نکاتی که به شما کمک می کنند تا عکاس بهتری باشید .

 

تعمیر دوربین سونی

عکاسی و به طور خاص عکاسی از مناظر طبیعی در ذات خود چندان سخت و پیچیده نیست و با به کارگیری بسیاری از امکانات موجود در دوربین های امروزی و با در اختیار داشتن یک دفترچه راهنمای دوربین ؛ بسیاری از افراد قادر خواهند بود تا به آسانی به دنیای عکاسی حرفه ای قدم بگذارند .

اگر چه وارد شدن به دنیای عکاسی بسیار آسان است اما خلق آثار زیبا و خلاقانه چندان راحت نیست و در صورت عدم آشنایی با برخی از نکات و تکنیک ها ؛ دستیابی به یک عکس شگفت انگیز تقریبا محال است .

در این مطلب برخی از نکاتی را مورد اشاره قرار می دهیم که به شما کمک می کنند تا در زمان های عکاسی در فضای باز و محیط های طبیعی ، عکس های بهتری را به دست آورید .

1 – بهترین نور

حتما این نکته را شنیده اید که بهترین نور برای بیشتر عکاسی ها در اوایل روز یا زمان های نزدیک به غروب آفتاب است . این مواقع ؛ در واقع زمان هایی هستند که خورشید در سطح نسبتا پایینی نسبت به خط افق قرار داشته و نور آن تقریبا نرم و گرم می باشد .  این یک قانون خوب است که بیشتر زمان ها از آن می توان استفاده نمود زیرا در این شرایط نه تنها نور جذاب تر است ، بلکه می توانید از کنتراست و سایه های سنگین موجود در هنگام ظهر نیز جلوگیری کنید.

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

در واقع بعضی از افراد روز ها و زمان هایی که هوا ابری است را بهترین زمان برای عکاسی می دانند .  برای عکاسی از حیوانات و انسان  ، هوای ابری نور را نرم می کند و مشکل ضد نور شدن سوژه در طول زمان عکاسی  را بر طرف می کند.

2 – ترکیب بندی

به وجود آوردن یک ترکیب بندی جذاب ؛ اهمیت بسیار زیادی دارد .

اصول ترکیب بندی به طور کلی به شما کمک می کنند تا یک تصویر جذاب را به وجود آورده و به شیوه ای خلاقانه بتوانید چشم مخاطب خود را به سمت سوژه و یا هدف تعیین شده در درون عکس هدایت کنید .

همچنین ترکیب بندی با تمامی اصول خود به شما این امکان را می دهد تا هدف یا داستان موجود در درون کادر تصویر خود را در سریعترین زمان ممکن به چشم مخاطب خود برسانید .

استفاده از قانون یک سوم و نقاط طلایی ؛ به کار گیری کادر ها و فریم ؛ استفاده از خطوط و اشکال هندسی ؛ توجه به موقعیت قرار گیری خط افق و .... به زیباتر دیده شدن عکس شما کمک می کنند .

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

3 – طلوع و غروب آفتاب

زمان های طلوع و غروب افتاب علاوه بر ایجاد بهترین حالت های نور برای عکاسی ؛ حالت های احساسی متفاوتی را نیز در درون کادر تصویر شما به وجود می آورند .

استفاده از صحنه غروب آفتاب به عنوان یک پس زمینه برای سوژه های عکاسی پرتره در فضای باز ؛ علاوه بر ایجاد رنگ های گرم , نوعی حالت احساسی گرم و عاشقانه نیز در تصویر ایجاد می نماید . همچنین ایجاد تصاویر ضد نور شده با استفاده از غروب آفتاب ؛ صحنه هایی تاثیرگذار می باشند که بسیاری از عکاسان حرفه ای ؛ نسبت به انجام آن اقدام می کنند .

زمان های طلوع آفتاب نیز با ایجاد تنالیته رنگ سرد ؛ حالت های متضاد با زمان های غروب را ایجاد نموده و برخی از حالت های احساسی سرد و منفی را در زمان های نزدیک به طلوع آفتاب می توان در درون کادر تصویر ایجاد نمود .

4 – حیوانات ( یا انسان )

در عکاسی پرتره و سبک های شبیه به آن ؛ پس زمینه سوژه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است . وجود هرگونه عامل حواس پرت کن در پس زمینه موجب از دست رفتن کانون توجه نسبت به سوژه شده و در نتیجه از اهمیت سوژه مورد عکاسی می کاهد .

نکته کلیدی : برای عکاسی از انسان و یا حیوانات در محیط  های طبیعیی و فضای باز ؛ از نزدیک شدن به سوژه و یا استفاده از کادر واید انگل خودداری کنید . برای به دست آوردن بهترین پس زمینه و نمایش بهتر سوژه ؛ بهتر است کمی از سوژه خود فاصله گرفته و لنز را در حالت تله فتو قرار دهید. کاهش عمق میدان دید در عکس با استفاده از این تکنیک موجب می شود تا ضمن برخورداری از مقداری از پس زمینه ؛ هرگونه عامل حواس پرت کن در آن را نیز از چشم مخاطب خود دور کنید .

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

5 – تمرکز

گاهی اوقات برای بهتر شدن یک عکس تنها لازم است تا سوژه را کمی در سمت راست یا چپ تصویر قرار دهید و یا با تغییر زاویه دید خود حالتی را به وجود آورید که انسان در حالت عادی نسبت به آن بی توجه است . قبل از فشردن دکمه شاتر ؛ کمی فکر کنید و بهترین زاویه دید نسبت به سوژه خود را به دست آورید. گاهی اوقات استفاده از یک زاویه دید منحصر به فرد موجب می شود تا یک سوژه عادی و معمولی به یک سوژه شگفت انگیز در درون کادر تصویر شما مبدل شود. بنابر این تمرکز داشتن و فکر کردن قبل از فشردن دکمه شاتر ؛ یکی از توانایی های ذهنی عکاس است که تقویت آن تنها با تمرین و تجربه نسبتا زیاد به دست می آید.

تعمیرات دوربین سونی

نمایندگی دوربین سونی