تعمیر گوشی موبایل سونی

تعمیر گوشی موبایل سونی

تعمیر گوشی موبایل سونی یکی از خدمات تخصصی نمایندگی اصلی سونی می باشد که تحت نظر کارشناسان و تعمیرکاران مجرب صورت می گیرد . دوربین قابلیتی در گوشی های امروزیست که خرابی و اختلال آن برای مصرف کننده بسیار استرس آور است . زمانی که دوربین موبایل از کارکرد اصلی خود دور شود ، تشخیص درست و مراحل تخصصی ایراد یابی در راستای انتخاب میان دو گزینه ی تعویض و تعمیر قطعه ی معیوب امر مهمی میباشد ، چرا که صرف نظر از هزینه های تعمیر دوربین موبایل سونی و یا تعویض آن ، باید کیفیت را نیز برای آن در نظر گرفت .

برند سونی یکی از معتبر ترین شرکت های تولید گوشی های موبایل با ظرافت و کیفیت بسیار بالا است که در زمینه کیفیت پردازش و قابلیت فیلم برداری و عکسبرداری با کیفیت های بالا است زیرا این شرکت بر روی ساخت لنز ها و دوربین های قوی گوشی موبایل خود بسیار توجه کرده است .

با رشد چشم گیر و پیشرفت تکنولوژی افراد میل زیادی برای استفاده از ابزار های الکترونیکی را پیدا کرده اند و به همین دلیل محصولاتی از جمله گوشی موبایل قیمت های بسیار بالایی در سال های اخیر پیدا کرده است مخصوصا اگر سازنده این محصولات برند هایی همچون سونی و ... باشد . همه ی شما اسم سونی به گوشتان خورده و می دانید که در تولید محصولات مختلف ابزار های خانگی معروفیت زیادی دارد . نا گفته نماند که چون محصولات برند سونی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار به همین علت دارای قیمت بالایی هم است . در نتیجه تعمیرات این ابزار های الکترونی نیز با هزینه های بالا روبرو می شود . با توجه به هزینه های بالای گوشی های سونی چه در بحث خرید و چه در بحث تعمیر هیچ فردی گوشی موبایل خود را از فروشگاه های غیر معتبر یا دست دوم تهیه نمی کند و یا در بحث تعمیر گوشی موبایل سونی خود را به دست یک تعمیرکار تازه وارد و ناشی نمی دهد .

خرید گوشی هایی که اصل نیستند بدون شک در آینده با خرابی های زیادی روبرو نمی شود علاوه بر این که به درستی کار نمی کند و عملکرد ضعیف تری نسبت به گوشی های اصلی دارد . همینطور سپردن گوشی برای تعمیر به دست یک ناشی می تواند نه تنها باعث درست نشدن عیب گوشی بلکه ممکن است با دستکاری بیجای گوشی باعث ایجاد خرابی بیشتری شود و ایرادات و خرابی هایی که دیگر قابل تعمیر نباشد و ضررو زیان فراوانی به صاحب ابزار برساند .

 

تعویض ال سی دی گوشی سونی

از مشکلات متعددی که برای گوشی های موبایل سونی و یا سایر برندهای موجود در بازار اتفاق می افتد ، شکستگی و ترک بر روی ال سی دی صفحه نمایش است . دقت کنید که مشکل شکستگی LCD تنها با تعویض ال سی دی گوشی برطرف خواهد شد و تعمیری در جهت بهبود آن وجود ندارد . برخی از افراد سودجو برای کسب درامد مدعی هستند که می توان با استفاده از چسب های مخصوص ال سی دی ترک خورده را ترمیم کرد . اما این روش به هیچ عنوان حقیقت ندارد . دقت کنید که خرابی ال سی دی گوشی به سرعت از قطعه ای به قطعه ی دیگر سرایت کرده و باعث از کار افتادگی صفحه لمسی و مدارهای داخلی دستگاه می شود . با حضور در نمایندگی تعمیرات موبایل سونی طی مدت زمان کوتاهی شاهد تعویض ال سی دی با نمونه ی اورجینال مشابه خواهید بود

تعمیر سوکت شارژ موبایل سونی

اگر گوشی سونی هنگام اتصال به شارژر هیچ واکنشی نشان نمی دهد و شارژ نمی شود ، احتمال خرابی سوکت شارژ موبایل بالاست . البته اگر چند سالی می شود که از یک  شارژر استفاده کرده اید ، احتمال خرابی کابل شارژ نیز وجود دارد . برای اینکه از وضعیت سوکت شارژ گوشی سونی مطلع شوید ، کابل شارژ را تعویض کرده و سعی کنید گوشی را به رایانه متصل کنید . در صورتی که این اتصال انجام نشد ، برای تعمیر سوکت شارژ موبایل خود اقدام کنید . تعمیر سوکت شارژ گوشی سونی می تواند با پاکسازی و تمیز کردن کلی ساختار تشکیل دهنده ی آن به پایان برسد . اما در صورتی که دندانه های ( کانکتور ها ) اصلی سوکت دچار فرسودگی شده باشند ، نمایندگی تعمیرات گوشی موبایل سونی پروسه ی تعویض آن را با قطعه ی اورجینال سونی انجام می دهد .

تعمیر آی سی تغذیه گوشی  sony

اگر گوشی سونی شما دائما به صورت ناگهانی خاموش می شود ، احتمالا آی سی تغذیه آن دچار سوختگی و یا معیوب شده است . این قطعه ولتاژ مورد نیاز بردها و مدارها را تامین و به آنها انتقال می دهد و بر نحوه آنتن دهی گوشی هم تاثیر بسزایی می گذارد . از طرفی چون این بخش مستقیما به باتری متصل می شود ، خرابی آن روی باتری مووبایل هم تاثیرات منفی خواهد داشت .

