عکاسان حرفه ای از کدام دوربینها و لنز های سونی استفاده می کنند ؟

Ebony Logins  یک عکاس عروسی و یک عکاس ماجراجوی در فضای باز است که در  شهر سوک از منطقه بریتیش کلمبیا، کانادا زندگی می کند. مقدار زیادی از شهرت او به سبب عکاسی از عروس و داماد ها در فضای باز و مناطق کوهستانی و جنگلی می باشد.

 خانم لاگینز از آن دسته عکاسانی می باشد که دوست دارد دوربین خود را روشن نگه دارد تا به راحتی بین مکان‌های مختلف حرکت کند، کوه‌ها را پیاده‌روی کند یا در حین حرکت ساعت‌ها عکاسی کند. او می‌گوید: «برای من واقعاً مهم است که تجهیزاتی داشته باشم که بتواند طیف گسترده‌ای از شرایط نوری و آب و هوایی را مدیریت کند. در واقع او به تجهیزاتی نیاز دارد که بتواند طیف گسترده ای از شرایط مختلف را تحمل کند و در سریعترین زمان ممکن برای او آماده به کار باشد .

Logins تجهیزات سونی خود را در طیف وسیعی از تنظیمات ISO و سرعت شاتر قرار می دهد. او می‌گوید: «روزهایی وجود دارد که باید در آفتاب کامل عکس‌برداری کنم و سپس در یک سالن پذیرایی تاریک یا حتی زمان‌هایی وجود دارند که ناگهان باران و برف شروع می‌شود - سونی می‌تواند همه اینها را حل کند. این عکاس با دو بدنه دوربین سونی و انواع لنزهای دیافراگم ثابت عکاسی می کند.

در این مقاله با دوربین ها و لنز های سونی مورد استفاده توسط این عکاس حرفه ای از کشور کانادا آشنا می شویم .

 

دوربین ها

Sony Alpha 7R III: این اولین بدنه دوربین سونی من است. من آن را برای جایگزینی بدنه نیکونی که به مدت 5 سال با آن عکاسی می کردم، خریدم، و این انتقال بسیار آسان بود. در این دوربین محل قرار گیری دکمه‌ها و ویژگی‌ها باعث می شود تا کار کردن با آن برای من آسان تر باشد  و تغییر تنظیمات را به همان سرعتی که لازم است برای ثبت لحظات سبک مستند می توانم در اختیار داشته باشم. این دوربین به چند دلیل برای من بدنه مناسبی است. سرعت شاتر سریع و ایزوی پایین به من امکان می‌دهد از زوج‌ها در آفتاب روشن وسط روز بدون به وجود آمدن هیچ گونه هایلایت شدید عکاسی کنم. به عنوان یک امتیاز، من همچنین می توانم تصاویری با وضوح بالا برای مشتریان تجاری خود ایجاد کنم.

Sony Alpha 7 IIIدوربین سونی : Alpha 7 III یک ابزار پر قدرت و در عین حال مقرون به صرفه و قابل اعتماد است. من عاشق عملکرد این دوربین در نور کم هستم زیرا در ISO بالا حداقل نویز در تصاویر آن وجود دارد. اینکه بتوانم ISO را تا حدی که می‌خواهم بالا ببرم به من این امکان را می‌دهد که حال و هوای یک عصر دل انگیز و نور محیطی را که زوج وقت و تلاش زیادی برای ایجاد آن صرف می‌کنند، بدون وقفه با نور مصنوعی ثبت کنم.

 

لنزها

Sony 28mm f/2: این فاصله کانونی مورد علاقه من است. بسیاری از عکاسان از این فاصله کانونی برای عکاسی از مراسم یا عروس و داماد استفاده نمی کنند اما من عاشق آن هستم . این لنز عکسهایی شبیه به تصاویر سینمایی را ایجاد می کند که حس داستان گویی منحصر به فردی را به آثار هنری من می بخشد. من به طور مداوم از تصاویری که با این لنز می گیرم به این دلیل تعریف می کنم!

Sony 90mm f/2.8 Macro G: وقتی برای اولین بار از این لنز استفاده کردم، از ویژگی ماکرو  آن شگفت زده شدم! من می توانم به طور مداوم تصاویر ماکرو بی عیب و نقص تولید کنم زیرا این لنز تمام ابزارهایی را که برای نشان دادن فوکوس و عمق میدان از نزدیک نیاز دارم در اختیار من قرار می دهد. من به طور مداوم می توانم از این لنز استفاده کنم  زیرا این محصول یک لنز تله‌فوتوی عالی برای پرتره و همچنین ثبت واکنش‌های صادقانه مهمان در طول روز عروسی است. نحوه جذب نور و بوکه هایی که با این لنز به دست می آورم ؛ همیشه من را شگفت زده می کنند!

Sony 35mm f/1.4: من همیشه زمانی که به دنبال یک منظره برای عکاسی مستند می‌گردم این لنز را بیرون می‌آورم، به همین دلیل آن را برای عکاسی از مراسم عروسی نیز یک لنز عالی می‌دانم. یکی از ویژگی‌های مورد علاقه من محدوده فوکوس نزدیک است که به من امکان می‌دهد در صورت نیاز عکسی با جزئیات سریع بگیرم.

Sony 50mm f/1.8: وقتی برای اولین بار به سونی سوئیچ کردم، این لنز با دیافراگم ثابت را گرفتم تا یک لنز  50 میلی متری سبک وزن و مقرون به صرفه را به زرادخانه خود اضافه کنم. تصاویر این لنز با f/1.8 بسیار شارپ است که برای عکاسی در نور کم در فضاهای تاریک مانند سالن های پذیرایی عروسی مهم است. همچنین این یک لنز جمع و جور است، که حرکت را در میان دریایی از صندلی‌های پذیرایی فشرده آسان می‌کند!

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین سونی در ایران