معرفی و بررسی لنز سونی Sony FE 28-60mm F4-6.3

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

لنز سونی Sony FE 28-60mm F4-6.3 یک لنز زوم کیت است که تنها 167 گرم وزن دارد و طول بدنه آن در حالت جمع شده تنها 45 میلیمتر می باشد. در ساختار داخلی این لنز از یک موتور اتوفوکوس خطی استفاده شده است که قادر به پشتیبانی از آخرین فناوری های اتوفوکوس تعقیب سوژه در دوربین های سونی خواهد بود. همچنین در طراحی اپتیکال این لنز یک عدسی نیم کروی به کار رفته است و بنا بر اعلام کمپانی سونی ،‌این عدسی قادر است تا کیفیت مطلوب تصویر در هر یک از گوشه های آن را تضمین نماید. این لنز از کیفیت بدنه مطلوبی برخوردار است و زمانی که آنرا در دست می گیرید ، احساس یک لنز با کیفیت را به شما ارایه می نماید. همچنین در زمان قرار دادن آن روی بدنه دوربین ؛ حالت تعادل بسیار خوبی را بر روی بدنه دوربین ایجاد می کند.

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

بنا بر اعلام کمپانی سونی ، حداقل فاصله فوکوس دهی لنز Sony FE 28-60mm F4-6.3 برابر با 0.3 میلیمتر و حداکثر بزرگنمایی تصویر آن برابر با 0.16x بیان شده است . این لنز در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار مقاوم می باشد.

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

ویژگی های اصلی لنز سونی Sony FE 28-60mm F4-6.3

نوع لنز : لنز زوم

فاصله کانونی لنز : 28–60 mm

استابیلایزر تصویر : ندارد

نوع مانت لنز : Sony FE

بازترین حالت دیافراگم : F4–5.6

بسته ترین حالتهای دیافراگم : F22–32

حداقل فاصله فوکوس دهی : 0.30 m

بیشترین مقدار بزرگنمایی تصویر : 0.16×

وزن بدنه لنز : 167 g

طول بدنه لنز : 45 mm

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

این محصول را کوچکترین و سبکترین لنز زوم استاندارد برای استفاده به همراه دوربین های میرورلس فول فریم باید به شمار آورد که کیفیت تصویر قابل قبولی را ارایه می دهد . عملکرد اتوفوکوس سریع و بدون صدای آن با استفاده از یک موتور فوکوس خطی تامین می شود و در زمان کار با آن بر روی بدنه دوربین های فول فریم میرورلس سونی ، مقاومت مطلوب در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار را باید انتظار داشته باشیم  . دیافراگم هفت تیغه ای آن بوکه های نسبتا طبیعی را در پس زمینه سوژه ها به وجود می آورد.

کیفیت تصویر :

این لنز در اصل به همراه دوربین های Sony a7C به عنوان یک لنز کیت معرفی شده است اما در هر صورت عملکرد آن نسبت به لنز های کیت در سطحی فراتر از انتظار قرار دارد. در زمان کار با این لنز کیفیتو شارپنس مرکز تصویر را به خوبی باید انتظار داشته باشید و در زمان کار با دیافراگم های باز در تمامی فواصل کانونی ، کیفیت تصویر شما در سطح مطلوبی حفظ می شود.

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

تمامی لنز ها در قسمت حاشیه ها و کناره های تصویر دچار اشکال هستند و این حالتی است که در اثر کم شدن شدت نور به سمت گوشه های تصویر به وجود می آید. اما در این لنز و به نسبت سایر لنز های کیت ، کیفیت گوشه ها و کناره های تصویر در سطح قابل قبولی قرار دارند و فقط در انتهایی ترین نواحی گوشه تصویر است که مقداری خمیدگی و کم شدن نور را مشاهده می توان نمود. در f/8 حالت شارپ گوشه های تصویر نسبتا خوب است و فقط در فاصله کانونی 28mm است که بخش خارجی گوشه تصویر کمی به صورت نرم تر دیده میشود. اما در هر صورت اگر شما در سبکهای عکاسی منظره و یا عکاسی از بناها و سازه های معماری فعالیت دارید ، افت کیفیت گوشه های تصویر را چندان مشاهده نخواهید کرد.

آشنایی با بخش تعمیر دوربین سونی

در زمان کار با این لنز ؛ تغییر نقطه فوکوس و یا جا به جا شدن محدوده شارپ تصویر در اثر بسته تر شدن دیافراگم به وجود نمی آید .

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

حالت های ستاره ای و فلیر

لنز سونی Sony FE 28-60mm F4-5.6 در کنترل حالت های فلیر و روح شدن سوژه ، از قدرت قابل قبولی برخوردار است. حالت های لنز فلیر و روح شدگی موجب کاهش کنتراست تصویر و از دست رفتن جزئیات در برخی نواحی می شوند و این لنز در حفظ کیفیت تصویر شما ، عملکرد قابل قبولی را ارایه می دهد .

نمایندگی دوربین سونی - تعمیر دوربین سونی

بوکه :

به نواحی نورانی خارج از فوکوس که در پس زمینه سوژه قرار دارند ، بوکه گفته می شود. بوکه های پس زمینه را به طور معمول در دیافراگم های بسیار باز باید به دست آورد و لنز سونی Sony FE 28-60mm F4-5.6 در این زمینه ، عملکرد چندان قابل قبولی را ارایه نمی دهد. در صورتی که سوژه خود را از پس زمینه فاصله دهید و در زمان استفاده از حالت زوم کامل این لنز ، مقداری کاهش عمق میدان و محو شدن پس زمینه بر روی یک دوربین فول فریم را به دست خواهید آورد.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی دوربین سونی