تعمیر پلی استیشن سونی

 

تعمیر پلی استیشن سونی

کار کردن زیاد ، مشکلات اتصالات برق ، ضربه خوردن دستگاه ، عوامل نرم افزاری و … پلی استیشن شما را به شدت دچار مشکل می کند . بروز مشکلاتی مانند روشن شدن چراغ های آبی و قرمز، خرابی پورت های HDMI ، خرابی دیسک سی دی ، کمبود حافظه ، اجرا نشدن بازی ها ، نمایش ارورهای مختلف و خاموش شدن دستگاه هم مشکلات دیگری هستند که نیاز به بررسی و ترمیم حرفه ای تر دارند . بهتر است تعمیرات پلی استیشن سونی را در هریک از موارد ذکر شده ، توسط افرادی انجام شود که تجربه و مهارت بالایی در زمینه تعمیرات کنسول های بازی دارند .

 

افراد تازه کار با ساختار مدل های مختلف این کنسول ها به اندازه کافی آشنایی ندارند و ممکن است موجب خرابی بیشتر یا از کار افتادن آن شوند .

نحوه تعمیرات پلی استیشن سونی

تعمیرات پلی استیشن سونی ، از عیب یابی این دستگاه شروع شده و با تعمیر و یا تعویض قطعات آسیب دیده به اتمام می رسد . تعمیرکار در قدم اول با توجه به علائم و نشانه های موجود ، منشأ مشکلات کنسول را شناسایی می کند . سپس متناسب با شدت خرابی قطعات ، به تعمیر یا تعویض آن می پردازد . در برخی مواقع هم ممکن است دستگاه سالم باشد و ایراد از کابل ها و اتصالات آن باشد . در این صورت ، تنها با عوض کردن کابل های آسیب دیده می توان ایرادهای کنسول را برطرف کرد . در برخی موارد هم تعمیر پلی استیشن سونی ، مربوط به بررسی و رفع مشکلات نرم افزاری است .

اقداماتی همچون تعمیر و تعویض برد ها ، تعمیر دسته های پلی استیشن ، ترمیم دیسک و محفظه آن ، تعویض کابل های خراب شده ، تعویض و تعمیر پورت ها ، تعمیر چراغ ها ، رفع مشکل روشن نشدن یا خاموش شدن ناگهانی دستگاه و رفع ارورهای پلی استیشن ، مهم ترین خدماتی هستند که در طول فرایند تعمیرات پلی استیشن  انجام می شوند .

بررسی مشکلات رایج پلی استیشن سونی

پورت  HDMI

در برخی مواقع ممکن است که کنسول پلی استیشن یا اصلا چیزی را نمایش ندهد یا اینکه فقط فلش‌های چراغ آبی را روی صفحه نمایش مشاهده کنید . این مشکل مربوط به پورت HDMI است که گاهی ایراد از اتصال آن است و در تعمیرات پلی استیشن باید مورد توجه قرار بگیرد . در این مواقع احتمالا کابل HDMI کاملا در پورت فرو نرفته و خوب جا نگرفته یا مشکل اتصال وجود دارد که فشار ملایمی روی کنسول در برطرف شدن مشکل موثر خواهد بود ، اما برای تعمیرات پلی استیشن و رفع این مشکل مسلما باید به مرکزی معتبر و رسمی مراجعه کنید تا از سلامت کنسول خود اطمینان داشته باشید و از حمایت های پس از فروش دستگاه بهره مند شوید .

 

مشکل  Bricking

گاهی مشکل نیز از نوع Bricking است . اصطلاح Bricking در انفورماتیک برای ایراداتی  همچون خرابی سخت ‌افزاری یا نرم‌افزاری که تعمیر آنها مشکل یا غیرممکن است ، استفاده می‌شود . در تعمیرات کنسول های سونی  توجه به میزان و وسعت مشکل Bricking در اجرای پروسه تعمیرات بسیار حائز اهمیت است . این مشکل با روشن شدن کنسول آغاز می شود و در حالی که چراغ نشانگر این موضوع را نشان می‌دهد ، اما اتفاق خاصی نمی‌افتد .

هرچند که ما توصیه می کنیم برای تعمیر پلی استیشن سونی به مرکزی معتبر مراجعه کنید ، اما می توانید برای تعمیرات پلی استیشن خود مراحل زیر را دنبال و شانس خود را در تلاش برای تعمیر امتحان کنید . کنسول را خاموش کنید و هارد را از دستگاه جدا کنید . سپس دستگاه را بدون هارد روشن کنید و دوباره دستگاه را خاموش کنید . هارد را مجددا به دستگاه وصل نمایید و دستگاه را نیز روشن کنید . با اجرای این مراحل در تعمیرات پلی استیشن ، دستگاه به حالت  Safe Bootمی ‌رود و پس از آن سیستم از نو راه‌ اندازی می شود و با کمی شانس مشکل برطرف خواهد شد .

 

 

چگونه از خرابی پلی استیشن جلوگیری کنیم؟

گرما ، گرد و خاک ، سرویس نشدن به موقع و نوسانات برق از مهم ترین عوامل ایجاد خرابی در کنسول های پلی استیشن است . این خرابی ها بیشتر در چیپ های دستگاه ها مشاهده می شود که برای تعمیرات ps ها نیاز به ریبال کردن آنها و یا تعویض چیپ است . برخی از گیمر ها هم اهمیت چندانی به نحوه نگهداری از کنسول های بازی خود نمی دهند و به این ترتیب زمینه آسیب دیدگی این دستگاه را چندین برابر می کنند .

