Sony a6700 معرفی و بررسی

سونی a6700 دوربین بدون آینه با سطح APS-C برای علاقه‌مندان به عکاسی است که جدیدترین مدل این دسته از دوربین‌های سونی می‌باشد. این دوربین از یک حسگر BSI CMOS با وضوح 26 مگاپیکسل و استابیلایزر تصویر استفاده می‌کند و با مجموعه جامعی از ویژگی‌های عکاسی و فیلمبرداری تجهیز شده است.

 

مشخصات کلیدی:

حسگر 26 مگاپیکسلی BSI CMOS با سطح APS-C

پردازنده Bionz XR و موتور پردازش "AI Processing Engine" اختصاصی

پیگیری فوکوس با تشخیص سوژه و 759 نقطه فوکوس با پوشش 93٪

عکاسی با سرعت 11 فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی یا الکترونیکی

گزینه فشرده‌سازی Lossless Raw

حالت‌های تصویر ثابت HEIF و HLG

فیلمبرداری 4K تا 60 فریم در ثانیه با استفاده از ضبط 6K

فیلمبرداری 4K/120 با برش 1.58x

ویدئو 10 بیتی با رنگ‌های 4:2:2 یا 4:2:0

پروفایل‌های S-Cinetone، S-Log3 و HLG

قابلیت بارگذاری LUTها

خروجی USB 3.2 Gen 2 (10Gbps)

Wi-Fi 2x2 MIMO

استریمینگ UVC/UAC تا 4K/30


تعمیر دوربین سونی خود را فقط به نمایندگی سونی (ایده‌آل دوربین) بسپارید


نمای روبرو

برای تمام به‌روزرسانی‌های فناورانه در دوربین، شاید تغییر مهم‌ترین در دوربین a6700، به اتخاذ یک دایره دستور دوم در جلوی دوربین باشد. این باعث می‌شود تا این دوربین اولین دوربین سری a6x00 سونی باشد که کنترل دستورات آن با انگشتان اشاره و شصت تنظیم شود، به جای اینکه فقط دایره‌های کنترلی توسط شصت کنترل شوند. این تغییر باعث تطابق دوربین با سری a7 سونی و در واقع بیشتر دوربین‌های دیگری که هزینه آن‌ها بیش از حدود ۱۰۰۰ دلار است، می‌شود.

 

حسگر 26 مگاپیسلی از نوع  BSI CMOS

دوربین a6700 از حسگر BSI CMOS با سطح APS-C استفاده می‌کند که باید فرض کنیم این حسگر همان حسگری است که در دوربین سینمایی FX30 سونی استفاده شده است. جالب خواهد بود ببینیم که عملکرد این چیپ چگونه با حسگرهای BSI CMOS 26 مگاپیکسلی استفاده شده در دوربین‌های X-T4 و X-S20 شرکت فوجی فیلم و دوربین K-3 III شرکت ریکو پنتاکس مقایسه می‌شود.

حسگر دارای نقاط فوکوس پراکنده در بیشتر ناحیه خود است که باعث شده سیستم فوکوس خودکار 93٪ از مساحت تصویر را پوشش دهد، در مقایسه با 84٪ در نسل قبلی دوربین‌های APS-C سونی.

حسگر جدید با سرعت 11 فریم بر ثانیه به همان اندازه نسل قبلی دوربین‌ها عکاسی می‌کند، اما حالا امکان عکاسی با شاتر الکترونیکی با سرعت 11 فریم بر ثانیه نیز وجود دارد، اگر بخواهید سرعت شاتر 1/8000 ثانیه را داشته باشید، به عنوان مثال. ما مشاهده کردیم که در حالت عکاسی Raw، نوسان شاتر به طور قابل توجهی (حدود 64 میلی ثانیه / 1/16 ثانیه) است، اما در حالت فقط JPEG با سرعت حدود 25 میلی ثانیه (1/40 ثانیه) بسیار سریعتر است، که احتمالاً به معنای استفاده از 12 بیت خواندن است.

 

حسگر ارتقاء یافته

تغییر مهم دیگر در سخت‌افزار دوربین، استفاده از آخرین پردازنده ("Bionz XR") همراه با یک پردازنده اختصاصی برای انجام الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی است که توسط یادگیری ماشین ایجاد شده است. این ترکیب پردازنده را در دوربین فول‌فریم ZV-E1 شرکت مشاهده کردیم و این یک قدم بزرگ به جلو برای سری APS-C است.

