معرفی بهترین لنز های سونی برای عکاسی در طبیعت و فضای باز

 

عکاسان حرفه ای از چه وسایلی استفاده می کنند ؟

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

اندرو ویل یک عکاس و محتوا ساز دیجیتال مستقر در لس آنجلس است که بیشتر به خاطر سبک های عکاسی شهری، منظره و سبک زندگی خود شناخته شده است. اندرو ویل از طریق عکاسی خود، با برندهایی مانند Adobe، Ducati، Google، Mazda، Monster، Snapchat، Xbox و غیره کار کرده است و تجربیات زیادی را در زمینه عکاسی و محتوا سازی برای سبک های مختلف عکاسی با دوربین های سونی را به دست آورده است .

او می گوید  "از زمانی که یادم می آید من به عکاسی علاقه داشتم، اما تا سال 2014  طول کشید تا توانستم که اولین دوربینم را خریدم. از آن زمان، عکاسی به بزرگترین علاقه من در زندگی تبدیل شد. من همیشه معتقد بوده ام که هر تک عکس توانایی الهام بخشیدن یا حتی تغییر زندگی یک نفر را دارد، و من سعی می کنم آن هدف  را در هر یک از عکس هایم مجسم کنم. من از ثبت و به اشتراک گذاری زیبایی های جهان (گاهی در نامحسوس ترین مکان ها) با دیگران الهام گرفته ام. زیبایی را در همه جا می توان یافت، چه در منظره ای زیبا در کوهستان و چه در کوچه ای تاریک در یک  شهر." مهم نیست که عکاسی او را به کجا می برد، اندرو به یک کیت دوربین ساده با سه لنز زوم سونی G Master متکی است و اغلب آثار هنری زیبای خود را با استفاده از این ابزار های نسبتا ساده به وجود آورده است .  ما با او تماس گرفتیم تا در مورد آنچه در کیفش است بیشتر بدانیم.

دوربین

Sony Alpha 7R III:  اندرو می گوید ،‌ من عاشق دوربین  Sony Alpha 7R III هستم و از زمانی که در سال 2017 عرضه شد به طور انحصاری از آن استفاده می کنم. برای من، این دوربین ترکیبی عالی از اندازه و ویژگی ها است. توانایی ثبت عکس هایی با رزولوشن و کیفیت  42 مگاپیکسل از یک دوربین بدون آینه همیشه یک توانایی بسیار چشمگیر بوده است و مطمئناً در طول سال های آینده نیز می تواند مفید باشد . من همیشه توانسته ام اطمینان حاصل کنم که یک تصویر با بالاترین کیفیت ممکن را دریافت می کنم و در صورت نیاز فضایی برای برش دادن آن در زمان های ادیت تصاویر وجود دارد. من همچنین دوست دارم که عکس نهایی خود را از طریق منظره یاب دوربین ببینم ، و حتی زمانی که با تکنیک نوردهی طولانی کار می کنم همیشه این امکان را دارم تا تصویر نهایی خود را در صحنه عکاسی ببینم و در مورد آن بیشتر فکر کنم . من واقعا از کوچک و سبک بودن Alpha 7R III لذت می برم و زمانی که آنرا در درون کیف خود حمل می کنم به هیچ عنوان از وزن و اندازه بدنه آن احساس خستگی نمی کنم.

لنزها

Sony 16-35mm f/2.8 G Master: این هیولای لنز در واقع تنها لنزی بود که برای بیش از یک سال زمانی که Alpha 7R III خود را خریدم داشتم. من فوراً عاشق پرسپکتیو وسیعی شدم که این لنز ارائه می‌داد، و اینکه چگونه می‌توانم صحنه‌های وسیعی را هم در شهر و هم در طبیعت ثبت کنم یکی از ویژگی های بسیار خاصی بود که با استفاده از این لنز توانستم به دست بیاورم . با دیافراگم 2.8،  این لنز در نور کم بسیار خوب عمل می‌کند و برای عکاسی در ساعت های آبی که به طور معمول نور کمی در محیط اطراف وجود دارد ، این لنز به من کمک می کند تا تصاویر بسیار خوبی را به دست بیاورم . زمانی نیست که آپارتمانم را بدون این لنز در کیفم ترک کنم.

