دوربین سونی Sony A7S III

 

بر اساس اطلاعات به دست آمده از نمایندگی دوربین سونی ؛ چنین به نظر می رسد که این کمپانی قصد دارد تا اواسط تابستان یکی از جدید ترین محصولات حرفه ای خود را رونمایی کند و بر اساس شواهد موجود ؛ این دوربین حرفه ای جدید ؛ دوربین سونی Sony A7S III خواهد بود .

نمایندگی دوربین سونی

حدود 5 سال پیش ؛ سونی با تولید دوربین A7S II یکی از جدید ترین فناوری های تصویر برداری با دوربین های کوچک را وارد بازار نمود و دوربینی را تولید کرد که از زمان خود فراتر می رفت اما اکنون با رقابت سایر تولید کننده های دوربین از قبیل کانن و با عرضه محصولاتی همچون Canon EOS R5 ، چنین به نظر می رسد که سونی قصد دارد تا از یک غول جدید در میان محصولات خود رونمایی کند .

نمایندگی دوربین سونی

سنسور جدید

پیش از این کمپانی سونی دوربین های A7S و A7S II را با سنسور های فول فریم 12.2MP تولید کرده بود و با انتظار کیفیت فیلمبرداری 4K از A7S III احتمالا سنسور مشابهی برای این دوربین استفاده خواهد شد زیرا برای ثبت فیلم های 4K به یک سنسور رزولوشن بالا نیازی نیست .

اما احتمالا این یک سنسور به روز رسانی شده با طراحی جدید خواهد بود و با توجه به پردازنده های پر قدرت طراحی شده در کمپانی سونی ؛ این سنسور به جای رزولوشن بالاتر قدرت پردازش بالاتر را برای دوربین فراهم می آورد . البته در صورت تمایل سونی برای دستیابی به کیفیت فیلمبرداری 6K یا 8K به سنسور های رزولوشن بالا از قبیل سنسور های 24 مگاپیکسلی نیاز خواهد بود .

نمایندگی دوربین سونی

DCI 4K و فریم ریت در دامنه گسترده تر

 در حال حاضر دوربین سونی A7S II قادر است تا فوتیج های 4K را با فرمت UHD 4K ارایه دهد . برای دستیابی به این حالت از فریم ریت های 24p و 25p استفاده می شود و در زمان تصویر برداری با فریم ریت های بالاتر برای به دست آوردن تصاویر اسلوموشن ( در کیفیت فول اچ دی ) این دوربین به 100/120p با ضریب کراپ 2.2x محدود می شود .

انتظار می رود تا برای مقابله با این حالت دوربین جدید سونی از گزینه ثبت فیلم با 50/60p در حالت 4K استفاده نماید . فریم ریت های بالاتر برای به دست آوردن تصاویر اسلوموشن آهسته تر به خصوص در زمان فیلمبرداری به صورت 4K HDR نیز احتمالا وجود خواهند داشت .

 

فیلمبرداری 10bit بدون محدودیت زمانی

مسئله بیت ریت ( bit rate ) یکی از حوزه هایی است که دوربین A7S II در آن به پیشرفت بیشتری نیاز دارد. در حال حاضر این دوربین قادر به فیلمبرداری 4:2:0 8-bit در 100Mbps می باشد و در این تنظیمات قادر به انجام فیلمبرداری برای مدت زمان 30 دقیقه بدون وقفه می باشد. برای به دست آوردن نسبت ابعاد تصویر به صورت 4:2:2 که اطلاعات رنگ دو برابر نسبت به حالت 4:2:0 را ارایه می دهد به فرمت 8-bit نیاز می باشد ولی با این شرایط خروجی تصویر تنها از طریق درگاه HDMI امکان پذیر می باشد .

در حالی که بسیاری از دوربین های مدرن امروزی قادر به ثبت فوتیج های داخلی در گستره وسیعی از فریم ریت های مختلف هستند توانایی دوربین برای ثبت فوتیج ای 10-bit یکی از ویژگی های پیشرفته و بسیار مورد نیاز می باشد . به نظر می رسد که کمپانی سونی با حذف محدودیت زمانی و ارایه فرمت 10 bit گام بلندی برای تولید یک دوربین تصویر برداری پیشرفته را بر می دارد.

نمایندگی دوربین سونی

ویزور به روز رسانی شده

دوربین سونی A7S II از یک ویزور نسبتا بزرگ با بزرگنمایی 0.78x و رزولوشن 2.36 میلیون نقطه برخوردار است . دوربین های جدید تری همچون A9 و A7R IIIرزولوشن معادل با 3.69 میلیون نقطه را ارایه می دهند و انتظار می رود تا محصولات جدید سونی نیز از یک ویزور به روزرسانی شده برخوردار باشند  .

نمایندگی دوربین سونی

صفحه ال سی دی لمسی

در زمینه ارایه صفحه نمایش لمسی , کمپانی سونی کمی آهسته تر از سایر رقبا عمل نموده است و در دوربین A7S II این ویژگی کاملا غایب است . اکنون تعدادی از دوربین های سونی در سری آلفا دارای صفحه نمایش لمسی هستند و انتظار داریم تا دوربین سونی A7 S III نیز با صفحه ال سی دی لمسی ارایه شود. 

نمایندگی دوربین سونی

دو درگاه کارت حافظه با قابلیت پشتیبانی از UHS-II

در حال حاضر دوربین سونی A7S II دارای یک درگاه کارت حافظه با قابلیت پشتیبانی از SDHC/SDXC می باشد . دوربین های سونی A7R III و A7 III از طراحی دو درگاه کارت حافظه برخوردارند و به نظر می رسد که دوربین سونی A7S III نیز با دو درگاه کارت حافظه با قابلیت پشتیبانی از UHS-II در هر دو درگاه ؛ ارایه می شود .

 

بهبود سیستم فوکوس دهی

کمپانی سونی در تولید دوربین های جدید خود ؛ پیشرفت های بسیار زیادی را در عملکرد سیستم فوکوس دهی دوربین به وجود آورده است و اکنون انتظار داریم تا A7S III نیز از یک سیستم فوکوس دهی به روز رسانی شده برخوردار باشد . سیستم اتوفوکوس دوگانه با برخورداری از هر دو حالت تشخیص فاز و تشخیص کنتراست و همچنین برخورداری از تعداد نقاط 693/425 برای هر یک از این حالت ها از جمله انتظاراتی هستند که از این دوربین وجود خواهد داشت .

به طور کلی مدل های سونی A7S برای کار در شرایط کم نور طراحی شده اند و قدرت فوکوس دهی در شرایط کم نور تا -4EV پیش از این در این مدل ها وجود داشته است . به نظر می رسد که یک به روز رسانی جدید در دوربین سونی A7S III قدرت فوکوس دهی آن در شرایط کم نور تا -5EV می باشد .

نمایندگی دوربین سونی

جوی استیک

در دوربین های مدرن امروزی وجود جوی استیک کنترل کننده به یک ویژگی استاندارد مبدل شده است و بسیاری از دوربین های تولید شده در سری A7 دارای این ویژگی هستند. به طور خاص برای جابجایی و کنترل نقاط فوکوس ؛ استفاده از جوی استیک اهمیت بسیار زیادی دارد و از آنجا که دوربین سونی A7 SII فاقد جوی استیک است اکنون انتظار داریم تا A7S III به همراه یک جوی استیک کاملا کاربردی ارایه شود .

نمایندگی دوربین سونی

نمایندگی دوربین سونی در تهران

تعمیر دوربین سونی