علاوه بر قدرت برای ارائه حالت‌های فوکوس شناسایی سوژه دوربین، این پردازنده به دوربین a6700 امکان ارائه توابع ولاگینگ ZV-E1 را نیز می‌دهد که می‌تواند یک سوژه را شناسایی کرده، بر روی آن کروپ کند و ویدئو را به رزولوشن خروجی انتخاب شده تان به صورت زمان واقعی انتقال دهد.

اما علاوه بر بهبود عملکرد ناشی از قدرت پردازش بیشتر، استفاده از نسل جدیدتری از پردازنده به همراه خود مزایای و پیشرفت‌های دیگری را نیز به همراه دارد که سونی از زمان عرضه مدل a6600 آنها را ارائه کرده است. این به معنای وجود یک سیستم منوی بازبینی شده و بهبود یافته، امکان ضبط فایل‌های Raw فشرده‌سازی بدون از دست دادن کیفیت و توانایی ضبط ویدئوی 10 بیتی است که تصاویر لاگ و ویدئوی HLG HDR انعطاف‌پذیرتری را ارائه می‌دهد.

علاوه بر ویدئوی HLG HDR، دوربین a6700 می‌تواند تصاویر ثابت 10 بیتی HLG را در فرمت HEIF ضبط کند. همچنین می‌تواند تصاویر HEIF غیر-HDR را در پروفایل انتخابی شما (شامل HLG) ضبط کند. با این حال، اگر می‌خواهید تصاویر شما به عنوان تصاویر HDR شناخته شوند، باید فقط در حالت HEIF (بدون Raw) عکاسی کنید و گزینه HLG Still را انتخاب کنید.


نماینده خدماتی دوربین و لنز سونی (ایده آل دوربین) با مجوز کتبی از کمپانی Sony تنها نماینده تعمیرات لنز و دوربین سونی در ایران و بزرگترین تعمیرگاه دوربین در خاورمیانه است.


قدرت حسگر در تصویر برداری

دوربین a6700 بر پایه‌ی حسگر BSI CMOS 26 مگاپیکسلی تقریباً همان حسگری است که در دوربین FX30 از خط سینمایی شرکت استفاده شده است. و منطبق بر این، قابلیت‌های ویدئویی دوربین a6700 بسیار قابل توجه است.

دوربین a6700 قابلیت ضبط تا 4K/60p را از عرض کامل حسگر خود یا تا 120p از یک ناحیه با برش 1.58 برابری دارد. به طور قابل توجهی، این عمل را هنگام ضبط با دقت 10 بیت و با رنگ‌های 4:2:2 انجام می‌دهد.

مانند مدل‌های اخیر سونی، شما قادر خواهید بود براساس نیازهای خود از گزینه‌های XAVC HS (H.265)، XAVC-I (All-I H.264) یا XAVC-S (Long GOP H.264) استفاده کنید. گزینه‌های All-I با سرعت 600Mbps (75MB/s) قابلیت ضبط را ارائه می‌دهند که نیازمند استفاده از کارت حافظه با رتبه V90 سریعتر است، اما بیشتر حالت‌ها به راحتی بر روی کارت‌های با سرعت پایین‌تر ذخیره می‌شوند.

از دوربین ZV-E1 اخیر، a6700 حالت‌های مناسب برای ولاگینگ (vlog-friendly) را دریافت می‌کند که شامل یک سری دکمه‌های بزرگ در صفحه نمایش است و حالت‌های "Auto Framing" که بر روی انواع سوژه‌های شناخته شده بزرگنمایی می‌کنند و آن‌ها را دنبال می‌کنند. این برای استفاده با یک ترکیب زاویه دید گسترده و نصب دوربین بر روی ترایپود طراحی شده است. البته دوربین a6700 حالت "Dynamic Active Steady Shot" را ندارد که با استفاده از استابیلیزاسیون تصویری در بخشی از تصویر شما را در یک ترکیب ثابت نگه می‌دارد.

