معرفی و بررسی لنز سونی FE 24-240mm F3.5-6.3 OSS

 

لنز سونی FE 24-240mm F3.5-6.3 OSS یک لنز زوم 10x همه کاره است که به عنوان یک ابزار ایده‌آل برای بسیاری از سبکهای عکاسی قابل استفاده می باشد. از عکاسی منظره تا عکاسی پرتره و یا عکاسی ورزشی و عکاسی در سفر ، این لنز را می توان مورد استفاده قرار داد. فاصله کانونی بسیار گسترده 24-240mm با زوم 10 برابری ، بزرگنمایی بسیار بالایی را در زمان کار با دوربین های فول فریم به وجود می آورد و این روی در زمان های عکاسی در سفر ویادر فضای باز نیازی به حمل چندین لنز مختلف وجود نخواهد داشت.

طراحی پیشرفته این لنز در برگیرنده 5 عدسی نیمه کروی و یک عدسی ED است که عملکرد اپتیکال بسیار عالی را برای این محصول به وجود می آورند. این لنز دارای یک موتور فوکوس دهی خطی است که حرکت سریع و نرم و روان گروه های فوکوس دهی را در تمامی فواصل زوم امکان پذیر می نماید. این لنز دارای سیستم استابیلایزر داخلی است و در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار ، مقاوم می باشد.

نمایندگی تعمیر لنز و دوربین سونی

ویژگی های اصلی لنز سونی  FE 24-240mm F3.5-6.3 OSS

نوع لنز : لنز زوم

فاصله کانونی لنز : 24–240 mm

استابیلایزر تصویر : دارد

نوع مانت لنز : Sony FE

بازترین حالتهای دیافراگم لنز : F3.5–6.3

بسته ترین حالتهای دیافراگم : F22–40

حداقل فاصله فوکوس دهی : 0.50 m

بیشترین مقدار بزرگنمایی تصویر : 0.27×

وزن بدنه لنز : 780 g

طول بدنه لنز : 119 mm

 

دیافراگم این لنز به گونه ای طراحی شده است که بوکه هایی نرم و روان و با شکل منظم را در پس زمینه های خارج از فوکوس پس زمینه به وجود آورند.  این جلوه «بوکه» پس‌زمینه تار را می‌توان با تیغه‌های دیافراگم دایره‌ای مورد استفاده در این لنز تقویت کرد. تیغه‌های دیافراگم معمولی دارای ضلع‌های مسطح هستند که نقاط نوری غیرجذابی به شکل چند ضلعی را در پس زمینه تصویر ایجاد می‌کنند.

نمایندگی تعمیر لنز و دوربین سونی

لنزهای α از بازترین حالت دیافراگم تا زمانی که با 2 استاپ بسته می‌شود ،‌ با طراحی منحصربه‌فردی که دیافراگم را تقریباً کاملاً دایره‌ای نگه می‌دارد، بر این مشکل غلبه می‌کنند. در نتیجه در زمان کار با این لنز ، می توان فوکوس نرم تر و طبیعی تری را به دست آورد.

طراحی عدسی های  غیرکروی به طور چشمگیری حالتهای اعوجاج مرکزی تصویر را کاهش می دهد و در عین حال این طراحی به گونه ای انجام شده است که اندازه و وزن لنز را نیز کاهش می دهد. اعوجاج کروی لنز به نوعی یک ناهماهنگی جزئی پرتوهای نوری است که روی صفحه تصویر پخش می شود.

این به دلیل تفاوت در شکست در نقاط مختلف در لنزهای کروی معمولی است که کیفیت تصویر را در لنزهای با دیافراگم بزرگ کاهش می دهد. عناصر "غیر کروی" با شکل خاص در نزدیکی دیافراگم، تراز پرتوهای نور را در صفحه تصویر بازیابی می کنند، وضوح و کنتراست بالا را حتی در حداکثر دیافراگم حفظ می کنند و همچنین می توانند در سایر نقاط مسیر نوری برای کاهش اعوجاج استفاده شوند.

عناصر غیر کروی با طراحی خوب می توانند تعداد کل عناصر مورد نیاز در لنز را کاهش دهند، بنابراین اندازه و وزن کلی را کاهش می دهند. فقط گروه های میانی سیستم نوری برای دستیابی به فوکوس حرکت می کنند، بنابراین طول کلی لنز تغییر نمی کند.

نمایندگی تعمیر لنز و دوربین سونی

 از دیگر مزایای مهم فوکوس خودکار سریع و حداقل فاصله فوکوس کوتاه است. همچنین، حلقه فیلتر موجود در قسمت جلوی لنز نمی چرخد، و اگر شما از فیلتر پلاریزه استفاده می کنید، این کار را به راحتی می توانید انجام دهید. سنسورهای ژیروسکوپی تعبیه شده در لنز حتی کوچکترین حرکت را تشخیص می دهند و تثبیت کننده لنز به صورت کاملا دقیق به حرکت در می آید تا  با هرگونه تاری تصویری که ممکن است رخ دهد مقابله کند.

 استفاده از موتورهای خطی دقیق و بی صدا و فناوری به ارث رسیده از دوربین های فیلمبرداری حرفه ای رده بالای سونی منجر به تثبیت تصویر فوق العاده بی صدا و موثر می شود که به فیلم های با کیفیت بالا و همچنین عکس های ثابت کمک می کند.

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین نمایندگی تعمیر دوربین و لنز سونی در ایران