علت روشن نشدن دوربین سونی

دوربین‌های سونی بسیار در میان عکاسان محبوب است و علت آن هم کارکرد و کیفیت بالای دوربین‌های این کمپانی است. ولی در کنار تمامی این موارد، دوربین سونی نقص‌ها و ایراداتی نیز دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها، روشن نشدن دوربین سونی است. ممکن است برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده باشد که علت روشن نشدن دوربین سونی چیست؟ باید بگوییم که این مشکل به علت‌های متفاوتی می‌تواند رخ دهد. ممکن است این مشکل با راه حل‌هایی که در ادامه برای شما بازگو می‌کنیم رفع شود. اگر همچنان دوربین‌تان روشن نشد حتما آن را به نمایندگی دوربین سونی (ایده آل دوربین) ارسال کنید تا متخصصان ما مشکل روشن نشدن دوربین سونی شما را رفع کنند. همچنین ایده آل دوربین امکان تعمیر در محل نیز دارد. جهت اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما با شماره 62999596-021 تماس بگیرید.

 

برخی از خدمات در مرکز تعمیرات دوربین عکاسی سونی عبارتند از:

  • تعمیر دوربین‌های آب خورده که باعث خرابی برد اصلی دوربین سونی می‌شود
  • تعمیرات انواع فلاش دوربین سونی 
  • به روز رسانی فریمور دوربین سونی
  • تعویض قطعات مکانیکی و الکترونیکی دوربین سونی مثل لرزشگیر دوربین سونی و قطعه شاتر یونیت 
  • تعویض قسمت پورت HDMI از روی برد اصلی دوربین
  • رفع اشکالات مرتبط به پنل ال سی دی (LCD) و (تاچ) صفحه لمسی دوربین سونی
  • که در اثر ضربه LCD دوربین شکسته و نیاز به تعویض دارد 
  • گاهی نیز در اثر استهلاک قسمت کابل و لولایی LCD آسیب می‌بینید و نیاز به تعویض دارد. 
  • جهت اطلاع از قیمت قطعه LCD دوربین سونی و همچنین قطعات دیگر با نمایندگی دوربین سونی در تهران از طریق شماره 62999596-021 تماس بگیرید.

 

کارشناسان نمایندگی دوربین سونی در ایران با مدیریت آقای عمران قاسمی، تمام توان و امکانات خویش را به کار می‌گیرند تا با استفاده از قطعات اورجینال و آکبند و استفاده از به روزترین دستگاه‌ها و نرم افزارهای روز دنیا، بهترین خدمات را به شما کاربران و عکاسان ارائه دهند.

با توجه به ایرادات شایعی که در دوربین عکاسی به وجود می‌آید، در ادامه برای شما به چک و بررسی برخی موارد و مشکلات توسط کاربران اشاره می‌کنیم.

دلایل و علت روشن نشدن دوربین سونی

چک کنید که باتری دوربین شارژ شده باشد:

مطمئن شوید که باتری دوربین شارژ کافی داشته باشد یا از یک باتری شارژ شده به عنوان جایگزین استفاده کنید. یکی از مواردی که باعث نوسان در دوربین می‌شود این است که شارژ باتری روبه اتمام است و دوربین خود به خود با تمام شدن شارژ خاموش می‌شود.

ساده‌ترین وکاربردی‌ترین راه جهت جلوگیری از خرابی برد اصلی دوربین سونی این است که قبل از اینکه شارژ باتری به اتمام برسد، باطری را خارج کرده و مجدد شارژ کنید.

 

عکس برد اصلی دوربین سونی

 

برد اصلی دوربین سونی A7SIII

جهت اطلاع از قیمت برد اصلی دوربین سونی A7SIII با شماره 02162999596 تماس بگیرید.
 

بررسی کنید که درب باتری و کارت حافظه درست بسته شده باشد:

مطمئن شوید که درب باتری و درب کارت حافظه به درستی بسته شده باشد و حتما قبل از اینکه  دوربین را روشن کنید، رم را داخل دوربین بگذارید و بعد دوربین سونی خود را روشن کنید تا به برد اصلی دوربین عکاسی شما آسیبی نرسد.