 

LUTs

دوربین a6700 به شما امکان بارگذاری جداول جستجوی روی (LUT) را می‌دهد که مقادیر ثبت‌شده لاگ را به مقادیر رنگ و روشنایی آماده برای خروجی نگاشت می‌کنند. این LUTها به دو روش قابل استفاده هستند: می‌توانند مستقیماً به فیلم اعمال شوند (به طور معنایی آن‌ها را به یک حالت رنگی بارگذاری شده تبدیل می‌کنند)، یا فقط برای پیش‌نمایش تأثیر آن‌ها در صورت اعمال در نظر گرفته شوند تا پیش‌نمایشی قابل فهم در صفحه نمایش ارائه شود. در صورت استفاده برای پیش‌نمایش، LUTها می‌توانند به همراه فایل ویدئو جای‌گزینی شوند تا در فرایند پس‌تولید در دسترس باشند.

 

مقایسه a6700 با دیگر دوربین‌های همسطح آن از برندهای دیگر

 

دوربین a6700 در یک بازار APS-C علاقه‌مندی که در حال تجدید شکوفایی است، وارد می‌شود و در کنار عرضه‌های اخیری مانند Canon EOS R7 و Fujifilm X-T5 قرار می‌گیرد. در اینجا ما هیچ مدلی از سیستم Micro Four Thirds را در نظر نگرفته‌ایم، نه بخاطر اینکه آنها را به عنوان یک کلاس مجزا می‌بینیم بلکه به دلیل اینکه سیستم OM-5 OM System هزینه‌ی قابل توجهی کمتری دارد (و در زمینه ویدئو نیز کمتر قابلیت دارد) و سیستم OM-1 نیز قیمت قابل توجهی بیشتری دارد.

دوربین سونی در میان این کلاس قرار دارد و به نظر رقابتی است. فوجی فیلم کمتر هزینه دارد و دارای یک پیش‌نمایش کوچکتر است، اما هر دو دوربین فوجی فیلم و کنون قول استابیلیزاسیون موثرتری را می‌دهند. با این حال، مهم است بدانید که a6700 تنها در ارائه قابلیت‌های 4K/120 عالی نیست (اگرچه با برش قابل توجه). سونی همچنین فیلم‌برداری با فریم‌های 60p از ضبط 6K را ارائه می‌دهد که هیچ رقیبی قادر به تطابق آن نیست (کنون از زیر نمونه‌برداری استفاده می‌کند و فوجی فیلم باید برش بزند). حتی در حالت 24p کم چالش‌تر، نرخ نوسان شاتر کنون بسیار بدتر است، در حالی که فوجی فیلم هنوز باید در حالت 10 بیتی خود برش بزند.


تعمیر دوربین سونی a6700 در شرکت ایده‌آل دوربین ، با قطعات اورجینال 


بررسی بدنه دوربین آلفا 6700 و بخش‌های کنترل کننده آن

دوربین a6700 به ظاهر بسیار شبیه دوربین‌های سری a6x00 قبلی است، اما یکم بزرگتر است. با نگاه دقیق‌تر، تغییراتی را می‌توان مشاهده کرد. سرانجام، دایره دستور جلو حضور دارد و یک دایره اختصاصی برای تغییر بین حالت‌های عکاسی، ویدئو و حالت‌های ویدئوی Slow & Quick در پایین دایره تنظیم حالت اکسپوژر قرار گرفته است.

در بازطراحی، سوئیچی که قبلاً تابع دکمه بخش عقبی دوربین بود رفته است و دکمه اکنون به عنوان AF-On نشان داده شده است و دکمه C3 در بالا سمت چپ خوشه کنترلی نیز حذف شده است، به این معنی که یک دکمه و یک سوئیچ کمتر نسبت به a6600 وجود دارد.

همچنین دکمه‌های [Rec] و C1 جابجا شده‌اند، به این معنی که فعال‌سازی ضبط ویدئو دیگر به‌سختی امکان‌پذیر نیست و به‌صورت متناقضی، احتمالاً به‌صورت تصادفی فعال می‌شود.

بدنه دوربین از آلیاژ مغناطیسی تشکیل شده است و با ادعاهای معمول دربارهٔ محکم‌بندی محیطی در تمامی اتصالات موجود است. دوربین دارای پورت‌های میکروفون و هدفون، یک سوکت HDMI میکرو و یک پورت USB Type C است. این پورت هم‌اکنون با استانداردهای USB Power Delivery و USB 3.2 Gen 2 (10Gbps) برابری دارد.

