معرفی لنز سونی Sony FE 14mm F1.8 GM

 

لنز سونی Sony FE 14mm F1.8 GM یک لنز کوچک و کم حجم با زاویه دید اولترا واید انگل است که به طور خاص برای استفاده به همراه دوربین های فول فریم سونی مانت E طراحی شده است. در درون بدنه این لنز 14 المنت شامل عدسی  های نیم کروی ، عدسی کروی شکل و عدسی های ED , Super ED به کار رفته اند.. استفاده از کوتینگ Nano AR II ویژه سونی موجب شده است تا حالت های روح و فلیر در این لنز به مقدار زیادی کاهش داده شوند. در طراحی کمپانی سونی از دو موتور خطی XD برای به حرکت در آوردن گروه های فوکوس دهی این لنز استفاده شده است .

تعمیر دوربین سونی - تعمیر لنز سونی

بنا بر اعلام کمپانی سونی حداقل فاصله فوکوس دهی این لنز 0.25m و بیشترین مقدار بزرگنمایی آن 0.1x بیان شده است.

حداکثر وزن بدنه این لنز 460g است و با برخورداری از حالت مهر و موم بدنه در برابر شرایط اقلیمی در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار نیز مقاوم می باشد. همچنین استفاده از کوتینگ فلورین بر روی عدسی اصلی لنز نیز  موجب دفع قطرات رطوبت و حالت های چربی از روی آن خواهد شد. بر روی بدنه این لنز سوئیچ های AF/MF و یک کلید قفل فوکوس قرار داده شده اند و حلقه کنترل دیافراگم آن دارای حالت click/de-click می باشد.

تعمیر دوربین سونی - تعمیر لنز سونی

لنز سونی FE 14mm F1.8 GM به طور کلی از تمام ویژگی های کیفی  و فنی لنز های سری G Master برخوردار است و زاویه دید اولترا واید انگل آن به همراه گشودگی دیافراگم در F1.8 قدرت عکاسی در بسیاری از محیط ها با استفاده از یک بدنه لنز کاملا کوچک و کم حجم را فراهم می آورد. این لنز یک گزینه ایده آل برای عکاسی نجومی ، عکاسی معماری و ابنیه ،‌عکاسی منظره و یا عکاسی پرتره و فیلمبرداری می باشد. این لنز رزولوشن خارق العاده ای را ارایه داده و بوکه های بسیار زیبایی را در پس زمینه سوژه ها با استفاده از آن می توان به دست آورد.

تعمیر دوربین سونی - تعمیر لنز سونی

اگر به فیلمبرداری با یک لنز اولترا واید انگل علاقمند هستید ، لنز سونی FE 14mm F1.8 GM یک گزینه عالی برای محتوا سازی به شمار می آید. موتور فوکوس خطی این لنز ، از سرعت و دقت بسیار بالایی برخوردار است وعملکرد کاملا بدون صدای آن در طول زمانهای فیلمبرداری بسیار عالی به نظر  می رسد.

 

ویژگی های اصلی لنز سونی FE 14mm F1.8 GM عبارتند از :

نوع لنز : لنز پرایم

فاصله کانونتی لنز : 14 میلیمتری

استابیلایزر تصویر : ندارد

نوع مانت لنز : Sony FE

بازترین حالت دیافراگم :‌ F1.8

بسته ترین حالت دیافراگم : F16

حداقل فاصله فوکوس دهی : 0.25 m

بیشترین بزرگنمایی لنز : 0.1×

وزن بدنه لنز : 460 g

طول بدنه لنز : 100 mm

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی دوربین سونی در ایران

 

به کوشش نمایندگی تعمیر دوربین سونی