سامیانگ از نسل دوم لنز 85 میلی‌متری F1.4 AF با قیمت 799 دلار برای مانت E سونی رونمایی کرد.

نمایندگی سونی - نمایندگی دوربین سونی

سامیانگ که با نام تجاری Rokinon نیز شناخته می شود، از عرضه نسل دوم لنز Rokinon 85mm F1.4 AF برای سیستم های دوربین E-mount سونی خبر داده است.

این لنز از 11 عنصر در هشت گروه، شامل چهار عنصر با انکسار بالا و یک عنصر با پراکندگی فوق العاده کم ساخته شده است. بر اساس مشخصات  موجود  به نظر می رسد، در طراحی این لنز  حداقل از همان فرمول اپتیکال مورد استفاده در لنز های پیشین  خود استفاده شده  است. این لنز حداقل فاصله فوکوس 85 سانتی متری (2.8 فوت) دارد، از دیافراگم دیافراگم نه تیغه ای استفاده می کند، دارای رزوه فیلتر جلویی 72 میلی متری است و برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب مهر و موم شده است.

نمایندگی سونی - نمایندگی دوربین سونی

 فناوری فوکوس خودکار آن کاملاً داخلی است و از طریق یک موتور پله ای (STM) هدایت می شود که یکی از معدود مواردی است که نسبت به نسل اول خود که از موتورهای خطی اولتراسونیک استفاده می کرد، فاصله گرفته است. همچنین  این لنز دارای یک دکمه قفل AF قابل تنظیم است که می تواند متناسب با نیاز شما برنامه ریزی شود و اگرچه این محصول  فاقد حلقه دیافراگم فیزیکی برای محدوده دیافراگم F1.4 تا F16 است، اما دارای یک حلقه فوکوس لاستیکی بزرگ برای دستیابی به فوکوس دستی است.

نمایندگی سونی - نمایندگی دوربین سونی

قطر دهانه لنز 83.4 میلی‌متر (3.3 اینچ) و طول بدنه  99.5 میلی‌متر (3.9 اینچ) و وزن 509 گرم (18 اونس) از مشخصات این لنز است که آن را به یکی از سبک‌ترین و فشرده‌ترین لنزهای 85 میلی‌متری F1.4 برای دوربین‌های E-mount سونی تبدیل می‌کند. این محصول  فقط کمی بزرگتر از لنز 85 میلی متری F1.4 DG DN سیگما می باشد.

 لنز جدید Rokinon 85mm f/1.4 AF II  برای پیش خرید با قیمت 799 دلار در دسترس است. تاریخ ارسال مشخصی در حال حاضر از سوی کمپانی سازنده ارائه نشده است.

 

تهیه و تنظیم : ایده‌ال دوربین - نمایندگی سونی در ایران