کنترل درایورهای بک لایت ، تامین تغذیه بخش های مختلف گوشی موبایل ، کنترل کلیدهای ولوم کم و زیاد ، کلید اصلی منو، کلید پاور خاموش روشن  و برخی  کلید سایلنت و کلیدهای دیگر، کنترل دمای  CPU، پاور آمپلی فایر های  RF، دوربین ، باتری و… تنها بخشی از وظایف این قطعه حساس به شمار می روند . در حقیقت  می توان گفت که با تعمیر آی سی تغذیه گوشی سونی ، بسیاری از مشکلات عملکردی موبایل برطرف می شوند .

 

تعمیر برد گوشی های سونی

تعمیر برد گوشی های سونی ، عملکرد مهمی است که اگر درست انجام نشود ، بسیاری از مشکلات این دستگاه را دوبرابر می کند . اگر برد تبلت یا موبایل سونی را ببینید ، متوجه می شوید که کانکتور بسیاری از قطعات مهم دستگاه روی آن نصب شده است. همین ویژگی موجب شده که برد یک قطعه مهم در گوشی های هوشمند و تبلت ها باشد و خرابی آن بسیاری از بخش های این دستگاه را دچار مشکلات جدی کند.

 

به عنوان مثال اگر برد اصلی درست کار نکند ، موبایل به صورت ناگهانی از کار می افتد می شود . کارشناسان تعمیرات موبایل سونی ، برای ترمیم برد  اقداماتی از قبیل تعویض  خازن  سیم پیچ و ترانزیستور را انجام می دهند . در صورت سوختن برد هم این قطعه تعویض می گردد تا فرایند کاری گوشی به حالت نرمال باز گردد .

چرا ویبره ی موبایل سونی کار نمی کند ؟

اگر از آن دسته از افراد هستید که گوشی خود را همیشه سایلنت می کنند ، از کار افتادگی ویبره ی گوشی سونی برایتان مهم نخواهد بود . ویبره گوشی موبایل یک موتور بسیار کوچک و ظریف است که وظیفه ی آن اطلاع رسانی تماس ها و پیام های دریافتی است . ضربه خوردن و نفوذ آب به گوشی موبایل دو دلیل اصلی خرابی ویبره هستند . اما ممکن است یک تداخل نرم افزاری جزئی نیز باعث از کار افتادگی ویبره نیز شود . پیشنهاد می کنیم ابتدا برای رفع خرابی ویبره موبایل ، گوشی را ری استارت کنید شاید درست شود . اگر خرابی ویبره کماکان ادامه داشت ؛ به نمایندگی تعمیرات موبایل سونی مراجعه نمایید .

 

دلایل خرابی میکروفن موبایل سونی چیست ؟

خرابی مربوط میکروفن موبایل سونی زمانی توجه کاربر را به خود جلب می کند که هنگام برقراری تماس شخص پشت خط به هیچ عنوان صدای کاربر قابل شنیدن نباشد . البته این موضوع می تواند ریشه در آنتن دهی ضعیف اپراتور گوشی نیز داشته باشد . اما اگر با تغییر موقعیت جغرافیایی نیز همچنان صدای شما به مخاطب منتقل نمی شود ، بررسی وضعیت میکروفن موبایل الزامی است . کارشناسان نمایندگی تعمیرات موبایل سونی با اعمال مراحل عیب یابی ریزبینانه کلیه ی اختلالات نرم افزاری و سخت افزاری میکروفن را برطرف می سازند . حضور ویروس های مخرب نقش بزرگی در خرابی میکروفن گوشی های هوشمند دارد . در چنین شرایطی ویروس کشی با تکنیک های نوین و استاندارد باید انجام شود .

تعمیرات نرم افزار موبایل سونی

برخی مشکلات نرم افزاری ممکن است  به سادگی رفع شوند .  اما برخی از آن ها احتیاج به تخصص ویژه دارند . به عنوان مثال ؛  گاهی با یک ری ست کردن ممکن است مشکل نرم افزاری موبایل حل شود . اما گاهی مشکلات نرم افزاری پیچیده هستند و رفع آن ها احتیاج به تخصص و مهارت دارد .

برخی از ایرادات سخت افزاری رایج در گوشی سونی

  • اختلال در عملکرد دوربین موبایل سونی
  • شکستن صفحه لمسی گوشی سونی
  • شکستن ال سی دی گوشی سونی
  • خلل در عملکرد باتری موبایل
  •  خرابی اسپیکر موبایل
  • خراب شدن دکمه های ولوم و دوربین

 

کم شدن سرعت  واکنش ها و پردازش های موبایل سونی نوعی هنگ کردن سیستم نرم افزاری در آن است . برای رفع این مشکل گاهی با ریستارت کردن شاهد درست شدن آن باشید . اگر پس از ریستارت کردن نیز همچنان با مشکل کندی موبایل سونی رو به رو هستید ، می توانید فرآیند به روز رسانی سیستم عامل دستگاه را امتحان کنید . البته گاهی ممکن است مشکل سرعت واکنش موبایل سونی ریشه در حافظه ی کم گوشی داشته باشد . از این رو همیشه تلاش کنید مقدار حافظه را در حد متناسبی قرار دهید .

ویروس های بد افزارهای گوناگون هم دلیل دیگری برای کم شدن سرعت موبایل به شمار می رود . اگر  پس از پاک کردن نرم افزارهای مشکوک و تست راهکارهای ذکر شده با روش ویروس کشی  مجددا شاهد سرعت غیرمعقول گوشی سونی می باشید به نمایندگی تعمیرات موبایل سونی مراجعه کنید .

 

تهیه و تنظیم : ایده ال دوربین - نمایندگی رسمی سونی در ایران