​تعمیر دوربین سونی

Sony a7R Mark III

تعمیر دوربین سونی Sony a7R Mark III در نمایندگی دوربین سونی به مدیریت عمران قاسمی – تلفن تماس از سراسر ایران 1438 ( بدون کد )


دوربین سونی a7R Mark III Sony یکی از آخرین دوربین های رزولوشن بالا ساخت کمپانی سونی در رده دوربین های فول فریم میرورلس محسوب می شود.

این دوربین از بسیاری از جهات شبیه به دوربین نیکون D850 است و دو ویژگی سرعت بالا و اتوفوکوس پر سرعت را به هم آمیخته است . در درون بدنه این دوربین از یک سنسور 42MP BSI CMOS استفاده شده است و با استفاده از این امکان قادر به انجام عکاسی با سرعت 10 فریم بر ثانیه می باشد .

این دوربین دارای بسیاری از ویژگی ها و امکانات پرچمدار سونی یعنی دوربین a9 است و از این جهت ویژگی های پردازش سریع ؛ اتوفوکوس پیشرفته و شکل ظاهر و طراحی بدنه مطلوب به همراه یک باتری با ظرفیت بالا ؛ در اختیار کاربر قرار می دهد.
تعمیر دوربین سونی
سنسور 42MP BSI CMOS

پردازش سریع تصویر با تشکیل نویز بسیار پایین

سرعت عکاسی 10 فریم بر ثانیه همراه با اتوفوکوس کامل و 8 فریم بر ثانیه همراه با به روز رسانی حالت نمای زنده

ویزور الکترونیکی OLED با کیفیت 3.69M-dot

بهبود قابلیت های اتوفوکوس در تشخیص چشم و چهره سوژه

استابیلایزر داخل بدنه 5 محور با قدرت 5/5 استاپ

فیلمبرداری 4K با استفاده از ناحیه کراپ سنسور 'Super 35

مود های پروفایل تصویر همراه با S-Log2 و S-Log3

دو درگاه کارت SD

برخورداری از حالت Bayer-cancelling multi-shot برای بهبود رزولوشن تصویر

فرمت Raw 14 bit واقعی

استفاده از اتوفوکوس تشخیص فاز در سرعت 3 فریم بر ثانیه به همراه لنز های سازگار
بنا بر اعلام نمایندگی دوربین سونی ؛ محصول a7R III یک دوربین میرورلس فول فریم 42 مگاپیکسلی با فناوری سنسور BSI CMOS است که فاقد طراحی سنسور انباشته همچون a9 می باشد . اما درهر صورت این دوربین از بسیاری از الگوریتم های مدل a9 در پردازش تصاویر خود سود می برد . این دوربین با برخورداری از صفحه ال سی دی لمسی و جوی استیک مخصوص تنظیم اتوفوکوس بدنه ای خوش دست تر داشته و منو های آن نیز حالت بهتری را برای انجام تنظیمات در اختیار کاربر قرار می دهند.
ویژگی های اصلی دوربین سونی
Sony a7R Mark III
تعمیر دوربین سونی
قابلیت های فیلمبرداری در دوربین سونی a7R III
بنا بر اعلام نمایندگی دوربین سونی در تهران , بهبود یافتن سرعت پردازش تصاویر در این دوربین ؛ موجب بهبود و پیشرفت بسیار زیادی در امکانات فیلمبرداری با دوربین سونی a7R III شده است .

فوتیج های اوورسمپل فیلمبرداری شده با ناحیه سوپر 35 ( کراپ ) سطح سنسور ؛ در بسیاری از مواقع عملکرد بسیار بهتری نسبت به تصاویر ثبت شده از تمام سطح سنسور را ارایه می دهند و این امر به دلیل استفاده از یک پردازش قوی تر در زمان ثبت و ضبط آنها می باشد .

برای دستیابی به یک دامنه دینامیکی بهتر در این دوربین , سیستم پروفایل تصویر برای تنظیم رنگ ها ، تمام از دوربین های فیلمبرداری پیشرفته ساخت سونی برداشته شده اند و اکنون این دوربین از S-Log3 برای تنظیم رنگ حالتهای فیلمبرداری استفاده می کند .

​دامنه دینامیکی دوربین سونی a7R III

کارشناسان مرکز تعمیر دوربین سونی بر این باورند که ؛ شیوه جدید پردازش در مدار های داخلی دوربین سونی a7R III موجب شده است تا این دوربین به دامنه دینامیکی گسترده تری دست پیدا کند و با توجه به این امکان ؛ در زمان تصویر برداری از محیط های کم نور و تنالیته های تاریک ؛ افزایش دادن ایزو , تشکیل نویز شدید و از دست رفتن جزئیات تصویر به ندرت اتفاق می افتد.

در زمینه گسترده دامنه دینامیکی ؛ در حاصل حضار دوربین سونی a7R III را با محصولی همچون نیکون D850 می توان مقایسه نمود.

سیستم اتوفوکوس دوربین سونی a7R III

دوربین سونی a7R III دارای 399 نقطه اتوفوکوس تشخیص دهنده فاز حرکتی سوژه بر روی سنسور خود می باشد .

مبنای کار تمامی نقاط فوکوس این دوربین مود های اتوفوکوس آن بوده و از این روی مود های AF-S, AF-C و AF-A را برای این دوربین می توان استفاده نمود. مود اتوفوکوس AF-C برای اتوفوکوس متوالی بر روی سوژه های دارای حرکت قابل استفاده می باشد .

در این مود با یک مرتبه نیمه فشردن دکمه شاتر ، دوربین سوژه خود را در قفل فوکوس قرار داده و به طور مرتب بر روی آن فوکوسی مجدد انجام می دهد . در این شرایط اتوفوکوس تشخیص دهنده فاز حرکتی موجب می شود تا در صورت به حرکت در آمدن سوژه ؛ دوربین آنرا از قفل فوکوس خود خارج نکند .

مود اتوفوکوسی AF-S برای فوکوس بر سوژه های ثابت مناسب است . دراین مود ؛ با نیمه فشردن دکمه شاتر ؛ دوربین سوژه را به دقت در فوکوس قرار می دهد اما در صورت به حرکت در آمدن سوژه ؛ عمل فوکوس مجدد بر آن انجام نشده و سوژه از قفل فوکوس خارج می شود.

نتیجه گیری
دوربین سونی Sony a7R Mark III را یک دوربین عالی و مناسب و برای استفاده در بسیاری از سبک های عکاسی باید به شمار آورد . این دوربین دارای کیفیت تصویری فوق العاده بوده و در زمان مواجهه با صحنه های مختلف سرعت عکاسی متناسبی را ارایه می دهد .اگر شما یک عکاسی پرتره هستید و یا به عکاسی فشن و مدلینگ می پردازید ، این دوربینی است که برای شما ساخته شده است .  قدرت این دوربین در فیلمبرداری با کیفیت 4K  با وجود برخورداری از یک بدنه کوچک و کم حجم موجب شده است تا تعداد زیادی از عکاسان مراسم و عکاسان عروسی ؛ از این دوربین برای انجام امور خود به شدت استقبال کنند. بدنه کوچک و کم حجم و وزن سبک به همراه طراحی مطلوب آن نیز موجب می شود تا در زمان های عکاسی وزن کمتری احساس شده و با توجه به ظرفیت بالای باتری موجود در این دوربین ؛ مدت زمان عکاسی نسبتا زیادی را از آن می توان انتظار داشت .