سونی گوشی هوشمند Xperia 1 IV را با زوم اپتیکال واقعی معرفی کرد.

 

سونی جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود یعنی Xperia 1 IV را معرفی کرد. این گوشی هوشمند و پیشرفته  شامل بسیاری از ویژگی ها و پیشرفت های جدید است، اما قابل توجه ترین ویژگی آن، لنز زوم اپتیکال واقعی جدید آن است.

Xperia 1 IV دارای سه دوربین پشتی است که هر کدام با استفاده از حسگر تصویر Sony Exmor RS، تصاویر 12 مگاپیکسلی تولید می‌کنند. در حالی که اندازه سنسورها متفاوت است، وضوح و قابلیت‌های ویدیوی 4 4K/120p HDR در هر سه موجود است. دوربین 16 میلی متری F2.2 از سنسور تصویر 1/2.5 اینچی استفاده می کند. دوربین اصلی یک لنز معادل 24 میلی‌متری با دیافراگم F1.7 و سنسور بزرگ 1/1.7 اینچی با لرزش‌گیر اپتیکال SteadyShot ارائه می‌کند. تکمیل این سه لنز جدید، اولین لنز زوم اپتیکال 85-125 میلی متری جهان با دیافراگم متغیر F2.3-2.8 و سنسور 1/3.5 اینچی مجهز به OIS است. این دوربین در حالت زوم از طراحی پریسکوپ برای ارائه زوم اپتیکال واقعی در محدوده خود استفاده می کند.

نمایندگی دوربین سونی

Xperia 1 IV فوکوس خودکار چشمی بی‌درنگ و ردیابی بی‌درنگ را برای عکاسی ثابت و در حالت فیلم‌برداری ارائه می‌دهد. تشخیص و ردیابی سوژه توسط حسگر 3 بعدی iToF واقع در پشت گوشی و فناوری هوش مصنوعی سونی به وجود می آید . هر دوربین شامل عناصر اپتیک زایس با پوشش Zeiss T* است تا تصاویر واضح و دقیق با حداقل انعکاس و کنتراست بالا تولید کند.

 سونی فناوری هوش مصنوعی را با سیستم تراز سفیدی خودکار خود نیز گنجانده است که نویدبخش دقت و رندر رنگ بهبود یافته است. Xperia 1 IV تصاویری با وضوح کامل تا حداکثر 20 فریم در ثانیه با AF/AE کامل در هر سه دوربین عقب می‌گیرد.

نمایندگی دوربین سونی

دوربین جلو نیز با استفاده از سنسور تصویر 12MP Exmor RS که بزرگتر از مدل قبلی است، بهبود یافته است. دوربین جلوی آن بی‌حرکت نیست و نوید ویدیوی کامل 4K HDR و بهبود عملکرد در نور کم را می‌دهد.

در مورد ویدیو، همانطور که گفته شد، هر دوربین می تواند ویدیوهای 4K بومی را تا 120 فریم بر ثانیه ضبط کند. علاوه بر این، همه دوربین‌ها HDR را ضبط می‌کنند، از جمله حالت HDR چند فریمی که فریم‌های متوالی را در سطوح روشنایی مختلف ترکیب می‌کند تا ویدیویی با محدوده دینامیکی وسیع‌تر تولید کند. از آنجایی که گوشی فریم‌ها را در زمان واقعی ترکیب می‌کند، به 60p و کندتر محدود می‌شود. ویدیو همچنین در قالب HDR با استفاده از فضای رنگی گسترده BT.2020  و - احتمالاً - رمزگذاری HLG ذخیره می شود. این بدان معنی است که وقتی ویدیو را روی خود گوشی یا یک صفحه نمایش HDR مشاهده کنید، بازه دینامیکی خروجی گسترده ای خواهد داشت، روشن و متضاد و نزدیک به واقعیت به نظر می رسد.

نمایندگی دوربین سونی

یک ویژگی جدید کلیدی در Xperia 1 IV پخش زنده از طریق برنامه Videography Pro است. می‌توانید بدون استفاده از لوازم جانبی یا تجهیزات اضافی به YouTube یا سایر سرویس‌ها پخش جریانی کنید. همچنین، می‌توانید از Xperia 1 IV با دوربین آلفا سازگار به‌عنوان مانیتور 4K و دستگاه پخش زنده استفاده کنید.

نمایندگی دوربین سونی

این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED با وضوح 4K و نسبت تصویر 21:9 است. نمایشگر 120 هرتزی دارای کاهش تاری حرکتی 240 هرتز و نرخ اسکن لمسی 240 هرتز است. این روشن‌ترین صفحه نمایش 4K HDR OLED  سونی است که تاکنون 50 درصد روشن‌تر از نسل قبلی خود است. این گوشی همچنین با فناوری Dolby Atmos و جک 3.5 میلی‌متری هدفون با مشخصات نمایشگر خیره‌کننده‌اش، صدای خوبی را نوید می‌دهد. بلندگوی داخلی می تواند صدای واقعیت 360 را پخش کند و از فناوری صوتی با وضوح بالا پشتیبانی می کند.

نمایندگی دوربین سونی

Xperia 1 IV دارای پلتفرم Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 Mobile با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به‌علاوه یک اسلات microSD برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر است. روی شبکه‌های بی‌سیم 5G sub6/mmWave و Wi-Fi 6E کار می‌کند و قابلیت شارژ سریع را ارائه می‌دهد. این گوشی هوشمند دارای گواهی IP65/68 است و از Corning Gorilla Glass Victus در جلو و پشت استفاده می کند.

Xperia 1 IV در تاریخ 1 سپتامبر با قیمت 1600 دلار در رنگ های مشکی و بنفش در ایالات متحده عرضه می شود. اکنون برای پیش‌سفارش در دسترس است و برای مدت زمان محدودی، سفارش‌ها شامل هدفون‌های بی‌سیم لغو نویز بی‌سیم WF-1000XM4 سونی با ارزش ۲۸۰ دلار خواهد بود.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی فروش و تعمیر دوربین سونی در ایران