مقایسه مانت های لنز A و E

مانت لنز سونی ( A  و E )

کمپانی سونی دوربین هایی با دو سیستم نصب لنز تولید می کند: A-mount و E-mount . در بدنه‌های استاندارد دوربین‌ های آینه دار منحصربه ‌فرد سونی A-mount به کار می‌رود ، در حالی که E-mount برای بدنه‌های بدون آینه استفاده می‌شود. این مقایسه توسط سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین تهیه شده است.

 

تفاوت نصب لنز
ویژگی های A-mount و E-mount

لنز های A-mount با فناوری آینه شفاف سونی  مزایای فوکوس خودکار تشخیص فاز تمام وقت را به کاربر ارائه می دهند. فاصله کوتاه پشت فلنج مدل‌های E-mount بدون آینه، طراحی بدنه‌ها و لنزهای فشرده و با کارایی بالا را ممکن می‌سازد که هندلینگ و تحرک فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند.

داخل دوربین A-mount
[1] مانت لنز [2] فاصله عقب فلنج [3] آینه شفاف [4] صفحه حسگر تصویر

داخل دوربین E-mount
[1] مانت لنز [2] فاصله عقب فلنج [3] صفحه حسگر تصویر

 

اندازه سنسور تصویر
فرمت های فول فریم و APS-C

هر دو مانت  A و E دارای گزینه های فول فریم و سنسورهای APS-C هستند. در میان بسیاری از اندازه‌های سنسوری که معمولاً استفاده می‌شود، فول فریم اندازه بزرگ در نظر گرفته می‌شود در حالی که APS-C یک اندازه متوسط است. هر دو به دلیل مزایای فردی خود محبوب هستند.

 

 

ترکیب لنز و سنسور
سونی لنزهای فول فریم و APS-C را با دایره های تصویری ارائه می دهد که فرمت های حسگر مربوطه را پوشش می دهند. اگرچه لنزها معمولاً برای مطابقت با فرمت سنسور انتخاب می‌شوند، اما می‌توان از ترکیب‌های متفاوتی برای تغییر ناحیه برش و زاویه دید زمانی که پوشش وسیع‌تر یا دسترسی تله فوتو اضافی مورد نظر است استفاده کرد. 

خوب است بدانید که اگر لنز و سنسور دوربین عکاسی شما دچار هرگونه حادثه ای شود تنها با مراجعه به ایده‌آل دوربین/تعمیرگاه مرکزی دوربین از خدمات و سرویس های رایگان و همچنین تعمیر یا تعویض قطعات دوربین توسط تکنسین های حرفه ای سازمان خدماتی ایده‌آل دوربین بهره مند شوید.

 

 

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین - نمایندگی رسمی تعمیرات دوربین سونی