 میلیمتری برای بسیاری از عکاسان حرفه‌ای "استاندارد" تر است. این یک تصمیم شخصی و خلاقانه است و هیچ پاسخ درستی وجود ندارد. به نظر ما برای خرید باید قبل از آن این دو لنز (و همچنین توصیه بعدی) را امتحان کنید. با این حال، لنز Sony 50mm f/1.4 GM یک انتخاب عالی برای همه نوع عکاسانی است که در تصاویر و فیلم‌های خود به آستانه زیبایی و کلاسیک دست پیدا کرده‌اند. این لنز پرایم Sony GMaster با دیافراگم f/1.4 کمی سبک‌تر و اقتصادی‌تر است نسبت به نسخه قدیمی‌تر آن با دیافراگم f/1.2.

به طور متضاد، اگر شما یکی از آن عکاسانی هستید که تصمیم می‌گیرند به ترکیب 35 میلی‌متر + 85 میلی‌متر علاقه‌مند شوند (مراجعه به بعدی)، در آن صورت در بازه حدود 50 میلی‌متری، گزینه‌های بی‌شماری وجود دارد که قیمت‌های بسیار کمتری دارند.

 

بهترین لنز اصلی

1,099 دلار Sigma 85mm f/1.4 Art

بهترین لنز پرتره برای سونی: سیگما 85 میلی‌متر f/1.4 DG DN، لنز نام‌آور برای عکاسان پرتره است. سیگما در این لنز 85 میلی‌متری را به طور کامل برای دوربین‌های آینه‌نگر فول فریم به طور جدید طراحی کرده است و این لنز بسیار سبک وزن و با وضوح بی‌نظیری است.

ما این لنز را بهتر از سایر لنزهای 85 میلی‌متری پیشنهاد می‌کنیم زیرا بهترین ترازوی عملکرد حرفه‌ای و کیفیت تصویر، قابلیت حمل و نقل و قیمت مناسب را ارائه می‌دهد.

به برترین لنز تله‌فوتوگرافی بپردازیم: Sony 70-200mm f/2.8 GM II. در دسته‌ی لنزهای تله‌فوتو، گزینه‌های بیشماری برای سیستم E-mount سونی وجود دارد، اما چندتا از آنها برتری بیشتری نسبت به بقیه دارند. از آنجایی که Sony A7 IV گزینه‌ی بسیار معمول برای عکاسان حرفه‌ای عروسی، پرتره و فیلم‌برداران است، داشتن یک لنز 70-200mm f/2.8 ضروری است و این لنز به حق بهترین لنز در این دسته محسوب می‌شود.

 

 798 دلارSony 70-200mm f/2.8 GM II

لنز Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II نسخه‌ی "مارک 2" همانند 24-70mm f/2.8 GM II است و نه تنها بهترین انتخاب برای کاربران سونی است، بلکه بهترین لنز 70-200mm f/2.8 برای هر سیستم آینه‌نگار بزرگنمایی کامل است. آنچه که با حدود 2800 دلار در این لنز تله‌فوتوگرافی پرچمدار سونی دریافت می‌کنید، کیفیت تصویر به شدت جذاب، فوکوس خودکار سریع و دقیق به طور برجسته، تمامی ویژگی‌ها و سفارشی‌سازی‌های دیگر و ... همه اینها در یک بسته کمی سبک‌تر نسبت به نسخه قبلی قرار دارد.

بدون شک، تمام عکاسانی که به دنبال یک لنز تله‌فوتوگرافی مناسب هستند، صرفاً به عکاسی پرتره یا عروسی مشغول نیستند. برای عکاسی از موضوعاتی که فاصله‌ی بیشتری دارند، مانند جانوران و ورزش‌های عمل، 200 میلیمتر کافی نیست! به همین دلیل پیشنهاد دوم ما برای بهترین لنز تله‌فوتوگرافی سونی به 400 میلیمتر می‌رسد. لنز Tamron 50-400mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD این امکان را به شما می‌دهد تا به فواصل بسیار بزرگتر دسترسی داشته باشید.