انتقال به USB-C به این معنی است که دوربین a6700 با هیچ کنترل از راه دوری که از پورت USB Micro-B/Multi در دوربین‌های قبلی سونی استفاده می‌کرد، سازگار نیست و عدم وجود گیرنده IR در دسته دوربین نیز این را محروم می‌کند. به جای آن، اپلیکیشن اسمارت‌فون Imaging Edge سونی می‌تواند به عنوان یک کنترل از راه دور عمل کند.

دوربین بر پایه یک شیار کارت حافظه SD UHS-II ساخته شده است. برخلاف چندین دوربین اخیر سونی، در داخل آن هیچ سوکت CFexpress نوع A وجود ندارد. کارت‌های سریعترین V90 UHS-II کافی سریع هستند تا با 600Mbps بالاترین نرخ داده‌برداری ویدئویی دوربین سازگار باشند.

 

منظره یاب (ویو فایندر)

دوربین a6700 دارای یک پیشنمایشگر OLED با رزولوشن 2.36 میلیون نقطه (1024 × 768 پیکسل) است که می‌تواند با سرعت تا 120 فریم در ثانیه اجرا شود. در این حالت، تغییر آشکاری در رزولوشن پیش‌نمایش وجود ندارد، اما عمر باتری کاهش می‌یابد. اپتیک پیش‌نمایشگر یک بزرگنمایی 1.07x را ارائه می‌دهد که معادل 0.71x در ابعاد فول‌فریم است.

دوربین همچنین دارای یک صفحه نمایش لمسی کاملاً متحرک در پشت دوربین است. این صفحه نمایش یک پنل با رزولوشن 1.04 میلیون نقطه (720 × 480 پیکسل) است. با استفاده از آن می‌توانید نقطه فوکوس را تنظیم کرده یا سوژه را برای پیگیری مشخص کنید و در صورتی که چشم خود را به پیشنمایشگر گرفته‌اید، می‌توانید آن را به عنوان یک تاچ‌پد قابل لمس استفاده کنید. سپس امکان محدود کردن تاچ‌پد به برخی مناطق خاص صفحه نمایش وجود دارد تا جلوگیری از فوکوس فعال شده توسط بینی در صورتی که عادت دارید چشم چپتان را به پیشنمایشگر بچسبانید.


تعمیر دوربین سونی خود را فقط به نمایندگی‌های معتبر بسپارید، تعمیرکار نماها عموماً یا به عنوان واسطه عمل می‌کنند و یا تجربه و مهارت کافی برای باز کردن و تعمیر دوربین‌های سونی را ندارند و نه تنها ایراد اصلی دوربین را برطرف نمی‌کنند ، بلکه ممکن است ایرادات جدیدی را نیز به آن اضافه کنند که هزینه‌ی تعمیر آن ایرادات جدید بسیار بیشتر از همان ایراد اولیه است


بررسی باتری دوربین a6700

دوربین a6700 همان باتری NP-FZ100 دوربین a6600 را دارد که به دوربین باعث عمر باتری برتر در کلاس خود می‌شود. براساس تست استاندارد تعریف شده توسط CIPA، عمر باتری دوربین برابر با 570 عکس برای استفاده از صفحه نمایش LCD پشتی و 550 عکس برای استفاده از پیش‌نمایشگر EVF است.

همانند همیشه، این اعداد بر اساس یک روش تست استفاده شده در عکاسی با مصرف باتری بالا برآمده است، بنابراین اگر کمتر از این اعداد استفاده کنید، به‌طور کاملاً عادی می‌توانید به دو برابر این اعداد نزدیک شوید. امتیازی بیش از 500 عکس برای هر بار شارژ باتری به این معنی است که به‌ندرت باید نگران باتری باشید: شما باید توانایی عکاسی چند روزه با استفاده مداوم را داشته باشید. همانطور که انتظار دارید، همچنین می‌توانید دوربین را از طریق USB روشن کنید یا آن را شارژ کنید.

 

بررسی آلفا 6700 در حین کارکردن با آن

افزودن دایره دستور جلویی به طراحی دوربین a6700 به طور قابل توجهی از قابلیت استفاده آن بهره‌مند است. برای اولین بار در بیش از دهه‌ها، ما یک مدل APS-C برنامه‌ریزی شده برای علاقه‌مندان از سونی داریم که سطح کنترل مستقیمی را که انتظار داشته‌ایم، دارد.

