معرفی دوربین جدید سونی Sony a7R V

توجه! کمپانی سونی شوتری با وضوح بسیار بالا به هوش مصنوعی دوربین Sony a7R V اضافه کرده است.

برای فهمیدن قابلیت های جدیدترین دوربین سونی به نام a7R V ما آن را به داخل شهر برده ایم تا ببینیم این دوربین با وضوح بالا چه کارهایی می تواند انجام دهد.

 

 

با توجه به این که این محصول از جدیدترین محصول های عکاسی به حساب می‌آید بنابراین تعمیر دوربین سونی a7R V نیازمند جدیدترین تشکیلات تعمیری و ابزار بروز دنیا می‌باشد. علاوه بر این تشکیلات تعمیر دوربین سونی آلفا باید به دست تکنسین های حرفه ای و دوره دیده انجام شود. ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین سونی با داشتن دستگاه های پیشرفته و تعمیرکاران حرفه ای برای تعمیر و تعویض قطعات خراب دوربین سونی a7R V در خدمت شما هستند.

 

 

 

فرمتی با وضوح متوسط در بدنه فول فریم دوربین سونی a7R V

 

A7R V نسبت به چند نسخه اول دوربین های سونی سری آلفا آر پیکسل های بیشتری دارد. سنسور آن 60 مگاپیکسل با معماری BSI  CMOS است که با نسل چهارم a7R IV مطابقت دارد. این تعداد پیکسل های زیادی است که برخی از دوربین های فرمت متوسط را ساپورت می‌کند، اما با پشتیبانی از لنزهایی با اندازه معقول تر که برای فرمت سنسور فول فریم 35 میلی متری ساخته شده‌اند.

 

 

 

دوربین هایی که پس از سونی a7R IV منتشر شدند از برخی جهات بهتر بودند, برای مثال دوربین Canon EOS R5 فوکوس سریع تری دارد و می‌تواند پرنده ها و هواپیما ها یا سایر سوژه های در حال حرکت با سرعت زیاد را تشخیص دهد و در عین حال تعداد پیکسل های 45 مگاپیکسلی آن را بسیار خاص کرده است. اکثر عکاسان کانن را برای کارهای حیات وحش ترجیح می دهند. حتی اگر دوربین سونی a7R IV در ابتدای عرضه خود به اندازه کافی سریع است اما سرعت R5 کمی از آن بیشتر است و سوژه را به همان میزان موثر ردیابی می کند.

 

 

 

تعمیر دوربین سونی و کانن یکی از دشوار ترین خدمات سرویس دهی در زمینه هنر عکاسی است که سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین این دلگرمی را به مشتریان خود می‌دهد تا از تعمیر دوربین خود به صورت حرفه ای و اورجینال بودن قطعه برای تعویض اطمینان کامل داشته باشند.

 

 

 

تمرکز بر روی ارتقا عملکرد دوربین Sony a7R V

 

کمپانی سونی داستان دوربین های سونی سری آلفا آر را با دوربین جدید خود تغییر داده است. سیستم فوکوس خودکار آن سریعتر و هوشمندتر از قبل است. به لطف نسل جدید سیستم پردازش تصویر Bionz XR که شامل یک تراشه اختصاصی تنها برای فوکوس تشخیص سوژه است به سرعت پاسخ خوبی داده است.

 

 

در مورد هوش مصنوعی، کمپانی سونی تشخیص سوژه را به عنوان عاملی برای هوش مصنوعی مطرح می‌کند. این قضیه به این معنی نیست که سونی اسکای نت را در دوربین شما قرار داده است، بلکه نشانه ای است که می گوید برنامه نویسان تصاویر بی‌شماری از سوژه های مختلف را در برخی نرم‌افزار ها قرار داده اند که الگوریتم های فوکوس را آموزش دهند تا موضوعات مختلف را انتخاب کنند ( افراد ، حیوانات، پرندگان، حشرات، هواپیما، قطار و اتومبیل )

 

 