 

بررسی کنید که دکمه روشن و خاموش دوربین به درستی کار می‌کند:

اگر دکمه روشن و خاموش دوربین مشکل دارد، ممکن است دوربین روشن نشود. دکمه را با دقت بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که به درستی کار می‌کند. گاهی در اثر استهلاک و گرد و غبار در قسمت کلید ممکن است کلیدها سفت عمل کند؛ در صورت مواجه  شدن با این مشکل حتما به بخش فنی نمایندگی سونی مراجعه کنید تا کارشناسان  بخش فنی در کوتاه‌ترین زمان با سرویس بدنه وکلیدها این ایراد را برطرف کنند.

 

بررسی کنید که حافظه دوربین پر نشده باشد:

اگر حافظه دوربین پر شده باشد، ممکن است دوربین نتواند تصاویر جدید را ذخیره کند. اطمینان حاصل کنید که حافظه دوربین خالی است یا از یک کارت حافظه جدید استفاده کنید.

قبل از اینکه رم را داخل دوربین بگذارید از سلامت رم خود مطمئن شود زیرا با استفاده از رم‌های شکسته داخل کارت خوان دوربین سونی و یا در اثر اشتباه جا زدن رم داخل  کارتخوان دوربین، قسمت کارتخوان دوربین سونی آسیب می‌بیند و هر رمی داخل آن بگذارید ارور می‌دهد. در صورت بروز این ایراد حتما به بخش فنی نمایندگی دوربین سونی در ایران مراجعه کنید تا با تعویض قطعه کارتخوان این ایراد برطرف شود.
 

عکس کارتخوان دوربین سونی

 

کارتخوان 1(SLOT1) وکارتخوان 2(SLOT2) دوربین سونی A7SIII

جهت اطلاع از قیمت کارتخوان دوربین سونی A7SIII با مرکز تعمیرات دوربین عکاسی سونی 02162999596 تماس بگیرید.
 

تنظیمات دوربین را بررسی کنید:

برخی از تنظیمات دوربین ممکن است باعث شود که دوربین روشن نشود. تنظیمات را مرور کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ تنظیماتی که ممکن است به صورت اتفاقی فعال شده باشند، مشکل ایجاد نکرده‌اند.

 

بررسی لنز

مطمئن شوید که لنز به درستی نصب شده و هیچ مانعی جلوی لنز نیست. همچنین، لنز را تمیز کنید تا از وجود خط و خش جلوگیری شود. زمان  اتصال لنز سونی به بدنه  دوربین اطمینان حاصل کنید که دوربین  خاموش باشد؛ زیرا ممکن است زمانی که  دوربین روشن است و لنز را به آن وصل می‌کنید، به آن شک وارد شود و در اثر نوساناتی که بوجود می‌آید برد اصلی دوربین بسوزد.

 

بررسی نرم‌افزار

اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزار دوربین بروز و سازگار با دستگاه شما است. (به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را اعمال کنید.)

در صورتیکه دوربین شما نیاز به بروز رسانی داشته باشد به بخش فنی سونی شرکت ایده آل دوربین مراجعه کنید تا کمترین زمان و به صورت کاملا رایگان دوربین شما را آپدیت کنند.

 

تست با لوازم جانبی

اگر امکان دارد، دوربین را با باتری یا کارت حافظه جانبی تست کنید. این امکان دارد کمک کند تا متوجه شوید که مشکل از دوربین است یا لوازم جانبی.

 

تنظیمات سخت‌افزاری

به تنظیمات سخت‌افزاری دوربین نیز مراجعه کنید. اگر تنظیمات خودکار دچار مشکل شده‌اند، به تنظیمات اصلی دستگاه دسترسی پیدا کنید.

 

در صورتی که با انجام این مراحل مشکل روشن نشدن دوربین سونی‌ای که دارید حل نشد، توصیه می‌شود به مرکز خدمات فنی سونی یا فروشگاه معتبری مراجعه کرده و دوربین را تحویل دهید تا مشکل به صورت دقیق تر تشخیص داده شود. ایده آل دوربین نمایندگی تعمیر دوربین سونی است که با کادر متخصص خود، دوربین شما را در کوتاه‌ترین زمان حل می‌کند. جهت ارتباط با کارشناسان ما با شماره  62999596-021 تماس بگیرید.