سونی از لنز جدید 10 10–20mm F4 PZ G رونمایی کرد

 

کمپانی سونی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری  ، لنز جدید  10–20mm F4 PZ G خود را معرفی کرده است. این محصول در واقع  یک لنز زوم قدرتمند با دیافراگم ثابت F4  که کوچک‌ترین لنز زوم فوق عریض در رده محصولات APS-C به شمار می آید .  این محصول به طور خاص برای استفاده به همراه  دوربین‌های عکاسی - فیلمبرداری طراحی شده است، که بنا بر اعلام کارشناسان سونی با استقبال بسیار زیادی از سوی کاربران دوربین های نیمه حرفه ای سونی مواجه خواهد شد .

در درون بدنه این لنز از 11 عنصر در هشت گروه استفاده شده است که شامل دو عنصر (ED)، سه عنصر کروی و یک عنصر غیر کروی ED است. محدوده فاصله کانونی آن  معادل با  15 تا 30 میلی متر بر روی دوربین های فول فریم را ارائه می دهد و حداقل فاصله فوکوس دهی  13 سانتی متر (5.1 اینچ) در انتهای عریض (10 میلی متر) و 17 میلی متر (6.7 اینچ) در انتهای تله (20 میلی متر) را ارایه می دهد .

نمایندگی سونی - تعمیر دوربین سونی

در مورد فوکوس،سیستم اتوفوکوس این لنز توسط یک جفت موتور خطی هدایت می شود و ساختار اپتیکال داخلی آن  برای حداقل تنفس فوکوس بهینه شده است. فوکوس و زوم این لنز هر دو به صورت کاملاً داخلی هستند، و لنز را برای استفاده به همراهسیستم های گیمبال ایده آل می نماید، زیرا مرکز ثقل آن در محدوده فاصله های کانونی مختلف تغییر زیادی نمی کند. این لنز همچنین دارای دکمه نگه‌داشتن فوکوس است که می‌توان آن را در درون تنظیمات دوربین شخصی‌سازی کرد. لنز پرفوکال نیست، اما سونی می‌گوید در حین زوم کردن، تغییر فوکوس (و تغییر محور) را کاهش می‌دهد.

بزرگنمایی تصویر به دست آمده با این لنز را می توان به پنج روش مختلف کنترل کرد. اول حلقه زوم اختصاصی بر روی بدنه  لنز است. بعدی از طریق کلید اختصاصی T/W در کنار لنز، و سپس T/W "Zoom Lever" در سیستم‌های دوربین سازگار سونی (مانند ZV-E10) است. همچنین می‌توانید با استفاده از کلیدهای سفارشی (مانند دایل عقب) روی دوربین‌های سازگار سونی (a1، a7S III، FX3، a7 IV و ZV-E10) و در نهایت، از طریق بلوتوث، از طریق کنترل از راه دور سونی یا از طریق کنترل زوم کنید. دستگاه تلفن همراه خود با برنامه موبایل سونی. زاویه چرخش حلقه زوم و سرعت می‌تواند برای قفسه‌های سریع‌تر با هزینه یا دقت بر اساس اینرسی باشد یا بر اساس موقعیت‌یابی واقعی برای زمانی که از دستگاه‌های فوکوس دنباله دار با علائم فوکوس از پیش تعریف شده استفاده می‌کنید.

وزن این لنز فقط 175 گرم (6.2 اونس) است و هنگامی که با دسته سونی ZV-E10 و کنترل از راه دور بلوتوث (GP-VPT2BT) جفت می شود، می توانید یک مجموعه کامل vlogging با وزن تنها 729 گرم (25.7 اونس) ایجاد کنید.

 

لنز E-mount 10-20mm F4 PZ G سونی در اوایل جولای 2022 با قیمت 749.99 دلار / 949.99 دلار کانادا در دسترس خواهد بود.

نمایندگی سونی - تعمیر دوربین سونی

توضیحات بیشتر

لنز سونی  E PZ 10-20mm F4 G زاویه دید بسیار گسترده ای را با محدوده زوم 10-20 میلی متری و تصویری تمیز و واضح از گوشه به گوشه در تمام تنظیمات زوم ارائه می دهد. سه عنصر کروی به طور ایده آل برای از بین بردن حالتهای  انحنای میدان و آستیگماتیسم  قرار داده شده اند ، که هر دو از مشکلات رایج در لنزهای فوق عریض هستند.  در طراحی سیستم اپتیکال این لنز  همچنین از دو عنصر شیشه ای ED (پراکندگی فوق العاده کم) که به طور موثر انحراف رنگی را کاهش می دهد به همراه یک عنصر غیرکروی ED بیشتر به وضوح بالای لبه‌های تصویر کمک می‌کند استفاده شده اند .

دیافراگم دایره‌ای بوکه لنز G را با رندر طبیعی ارائه می دهد و  به ارایه  تصاویر چشمگیر کمک کند.

حداقل فاصله فوکوس خودکار 8 اینچ (0.2 متر) با حداکثر بزرگنمایی 0.14 برابر است، در حالی که حداقل فاصله فوکوس دستی 5 تا 6.7 اینچ (0.13 تا 0.17 متر) با حداکثر بزرگنمایی 0.18 برابر می باشد.

 

عملکرد AF پیشرفته هم برای عکس و هم برای ویدیو

با عملکرد شگفت‌انگیز AF که آزادی بی‌سابقه‌ای به عکاسان و فیلم‌برداران می‌دهد، از دو موتور خطی برای هدایت سیستم فوکوس استفاده می‌کند که فوکوس خودکار بسیار سریع و بی‌صدا را ارائه می‌کند.

فوکوس خودکار سریع و قابل اعتماد می‌تواند هنگام فیلم‌برداری با نرخ فریم بالا، سوژه‌ها را به آرامی ردیابی کند و هنگام عکاسی مداوم با سرعت بالا، سوژه‌های متحرک را با اطمینان دنبال کند. این لنز جدید همچنین تنفس فوکوس را کاهش می دهد به طوری که تغییرات زاویه دید برای به دست آوردن تصاویر ویدیوی صاف و پایدار به حداقل می رسد.

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین – نمایندگی سونی در ایران

لینک مفید : آشنایی با بخش تعمیر دوربین و لنز سونی