منوها نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته‌اند، هم در مورد اینکه کدام توابع در کنار هم گروه‌بندی شده‌اند و هم در مورد نمایش بصری بیشتر در مورد اینکه تنظیمات کجا قابل دسترسی هستند قبل از اینکه باید کاملاً به آن‌ها برسید. همانند قبل، با تنظیمات و سفارشی‌سازی کمی، به طور کلی نیازی به ورود به منوها نخواهید داشت، اما با این تفاوت که آنها در مقایسه با قبل، کمتر پیچیده و ناشفاف هستند وقتی شما وارد آنها می‌شوید.

حتماً ارزش دارد که هنگام دریافت دوربین آن را تنظیم مجدد کنید. ما مدت‌ها است که از دوربین‌های سونی شکایت می‌کنیم که در حالت AF-A قرار داده شده‌اند و شما را از حالت‌های پیگیری AF که به طور کلی یکی از نقاط قوت اصلی آنها بوده‌اند، محروم می‌کنند. a6700 این مشکل را با تنظیم "پیگیری AF + AF On" بر روی دکمه بزرگ AF-On حل می‌کند. حداقل به این معنی است که شما دسترسی فوری دارید، اما همچنین به این معنی است که سه حالت AF مختلف به‌طور پیش‌فرض قابل دسترسی هستند (دکمه مرکزی کنترل چهارجهتی یک توجه AF تک در مرکز فریم را راه‌اندازی می‌کند).

به نظر من، تصمیمی که برای عملکرد اصلی دو دایره دستور دوربین گرفته شده است، کنترل دیافراگم و سرعت شاتر، اما عدم وجود هیچ چیز برای تنظیم Exposure Compensation یا ISO است، قابل تغییر است. اقدام اول من همیشه تنظیم یک دایره به Exposure Compensation و سپس استفاده از دایره دیگر برای کنترل سرعت شاتر یا ارزش دیافراگم، بسته به حالت عکاسی من خواهد بود.

بطور کلی، می‌توان دوربین a6700 را به گونه‌ای تنظیم کرد که جذاب‌ترین دوربین در سری خود باشد. با وجود دو دایره دستور و دکمه AF-On، من کنترل‌های کافی که در موقعیت مناسبی قرار دارند برای بیشتر عکاسی‌هایی که انجام می‌دهم دارم. همچنین، در حالی که فشردن دکمه‌های C1، C2، C3 و [Rec] را از جایگاه عکاسی کمی دشوار می‌یابم، این دکمه‌ها به من انواع گزینه‌ها برای تنظیماتی که به نسبت مکرر تغییر می‌دهم می‌دهند. با اندکی تنظیمات در منوی Fn، به تقریباً همه چیزی که برای تغییر نیاز دارم، به‌سرعت دسترسی خواهم داشت (اگرچه برای انتقال بین عکاسی در قالب Raw + JPEG و ثبت عکس‌های HDR HLG به سه تنظیم نیاز دارم: "فرمت فایل"، "تعویض JPEG/HEIF" و "HLG Still"، بنابراین تصور نمی‌کنم همیشه این کار را انجام دهم).

بطور کلی، با این حال، می‌توان دوربین a6700 را به گونه‌ای تنظیم کرد که جذاب‌ترین دوربین در سری خود باشد، با بهره‌گیری از تغییرات ارگونومیکی که به صورت تدریجی در سری گسترده‌تر a7 انجام شده است. با وجود قابلیت پیگیری فوق‌العاده خوب AF دوربین که انتخاب یک محدوده فوکوس و سپس ترکیب مجدد به طور قابل اعتمادی امکان‌پذیر است، گاهی هنوز هم متوجه عدم وجود دسته فوکوس خودکار می‌شوم و به آن دلخور می‌شوم.

 

بررسی فوکوس خودکار 

سیستم فوکوس خودکار دوربین a6700 ادامه‌ای از سیستمی است که در دوربین‌های سونی به مدت سال‌ها استفاده شده است: شما می‌توانید از هفت اندازه مختلف ناحیه فوکوس خودکار استفاده کنید، از "گسترده" که تقریباً تمام فریم را پوشش می‌دهد، تا نقاط تکی فوکوس خودکار. در حالت AF-C، شما به ورود به حالت‌های "پیگیری" هر یک از این ناحیه‌های فوکوس خودکار دسترسی خواهید داشت که به شما امکان می‌دهد تعیین کنید چگونه می‌خواهید یک سوژه را پیگیری کنید.