 

1,299 دلارTamron 50-400mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD

لنز Tamron 50-400mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD یکی از لنزهای تله‌فوتوگرافی چندکاره‌ترین در بازار است، زیرا محدوده زوم آن برای سیستم‌های میرورلس بی‌سابقه است. داشتن دوربینی با فاصله کانونی 400 میلیمتر و همچنین 50 میلیمتر در سمت گسترده، این لنز را به یک لنز تله‌فوتوگرافی کاملاً چندمنظوره تبدیل می‌کند. این لنز به ویژه برای شرایط چالش‌برانگیز مانند نمایش هوایی یا ورزش‌های استراحتی کاملاً مناسب است، جایی که بزرگ نمودن تصویر "به طرف دور" اغلب ضروری است.

به عنوان یک عکاسی که به دنبال بهترین ارزش در لنزهای زوم ابر-تله‌فوتوگرافی است، برای موضوعاتی مانند جانوران وحشی سفری، پرندگان یا مناظر بسیار دور قرار گرفته اید، داشتن توانایی رسیدن به 600 میلیمتر یک نوعی گریال مقدس است. (استفاده از سنسور 33 مگاپیکسلی سونی A7 IV باعث می‌شود که نیازی به برش زیادی نداشته باشید، همانطور که شاید با سونی A7R V و سنسور 61 مگاپیکسلی آن احساس راحتی نکنید.)

 

1,499 دلارSigma 150-600mm f/5-6.3 DG DN OS Sports 

تنها چند گزینه برای دستگاه‌های آینه‌نگر بدون آینه سونی FE با توانایی رسیدن به 600 میلیمتر وجود دارد و به نظر ما لنز سری "Sports" سیگما 150-600 میلیمتر بهترین ارزش را دارد. با قیمت تقریباً 1500 دلار، این لنز دارای گستره زوم برجسته است که با کیفیت تصویر شگفت‌انگیزی همراه است و همچنین دارای امکانات اضافی فراوانی است که ما به شدت قدردان آنها هستیم. (حتی برندهای معروف هم برخی از این امکانات را ندارند!) دسته‌ی سه‌پایه همراه با پایه با خطوط آرکا-سوئیسی و دکمه‌های کلیک‌پذیر در چرخش صفر و 90 درجه را ارائه می‌دهد. همچنین یک دکمه تابع سفارشی و یک سوئیچ سفارشی اضافی روی لنز وجود دارد. (علاوه بر سوئیچ‌های AF/MF و OS On/Off.)

به طور کلی، این یک لنز فوق‌العاده حرفه‌ای و برجسته با زوم فوق‌تله‌فوتوگرافی است که با قیمتی بسیار مناسب در دسترس عکاسان جدی حیات وحش قرار می‌گیرد.

 

تعمیر لنزهای سونی را به هر تعمیرکارنمایی نسپارید، تعمیر این لنزها بسیار تخصصی هستند و با کوچکترین اشتباهی در زمان تعمیر آن ، نه تنها مشکل اولیه رفع نخواهد شد، بلکه مشکلات جدیدی هم به آن افزوده می‌شود که صاحب لنز را مجبور به پرداخت هزینه‌ی بیشتری برای رفع آن ایرادات خواهد کرد. 

تنها نماینده خدماتی برای دوربین و لنز سونی در ایران، سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین/ تعمیرگاه مرکزی دوربین است.

 

به عنوان حسن ختم این بحث، لازم است بگوییم که لنزهایی که دارای مانت E سونی هستند ، دارای بیشترین تعداد لنز ، در مقایسه با دیگر مانت‌های موجود است و این امر دلیلی شده است که  «تصمیم‌گیری در مورد انتخاب لنز مناسب» را برای دوربین سونی A7 IV شما، یک امر بسیار مهم و اساسی باشد! ما قطعاً توصیه می‌کنیم که این دوربین را با حداقل یک یا دو لنز اما با بهترین کیفیتی که می‌توانید تهیه کنید، در کیف عکاسی خود داشته باشید

بگونه‌ای که ممکن است یک لنز پرایم یا زوم، با زاویه دید  واید یا تله فوتو باشد. اما همانگونه که در ابتدا گفته شد، تصمیم گیرنده‌ی نهایی شما هستید که انتخاب کنید رای شما کدام لنز بهترین است ، که این انتخاب هم به طور قطع به نوع عکاسی یا فیلمبرداری شما بستگی دارد! امیدواریم این مقاله توانسته باشد شما  را در مسیر درست انتخاب لنز هدایت کرده باشد.