دوربین نیاز دارد که کاربر به آن دستور دهد که چه چیزی را می‌خواهد تشخیص دهد زیرا آنقدر هوشمند نیست که به تنهایی تصمیم بگیرد. با این حال زیاد هم سخت نیست، به خصوص اگر زمانی را برای اختصاص دادن به یک دکمه سفارشی برای چرخش بین سوژه ها کنید. اگر در آن حالتی وجود دارد که قصد استفاده از آنها را ندارید، می توانید آن را به راحتی از فهرست چرخه ای حذف کنید. مانند اکثر دیگر دوربین های سونی،‌ a7R V نیز از زمانی که برای شخصی سازی دوربین خود صرف کرده است سود بسیاری می‌برد. سیستم منو تغییری برای عکس های a7R IV است که به ارتقاء می‌پردازند، اما با دوربین های فول فریم آلفا جدیدتر مطابقت دارد.

 

 

کاربران گرامی ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین جهت یادگیری کار با دوربین سونی a7R V می‌توانند در کلاس های رایگان یا پیشرفته مدل دوربین عکاسی خود شرکت کنند تا از خدمات تعمیر دوربین سونی a7R V و a7R IV یا هر دوربین جدید دیگری بهره مند شوند.

 

 

 

اول اینکه تشخیص چهره و چشم مانند قبل وجود دارد، اما سیستم فوکوس اکنون اجسام را نیز تشخیص می دهد. اگر سوژه شما دور شود یا به شکل دیگری مبهم باشد، دوربین با حفظ فوکوس بهتر عمل می کند. در پایین تصویر سگی را می‌بینید که در یک زمین چمن کنار یک چهارچرخ نشسته است، این تصویر توسط دوربین سونی a7R V درحالی که توله سگ بدون دستور گرفتن از مربی خود به این طرف و آن طرف میرفت ثبت شده است. این نشان می‌دهد که این دوربین بدون هیچ مشکلی با چشمان سوژه مورد نظر ما حرکت کرده است.

 

 

 

 

 

 

همچنین در تصویر بالا تصویر ثبت شده از زنبوری را مشاهده می‌کنید که درحال گرده افشانی است. دوربین جدید سونی a7R V با توانایی ردیابی چشم مرکب حشرات نیز قادر است فوکوس خودکار را دقیقا بر روی سوژه مورد نظر متمرکز کند تا عکاس بتواند عکس های زیبایی ثبت کند.

 

تمامی قطعات دوربین سونی Sony a7R V به خصوص تعمیر ال سی دی در سازمان خدمات ایده‌آل دوربین قابل تعمیر و تعویض می‌باشد.

 

 

سنسور، همان سنسور قدیمی

 

دوربین سونی a7R V از طریق قدرت پردازشی از همان سنسور 60 مگاپیکسلی BSI CMOS از دوربین Sony a7R IV بهره بیشتری می‌برد، اما این به این معنی است که برخی از محدودیت های مشابه را دارد. بازخوانی سنسور با شاتر الکترونیکی کاملا بی‌صدا آنقدر سریع نیست که عملکرد را ثابت کند، که این یعنی نمی‌تواند مانند دوربین Sony a1 از آن برای عکس برداری بدون خاموشی استفاده کنید. همچنین همگام سازی فلاش پرسرعت a1 را ارائه نمی‌کند، ویژگی ای که با خواندن سریع شاتر الکترونیکی آن ممکن شده است.

 

 

 

یک ال سی دی عالی در جدیدترین دوربین سونی آلفا R مارک 5

 

 

سری دوربین Sony a7R همیشه پیکسل های زیادی روی سنسور خود داشته است، اما LCD پشتی با آن مطابقت ندارد. سونی امیدوار است این روند را با a7R V کاهش دهد. صفحه نمایش 3.2 اینچی آن با رقبایی مانند Canon EOS R5 از نظر وضوح با صفحه نمایش 2.1 میلیون نقطه ای مطابقت دارد و همه رقبای خود را با طراحی صفحه نمایش خود بهتر می کند.

 

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین و لنزهای سونی