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

عکس از اندرو ویل. سونی آلفا 7 آر III. Sony 16-35mm f/2.8 G Master. 1/400 ثانیه، f/2.8، ISO 500

 

گرفتن این عکس بدون لنز Sony 16-35mm f/2.8 G Master امکان‌پذیر نبود. هر زمان که برای عکاسی هوایی  با هلیکوپتر پرواز می کنم ، این لنز مورد استفاده من است زیرا به من کمک می‌کند نه تنها از منظره عکس بگیرم، بلکه از آنچه در خود هلیکوپتر اتفاق می‌افتد نیز عکس بگیرم. من دوست دارم این را نشان دهم زیرا به بیننده همان حسی را می دهد که در هنگام پرواز داشتم. از آنجایی که فضای داخلی هلیکوپترها در داخل بسیار کوچک هستند، من اغلب با این لنز  16 میلی متر  عکاسی می کنم. و با توجه به سرعت پرواز هلی کوپتر در هوا، داشتن دیافراگم سریع 2.8 برای گرفتن عکس های واضح بسیار مهم است.

 

Sony 100-400mm f/4.5-5.6 G Master: داشتن توانایی رسیدن به فاصله کانونی 400 میلی متر  با این لنز، سبک کاملا جدیدی از عکاسی را برای من باز کرد و به من کمک کرد دنیا را متفاوت تر از قبل ببینم. یکی از موارد مورد علاقه من در مورد ترکیب این لنز  و Sony 16-35mm f/2.8 G Master این است که می توانید از یک سفر به یک مکان عکس های متفاوتی ایجاد کنیداین لنز بسیار با کیفیت نه تنها من را به تمرکز بیشتر بر روی صحنه‌ها و جزئیات کوچک ترغیب می‌کند، بلکه به من اجازه می دهد تا صحنه را فشرده تر نموده  و با پرسپکتیو بازی می‌کند.

تعمیر دوربین و لنز سونی

این عکس از کسی که صبح در خیابان راه می‌رود، یکی از عکس‌های مورد علاقه من است. از آنجایی که با فاصله کانونی  400 میلی متری ثبت شده است، باعث می شود در مقایسه با پل خلیج، بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند. همچنین به منزوی کردن سوژه و جدا کردن آن از محیط موجود در یک شهر شلوغ کمک می کند.

عکس از اندرو ویل. سونی آلفا 7 آر III. Sony 16-35mm f/2.8 G Master. 1/400 ثانیه، f/2.8، ISO 500

Sony 24-70mm f/2.8 G Master: در حالی که این محصول در حد بالایی نیست که دو لنز قبلی ارائه می‌دهند، اما در هر صورت Sony 24-70mm f/2.8 G Master همه چیزهای دیگری که آن دو لنز قبلی ندارند را پوشش می‌دهد. در فاصله کانونی  24 میلی‌متر  زاویه دید آن به اندازه‌ای عریض است که می‌تواند بیشتر بخش های  یک صحنه را به دستآورد  (و در واقع کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که هیچ اعوجاجی وجود ندارد)، و در فاصله کانونی  70 میلی‌متر می‌تواند به اندازه‌ای بزرگ‌نمایی کند که کمی فشرده‌سازی در پرسپکتیو را ایجادکند و هر چیز دیگری را که ممکن است خارج از آن باشد، ثبت کند.. من اغلب گفته‌ام که این لنز یکی از همه‌کاره‌ترین لنزهایی است که می‌توانید در کیف خود نگه دارید و بدون توجه به جایی که  در آن حضور دارید ، تصاویری باورنکردنی را برای شما ایجاد می‌کند. و با دیافراگم f/2.8، برای استفاده عالی در نور کم به اندازه کافی سریع است و مقدار عالی بوکه را برای تصاویر پرتره/سبک زندگی فراهم می کند.

 

تجهیزات جانبی

تعدادی از لوازم جانبی من عبارتند از: سه پایه Slik USA سری 800، پهپاد تصویر برداری، دمنده هوا، فیلترهای PolarPro CP و ND. همه این لوازم جانبی به من این امکان را می‌دهند که حداکثر استفاده را از وسایلم ببرم و خلاقیتم را در حین عکاسی محدود نکنم.

 

تهیه و تنظیم : ایده‌آل دوربین – نمایندگی دوربین و لنز سونی در ایران

لینک مفید : آشنایی با بخش تعمیر دوربین سونی در ایران