علاوه بر این، گزینه‌های تشخیص سوژه دوربین وجود دارند، گزینه‌های موجود عبارتند از: انسان، حیوان/پرنده، حیوان، پرنده، حشره، ماشین/قطار، هواپیما. اما این گزینه‌ها ناحیه فوکوس انتخابی شما را به‌طور کامل جایگزین نمی‌کنند: اگر بیش از یک سوژه وجود داشته باشد، دوربین سعی خواهد کرد بر روی سوژه‌ای که نزدیک‌ترین فوکوس به نقطه AF انتخابی شما است، فوکوس کند و اگر سوژه‌ای که تشخیص داده شده است از نقطه انتخابی شما خیلی دور باشد، آن را نادیده خواهد گرفت. این به این معنی است که شما نیازی به همیشه خاموش کردن تشخیص سوژه ندارید اگر بخواهید بر روی چیزی غیر از سوژه‌ای که در صحنه تشخیص داده شده است، فوکوس کنید (با این حال، اگر بخواهید بر روی چیزی نزدیک به سوژه‌ای که تشخیص داده شده است، فوکوس کنید، باید آن را خاموش کنید).

تا به حال فرصت کافی برای تست کامل سیستم فوکوس خودکار a6700 را نداشته‌ایم، اما تاکنون تجربه‌های بسیار مثبتی با حالت‌های تشخیص انسان و حیوان داشته‌ایم. دوربین بسیار پافشاری می‌کند که سوژه مورد نظر را دنبال کند و از حواشی سوژه‌های پتانسیلی دیگر حواس پرتی نکند.

با این حال، متوجه شدیم که در برخی شرایط، دوربین ممکن است حدود نیم ثانیه طول بکشد تا شناسایی کند که باید چه چیزی را پیگیری کند، اگر شما یک هدف را که دوربین آموزش ندیده است را انتخاب کنید. ما در هفته‌های آینده به تست سیستم فوکوس خودکار در مجموعه‌ای از شرایط مختلف ادامه خواهیم داد.


به دلیل وجود قرارداد کتبی فی مابین شرکت ایده‌آل دوربین و کمپانی سونی(شعبه امارات متحده عربی) هر دوربین و لنزی که در این کمپانی تولید می‌شود بلافاصله قطعات یدکی اورجینال آن به نمایندگی خدمات پس از فروش سونی در ایران  (ایده آل دوربین) ارسال می‌گردد


فیلمبرداری با دوربین سونی a6700

با توجه به روش oversampling، دوربین a6700 قادر است جزئیاتی را ارائه دهد که قابل مقایسه با حالت‌های "HQ" دوربین X-T5 از فوجی‌فیلم یا EOS R7 از کانن است. این موضوع باعث می‌شود دوربین سونی از هر دو X-T5 و EOS R7 در حالت‌های subsampled پیشتر باشد. در حالت 60p، سونی جزئیات بیشتری را نسبت به فوجی‌فیلم ثبت می‌کند و به مقایسه با حالت مشابه کانن نیز قابلیت رزولوشن بیشتری را دارد. حالت 120p کمتر جزئیات دارد، اما تنها تعداد کمی از دوربین‌ها این گزینه را ارائه می‌دهند.

اطلاعات rolling shutter دوربین a6700 نسبت به نسل قبلی آن بهبود قابل توجهی داشته است. فیلم 4K با عرض کامل با سرعتی حدود 15.4 میلی ثانیه خوانده می‌شود که تقریباً دو برابر سرعت قابل انجام توسط a6600 است. این سرعت برای فیلم‌برداری در حالت‌های 24، 30 و 60p است. ما به طور کلی هر چیزی کمتر از 20 میلی ثانیه را بسیار خوب و هر چیزی کمتر از 10 میلی ثانیه را عالی می‌دانیم، بنابراین 15.4 میلی ثانیه نتیجه بسیار خوبی برای فیلم با کیفیت oversampled است. فیلم 4K/120p با crop 1.58x خود نیز با سرعتی حدود 7.7 میلی ثانیه اندازه‌گیری می‌شود.

