به روز رسانی جدید برای دوربین های سونی Sony Alpha 9 II منتشر شد

 

کمپانی سونی به تازگی یک به روز رسانی جدید برای نرم افزار داخلی دوربین های سونی a9II منتشر نموده و در قالب این به روز رسانی مجموعه ای از ویژگی های جدید به این دوربین ها افزوده شده است .

این به روز رسانی جدید که نرم افزار داخلی دوربین را به firmware version 2.00 ارتقا می دهد ؛ یک عملکرد موسوم به Hi Frequency Flicker را در Sony a9 II به وجود می آورد و بر این اساس تاثیرات ناشی از حالت فلیکر ( سوسو زدن نور ) در اثر تابش نور های مصنوعی به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش داده می شود. با استفاده از این امکان تنظیمات سرعت شاتر در حالت عکاسی با مود دستی به صورت مطلوب تری قابل انجام خواهد بود.

تعمیرات دوربین سونی

همچنین با استفاده از این به روز رسانی جدید ؛ این امکان به دوربین های سونی Sony a9 II افزوده می شود که در زمان خاموش نمودن دوربین شاتر آن نیز ب صورت خودکار بسته شود. این امر موجب خواهد شد تا احتمال ورود و برخورد گرد و غبار به سطح سنسور و قسمت های داخلی دوربین در زمان خاموش بودن آن تا حد امکان کاهش داده شود.

توانایی ایجاد حالت اتوفوکوس Face/Eye Priority بر روی یکی از دکمه های دوربین به صورت دلخواه ؛ یکی دیگر از امکاناتی است که با استفاده از این به روز رسانی در دسترس کاربران قرار می گیرد . بااستفاده از این ویژگی کاربر قادر خواهد بود تا هر یک از دکمه های قابل تنظیم دوربین را برای تنظیم اتوفوکوس  Face/Eye Priority اختصاص دهد .

عملکرد ابزار Remote Camera Tool ؛ بهبود حالت های انتقال با استفاده از عملکرد FTP و گزینه نمایش MAC address به صورت یک QR code و برخی از گزینه های جزئی دیگر که موجب ایجاد ثبات و پایداری بیشتری در دوربین می شوند ؛ با استفاده از این به روز رسانی جدید در اختیار کاربر قرار می گیرند.

بر اساس اعلام نمایندگی دوربین سونی ؛ ویژگی هایی همچون Imaging Edge Mobile و Remote Camera Tool در دوربین های سونی بعد از این پشتیبانی نمی شوند اما دراین رابطه توضیحات بیشتری را ارایه نداده است .