مشکلات رایج در تعمیرات پلی استیشن سونی

مشتریان اصلی پلی استیشن ها ، گیمرها ( بازیکن ها ) هستند و همین مساله باعث شده که حجم کاری این محصول و احتمال آسیب پذیری آن افزایش یابد . از طرفی ، مشکلات اتصالی ، ضربه خوردن دستگاه ، عوامل نرم افزاری و سخت افزاری و مواردی نظیر این ها هم موجب بروز مشکلات در کنسول بازی سونی را فراهم می کنند . یکی از مشکلات رایج در تعمیرات پلی استیشن ، روشن شدن چراغ آبی است که به “خط آبی مرگ” شهرت دارد است . روشن شدن این چراغ آبی رنگ  ، در واقع نوعی هشدار است که وجود نقص در یکی از بخش های کنسول را به اطلاع گیمر ها می رساند .

اما پلی استیشن های سونی یک چراغ چشمک زن قرمز هم  نیز دارد که روشن شدنش نشانه بسیار خوبی نیست و باید به آن توجه و رسیدگی کرد . معمولا چند دقیقه پس از روشن شدن این چراغ قرمز رنگ ، کنسول خاموش می شود و دلیل آن هم  افزایش حرارت و دمای کنسول بخاطر کارکرد طولانی مدت است . دیگر ایرادی که در تعمیر پلی استیشن مورد توجه قرار می گیرد ، از کار افتادن و خرابی پورت HDMI است که نیاز به تعمیر سریع دارد . خرابی این خروجی ، اتصالات و ارتباطات کنسول با دستگاه هایی مثل تلویزیون را تحت تاثیر قرار می دهد زیرا برای نمایش صفحه اطلاعات و کار با کنسول از این کابل و پورت های ورودی و خروجی استفاده می شود . خرابی دیسک ، کمبود حافظه ، اجرا نشدن بازی ها یا خارج شدن از آنها در حین بازی ، نمایش ارورهای مختلف ، خاموش شدن دستگاه و موارد مشابه این ایرادات در فهرست مشکلات رایج پلی استیشن سونی قرار می گیرند .

رفع ارورهای پلی استیشن

از جمله مواردی که بیشترین آمار مراجعه کنندگان به نمایندگی تعمیرات کنسول سونی را شامل می شود ، باید به ارورهای پلی استیشن اشاره کرد . خب این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که مشکلات و ایرادهای داخلی اش را در قالب ارورها و کدهای ویژه ای به اطلاع کاربران می رساند . به عنوان مثال، ارور CE-32481-0 در پلی استیشن سونی نشان دهنده این است که هارد متصل به دستگاه دچار ایراد شده و نیاز به بررسی و ترمیم دارد . آنچه در رفع ارورها و تعمیرات ایرادات پلی استیشن اهمیت دارد ، شناخت کامل هریک از کدها و مفهوم دقیق آنها است . در حقیقت اگر شما بدانید که هریک از ارورهای صادر شده به چه معنا هستند ، سریع تر و راحت تر می توانید آنها را برطرف نمایید . برای آشنایی با ارورهای پلی استیشن سونی و روش های برطرف کردن آنها، می توانید از سایت اصلی سونی استفاده کنید .

 

تعمیر دسته بازی پلی استیشن سونی

بدون شک مهم ترین بخش پلی استیشن ، دسته های آن است . در واقع شما بدون دسته بازی عملا نمی توانید  بازی ها را انجام دهید . اما دسته های بازی ساختار فوق العاده حساس و ظریفی دارند  و همواره در معرض آسیب دیدگی های مختلف هستند . افتادن ، ضربه خوردن ، شکستن و از کار افتادن دکمه ها هم که از جمله مشکلات رایج این محصول حساب می شوند  . تعمیر دسته بازی پلی استیشن ، طیف وسیعی از رفع قطعی ها تا تعویض دکمه و اتصالات و تعمیرات بردهای داخلی آن را در بر دارد . برای حفاظت از دسته ها بهتر است آنها را در فضایی پاک و دور از دسترس همگان قرار دهید و آن را پرت و یا در ارتفاع بالا بازی نکنید که از دستتان نیوفتد و باعث شکستگی شود .

تعمیرات کنسول پلی استیشن سونی ، از عیب یابی این دستگاه شروع می شود و با تعمیر و یا تعویض قطعات آسیب دیده به اتمام می رسد . تعمیرکار متخصص در قدم اول با توجه به علائم و نشانه های موجود ، منشأ مشکلات کنسول را شناسایی می کند . سپس متناسب با مقدار خرابی قطعات ، به تعمیر یا تعویض آن می پردازد . در برخی مواقع هم ممکن است دستگاه سالم باشد و ایراد از کابل ها و اتصالات آن باشد . در این صورت ، تنها با عوض کردن کابل های خراب شده می توان ایراد های کنسول را برطرف کرد . در برخی از موارد هم تعمیر پلی استیشن سونی ، مربوط به بررسی و رفع مشکلات نرم افزاری است  .

اقداماتی همچون تعمیر و تعویض برد ها ، تعمیر دسته های پلی استیشن ، ترمیم دیسک و محفظه آن ، تعویض کابل های خراب شده ، تعویض و تعمیر پورت ها ، تعمیر چراغ ها ، رفع مشکل روشن نشدن یا خاموش شدن ناگهانی دستگاه و رفع ارورهای پلی استیشن ، مهم ترین خدماتی هستند که در طول فرایند تعمیرات پلی استیشن  انجام می شوند .

تهیه و تنظیم : ایده  آل دوربین نمایندگی رسمی محصولات سونی در ایران