دوربین a6700 حالت "Active" را شامل می‌شود که شامل استابیلیزاسیون دیجیتال است. این حالت یک crop به نسبت 1.13x را بر روی فیلم اعمال می‌کند و به دوربین امکان می‌دهد که این crop را در داخل نواحی استاندارد ویدیو جابه‌جا کند تا برای جبران حرکت‌های بیشتر و شدیدتر نسبت به تنها استابیلیزاسیون حرکت سنسور ارائه شده، اصلاح انجام دهد. تمام داده‌های ژیروسکوپی دوربین در هنگام ضبط در فایل ویدیو ذخیره می‌شوند تا بتوانید در نرم‌افزار پس‌تولید "Catalyst" سونی، تصحیح دیجیتال قدرتمندتری را اعمال کنید (یا در شرایطی خاص، با crop کمتر، کمترین اصلاح را انجام دهید).

به نظر می‌رسد فیلم 4K/120p از منطقه‌ای تقریباً 3.9K از سنسور گرفته شده است، بنابراین امکان برش دادن بیشتر برای استابیلیزاسیون دیجیتال وجود ندارد، حتی اگر پردازنده توانایی متناسب را ارائه کند.

 

نتیجه بررسی های  میدانی اولیه در دوربین a6700

دوربین a6700 طراحی مشابهی با دوربین‌های موجود در سری a6x00 دارد، آن‌ها را با اضافه کردن تغییرات به نسل قبلی دوربین تقریباً در همه‌ی جنبه‌ها بهبود می‌بخشد. سنسور جدیدتر است، تعداد پیکسل‌ها بیشتر است، ثبت ویدیو سریع‌تر است، هم در نرخ فریم و هم در نرخ خواندن و سیستم فوکوس نیز بهبود یافته است.

با این حال، ارزش جمعی اصلاحات در تجربه کاربری است که بیشتر به چشم می‌خورد: اضافه کردن یک دیال دستی جلویی نهایتاً سری را با همتایان دوربین‌های محبوب در سطح علاقه‌مندان قرار می‌دهد، به این معنی که شما بیشترین کنترل در برابر نوردهی را در انگشتان خود دارید (نه تنها در انگشت شست، بلکه در انگشت اشاره نیز). منوهای بازبینی شده نیز نسبت به دوربین قبلی بهبود چشمگیری داشته‌اند، که باعث می‌شود دوربین راحت‌تری برای یادگیری و استفاده باشد.

بهبودهای فناورانه قابل توجهی وجود دارد: زمانی که a6300 در سال 2016 معرفی شد، ترکیب قابلیت‌های 4K و Log بسیار پیشرفته به حساب می‌آمد، اما سرعت خوانش متمایز قابل توجه، نیاز به برش دادن برای فیلمبرداری 4K/30 و خروجی 8 بیتی (که در مدل‌های بعدی حفظ شده است)، امروزه کاملاً قدیمی به نظر می‌رسند. اولین تجربیات ما از فوکوس خودکار ویدیو نشان می‌دهد که احتمالاً قابلیت قابل اعتماد‌تری در مقایسه با همتایانش دارد، به این معنی که قابلیت‌های ویدیوی به‌روز شده توسط راحتی استفاده تأیید می‌شوند.

با این حال، هنوز لحظاتی از بی‌ترجمگی در a6700 وجود دارد: فعال و غیرفعال کردن قابلیت ثبت تصاویر HLG یک فرآیند چندگانه است که احتمالاً باید آن را به یکی از سه حالت ذخیره خاطره در دیال حالت اختصاص دهید تا دسترسی سریع داشته باشید. همچنین، عدم وجود جوی استفاده نکردن از امکانات دوربین را نسبت به مدل‌هایی مانند X-T5 فوجی‌فیلم یا EOS R7 کانن کندتر می‌کند.

با وجود این، به طور کلی، a6700 به نظر می‌رسد یک گام بزرگ به جلو برای سری APS-C سونی باشد. هنوز در حال آزمایش و ارزیابی فوکوس خودکار و بررسی عملکرد ویدیو هستیم، بنابراین می‌خواهیم قبل از تکمیل بررسی، در مورد آن‌ها بیشتر بفهمیم. ما به طور مداوم آن را تست می‌کنیم و در هفته‌های آینده به اتمام کار می‌رسیم.


تعمیرات دوربین سونی ، تعمیرات لنز سونی فقط شرکت ایده‌آل دوربین